תוכן שיווקי

"המוטו שלנו: להתחבר להתנהגות של הצרכן ולא לשנות את ההתנהגות"

ראיון עם אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal

31/10/2013 14:27

אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה, יהיה אחד הדוברים ב-mPAY 2013, הוועידה המרכזית לתחום התשלומים והארנק האלקטרוני. נושא הרצאתו: Enabling connected commerce through payment. דהן אחראי על פיתוח פעילות החברה בישראל ובאפריקה, יצירת שותפות עם בתי עסק גדולים ועם בנקים וכן על הרחבת בסיס הלקוחות. כמו כן אמון דהן על יצירת שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ישראלים.

בטרם הצטרף ל-PayPal, כיהן דהן כמנכ"ל Buy2, חברת רכישה גדולה אותה הוא הקים וליווה אותה עד להפיכתה למובילת שוק. בתפקידים קודמים כיהן דהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת ההזנק AniBOOM וכמנהל חטיבת התוכן של קומברס.

מהם מאפייני החברה?
"PayPal היא חלוצה בתחום הסליקה. 23% מהסליקות בעולם נעשות על ידינו. החברה פועלת ב-193 מדינות, ובישראל החל מ-2011".

כיצד ישראל נתפשת בחברה?
"ישראלים נחשבים לפעילים מאוד, כאלה שמאמצים בצורה נרחבת את השירות שלנו. על פי הנתונים שבידינו אחד מכל תשעת ישראלים משתמש בשירותים שלנו. זהו שירות פופולרי בעיקר בקרב אלו הרוכשים בחו"ל – וישראלים, כידוע, מרבים לקנות באתרים בחו"ל. בעיני PayPal, הקונה הישראלי הוא קונה חכם, משווה מחירים, שיודע היטב לכלכל את צעדיו. הרכישה באמצעותנו מעניקה לו תעודת ביטוח בעת הרכישה. אני יכול לומר שישראל היא בין המדינות בהם אחוז השימוש ב-PayPal הוא גבוה ביחס לאוכלוסיה.

במה שונה חוויית הקנייה אצלכם מאשר באמצעים אחרים, נניח כרטיס אשראי
?
"קנייה באינטרנט פירושה מלחמה על כל רוכש כד להביא אותו אליך. הקניה ב-PayPal מאפשרת חוויית קניה נוחה יותר מאשר בכרטיסי אשראי. כשאתה משלם דרכנו, אתה לא חושף את פרטי האשראי שלך – וזה דבר מאוד חשוב כיום בעולם שלנו".

כיצד אתם נערכים לעולם המובייל?
"אני יכול לומר שהמנכ"ל שלנו זיהה כבר לפני כמה שנים את עולם המובייל. כיום החברה רואה בזאת כפלטפורמה עתידית, וזה בא לידי ביטוי שכיום אנו נחשבים כסולק הכי גדול בעולם. הפעילות של המובייל באה לידי ביטוי בעיקר בשווקי המזרח שם אין תשתיות. יש אתרים רבים שהם כבר כיום מוטי מובייל, ולכן החוויה באמצעותם היא טובה יותר. שני קליקים וסיימת את הרכישה".

מה הפתרון שלכם לנקודות מכירה?
"אנו מבינים שחווית הקנייה בנקודות המכירה לא פחות חשובה. יש לנו מוצרים חדשניים ביותר שנחשוף בקרוב. אני מבינים שבעתיד הקרוב ינצח מי שישלוט בארנק הדיגיטלי, כי הוא זה שישנה את הרגלי הצריכה ואנו עובדים על זה. כל הרעיון הוא לתת לך חוויית קניה מהירה ונוחה, כמו על ידי קבלת קופונים. המוטו שהצבנו לעצמנו הוא 'להתחבר להתנהגות של הצרכן' ולא לשנות את ההתנהגות".

אירועים קרובים