הודו: תביעת ענק כנגד יבמ, נדרשת לשלם מס של 866 מיליון דולר

החטיבה המקומית של הענק הכחול הצהירה על הכנסות נמוכות מדי בשנת 2009, כך לפי ידיעה שפורסמה בכלי התקשורת בהודו במהלך סוף השבוע ● ביבמ סירבו להתייחס להודעה או לסכום שחייבת החברה

רשויות המס בהודו תובעות מהחטיבה ההודית של יבמ (IBM) לשלם סכום של 53.57 מיליארד רופי (866.2 מיליון דולר) כמס על הכנסותיה משנת הכספים 2009. כך על פי דיווחים שפורסמו בכלי התקשורת במדינה במהלך סוף השבוע.

בידיעה שהופיעה ב-Business Standard ונסמכת על מקור רשמי ברשויות המס של הודו, נטען על ידי הרשויות כי הענק הכחול הצהיר על הכנסות נמוכות מדי בשנת 2009. מדובר בטיוטת שומה שיבמ רשאית לערער עליה במסגרת ההליכים המתאימים. בתגובה, אישרה דוברת החברה בהודו כי התקבלה אצלם הודעה מרשויות המס, אך סירבה להתייחס לאופי ההודעה או לסכום שחייבת החברה. "ביבמ חולקים על הטענות של רשויות המס ונגן בתוקף על עמדתנו במסגרת ההליכים המתאימים", מסרה.

בדו"ח האחרון שהגישה יבמ לרשות לניירות ערך בארצות הברית ציינה החברה כי ב-30 בספטמבר 2013 שילמה מראש סכום של 394 מיליון דולר לרשויות המס בהודו, כאשר "חלק משמעותי" מסכום זה שולם תוך שהחברה שומרת על זכותה לערער על שומות מס קודמות בהודו, וכאשר החברה צופה כי עמדתה תתקבל בערעור. יצוין כי לאחרונה הגישו רשויות המס בהודו תביעות דומות למספר תאגידים בינלאומיים הפועלים במדינה, ובכלל זה רויאל דאץ' של (Royal Dutch Shell), וודאפון (Vodafone) וחברות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים