תומס אינמן, יבמ: "מנהלי שיווק וכוח אדם הופכים ללקוחות IT מרכזיים"

"יותר ויותר מהתקציבים מופקדים בידיהם, הם נדרשים להציג תוצאות והחזר על ההשקעה. אנחנו בוחנים אותם כלקוחות, ומבצעים השקעות המאפשרות לשרת את כולם", כך אמר אינגן, סגן נשיא אסטרטגיה ושילוב בחטיבת התוכנה של הענק הכחול, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● לדבריו, "בתחומי תעשייה רבים, תפקיד מנהל השיווק הוא להבין טוב יותר את הלקוחות באמצעות שימוש בנתונים, מיחשוב אנליטי, כלים חברתיים ויישומי מובייל"

"בהגדרת הפתרונות המותאמים לכל תחום תעשייה, על פי הדפוסים המשותפים והמכנים המשותפים להם, אנחנו עומדים יותר ויותר על תפקידם המרכזי של מנהלי השיווק ומנהלי כוח האדם כצרכנים ולקוחות של ה-IT", כך אמר תומס אינמן, סגן נשיא אסטרטגיה ושילוב בחטיבת התוכנה של יבמ (IBM).

אינמן אמר לאנשים ומחשבים כי במסגרת תפקידו בקבוצת התוכנה של יבמ, הוא אחראי על גיבוש מכנה משותף אסטרטגי לתשע חטיבות הפועלות במסגרת הקבוצה, החל "מ-Big Data וניתוח אנליטי, דרך אבטחה, עסקים חברתיים, מסחר חכם, ערים חכמות ועוד. אני ואנשיי מרכזים את העבודה מול 18 תחומי תעשייה ומגזרים, על מנת להבין את האסטרטגיה של כל תחום כזה, באמצעות הבנת המשתנים העסקיים בכל תחום בפני עצמו: מה מטריד אותו, כיצד לשרת אותו טוב יותר, כיצד הוא מנהל סיכונים, מה אופן ההתמקדות שלו בלקוח, וכן הלאה", אמר. "במקביל נשאלת השאלה כיצד מודדים את התוצאות בכל ארגון ובכל תחום תעשייה – והכל בדרך להצעת חבילות פתרונות תוכנה הולמות, על בסיס הכלים שלנו".

"למנהל השיווק כיום יש תפקיד מרכזי", אמר אינמן. "בתחומי תעשייה רבים, תפקיד מנהל השיווק הוא להבין טוב יותר את הלקוחות באמצעות שימוש בנתונים, מיחשוב אנליטי, כלים חברתיים ויישומי מובייל. מנהלי שיווק הופכים מקור חשוב לצריכת שירותי IT: יותר ויותר מהתקציבים מופקדים בידיהם, הם נדרשים להציג תוצאות והחזר על ההשקעה. אנחנו בוחנים אותם כלקוחות, ומבצעים השקעות המאפשרות לשרת את כולם".

דפוס משותף נוסף, לדבריו, למגוון תחומי תעשייה הוא זה של שימוש ב-Big Data וניתוח צופה פני עתיד, לשיפור ביצועי כוח העבודה. "מנהלי כוח אדם אחראים לביצועים האלה. הם אחראים להפיכת כוח העבודה לחכם יותר, טען אינמן. "ככל שנבין טוב יותר את הדרך לשיפור כישורי עובדים, לאיתור כישורים קיימים בארגון – כך נוכל לסייע לארגונים להפוך יעילים יותר ורווחיים יותר".

אינמן נפגש עם שותפים של הענק הכחול בתחומי התוכנה, ובמיוחד עם כאלה שהחליטו לבסס את הדור הבא של הפתרונות שלהם על יכולות הכלים של יבמ. "לדוגמה, בתחום המודיעין והביטחון, הגנת גבולות והגנת המולדת, כמויות הנתונים והמידע שנאספים באמצעות שימוש במובייל – מצלמות מעקב בווידיאו – מאפשרים להבין היכן יש לפרוס כוחות ולהשקיע משאבים. שימוש בנתונים מובנים ובלתי מובנים כמו וידיאו, מחייב ניהול ברמה גבוהה במיוחד, וכך גם לגבי ניהול מצבי חירום והתמודדות עם אסונות. כולם דורשים טיפול ב-Big Data וניתוח אנליטי בזמן אמת. הדברים האלה מהווים חלק מסדר היום שלנו במסגרת מיזם ערים חכמות".

"העניין המתמשך שלנו בחברות סטארט-אפ בכלל ובחברות ישראליות בפרט, הוא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה", ציין. "חברות סטארט-אפ הן מקור מרכזי לחדשנות. בנוסף, זה מאפשר לבנות סביבה אקולוגית שתצריך טכנולוגיה שאותה אנחנו יוצרים ומביאים לשוק. חברות תוכנה בונות על גבי פלטפורמות שלנו והופכות צרכניות של מה שאנחנו עושים. חלק מהחברות האלה מגיעות לקונים או לאזורים גיאוגרפיים שאליהם איננו מגיעים היסטורית".

אינמן סיכם בציינו כי "אנחנו מרחיבים את הפעילות הזאת, על מנת לעודד את החדשנות, להיות מעורבים בשלבים מוקדמים של חיי החברות האלה, לבנות את הרלוונטיות שלהן לנו וללקוחותינו – בין אם באמצעות שילובם בסביבה האקולוגית שלנו ובין אם ביציאה משותפת לשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים