מוזילה: יצא לדרך פרויקט שאפתני למיפוי אנטנות תקשורת ברחבי העולם

מטרת המיזם היא לספק חלופה לשירות של גוגל תוך יצירת מאגר מידע ציבורי המגן על פרטיות המשתמשים ● כדי להשתתף בפרויקט יש להוריד יישום לטלפון הנייד, שחייב להיות מבוסס אנדרואיד ● נכון לרגע זה הצטברו 207 איכונים בישראל

פרויקט חדש ושאפתני של מוזילה (Mozilla), שמכונה Mozilla Location Service, מיועד ליצור מנגנון מיקום גיאוגרפי (Geolocation) חדש, שיספק תמונה מלאה ככל הניתן של מיקומי אנטנות סלולר, תחנות Wi-Fi ועל פי מידע על כתובות IP. זאת, במטרה לספק חלופה לשירות שמספקת כיום גוגל (Google), כך שניתן יהיה להגביר ולשפר את מהירות העברת הנתונים ל-GPS, וכן כדי ליצור מידע ציבורי תוך שמירה על פרטיות מלאה של המשתמשים.

משתמשים שרוצים להירתם לפרויקט מתבקשים להוריד יישום לטלפון הסלולרי שלהם, שחייב להיות מבוסס אנדרואיד (Android). הסיבה לכך היא שרק במערכת הפעלה זו ניתן להתקין קצבי הפעלה חיצוניים מבלי לפרוץ את המכשיר. לאחר הורדת היישום והתקנתו, הוא משדר לשרת המרכזי של הפרויקט, באופן אנונימי, מידע על כל אנטנות התקשורת השונות בהן הוא נתקל.

פרויקט שירותי המיקום של מוזילה נמצא כרגע בשלב הפיילוט שלו. הארגון מספק מפה אינטראקטיבית שמראה את האזורים בהם כבר זוהו אנטנות שונות בעולם. בישראל, נכון לכתיבת שורות אלו, הצטברו כבר 207 איכונים, רובם באזור תל-אביב (70) וחיפה (57).

להשתתפות בפרויקט והורדת היישום, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים