83% מהארגונים בישראל: Big Data ישפר את תהליך קבלת ההחלטות

סקר שערכה EMC מעלה שב-57% מהארגונים סומכים על Big Data לקבלת החלטות בעלות פוטנציאל לשינוי אמיתי, 44% השיגו יתרון תחרותי כתוצאה משימוש בטכנולוגיה זו ו-52% מאמינים שהתעשיות שיצליחו יהיו אלה שמשתמשות בה ● לעומת זאת, ל-19% מהחברות שנסקרו בישראל אין בשלב זה תוכניות להטמעת Big Data

הייתה פרטיות ואיננה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

83% מהעסקים בישראל מאמינים כי Big Data ישפר את תהליך קבלת ההחלטות בארגון – כך עולה מסקר שביצעה EMC לקראת כנס הלקוחות והשותפים השנתי של הסניף הישראלי של החברה. הכנס ייערך מחר (ב') בהשתתפות נשיא EMC אירופה, אדריאן מק'דונלד.

בסקר נטלו חלק נציגים של 125 ארגונים, ביניהם מנהלי טכנולוגיית מידע, ארכיטקטים טכניים, מדעני נתונים ומנהלי איחסון ותשתיות ממגוון ארגונים בישראל. הוא עסק באתגרים ובהזדמנויות שמניבים Big Data ושינויים טכנולוגיים נוספים המכונים "הטרנספורמציה של ה-IT", ונערך במקביל ב-37 מדינות לקראת אירועי פורום EMC, שמתקיימים בעשרות מדינות ברחבי העולם בין החודשים יוני לדצמבר 2013.

עוד עולה מהסקר שהצוותים הבכירים ב-57% מהארגונים סומכים על תובנות מבוססות Big Data על מנת לקבל החלטות עסקיות בעלות פוטנציאל לשינוי אמיתי; 44% השיגו יתרון תחרותי כתוצאה משימוש בטכנולוגיות ניתוח Big Data; ו-52% מאמינים שהתעשיות שיצליחו בעתיד יהיו אלה שמשתמשות בכלים מסוג זה. 60% מהמשיבים הסכימו שטכנולוגיות Big Data יוכיחו עצמן כחיוניות בזיהוי והגנה נגד מתקפות מקוונות. ב-EMC מעריכים שנתון זה עשוי להיות קריטי, כיוון שרק 60% מהארגונים בארץ בטוחים שהם יכולים להתאושש בצורה מלאה ולאחזר את מלוא הנתונים שלהם במקרה הצורך.

לעומת זאת, ל-19% מהחברות שנסקרו בישראל אין בשלב זה תוכניות להטמעת טכנולוגיות Big Data. כמו כן, בעוד שהנושא התקציבי מהווה את השיקול החשוב ביותר בקבלת החלטות עסקיות (62%), הסיבה הנפוצה ביותר שצוינה כמעכבת אימוץ של Big Data היא "העדר מקרה מבחן עסקי ברור או ROI" (כ-42%).

על פי התוצאות, השיקולים העסקיים שמעודדים שינוי באימוץ טכנולוגיית מידע בישראל הם, בדרך כלל, תהליכים עסקיים או יעילות תפעולית (52% כל אחד), ושיפור זמן ההגעה לשוק של מוצרים ושירותים (30%). כ-76% מהמשיבים דיווחו שהעסקים שלהם מתייחסים להשקעות טכנולוגיות כאל דרך אסטרטגית להשגת יעדיהם. 70% מאמינים שבשלוש השנים הבאות, קצב החדשנות בתחום טכנולוגיית המידע יהווה אתגר לשמירה על הכישורים הנדרשים בארגון. 61% מהמשיבים בישראל סבורים שהארגון בו הם מועסקים מחזיק בכישורים ובידע הנדרשים על מנת לעמוד בהצלחה בסדרי העדיפויות העסקיים. 67% מסכימים שהחסם הגדול ביותר להתמודדות עם סדרי עדיפויות עסקיים הוא חסם תרבותי.

דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל, אמר כי ״תוצאות המחקר מוכיחות שחברות בישראל מבחינות כיום, יותר מבעבר, ביתרונות שניתן להשיג באמצעות טכנולוגיית ניתוח Big Data. לא רק שמנהלים בכירים מעורבים ברעיון זה, אלא שעסקים רבים מודעים ליתרונות התחרותיים האדירים ולתועלות האבטחה שהטכנולוגיה הזו מביאה עימה. מדובר בחלק מהותי בשינוי שמתחולל בתחום ה-IT, תהליך שארגונים ישראליים רבים נמצאים כבר בעיצומו. מרבית הארגונים הללו החליטו לבצע וירטואליזציה של התשתית המחשובית וליצור עסקים תומכי מיחשוב ענן, ואף למעלה מכך – כמה מהם יצרו תשתית מוגדרת תוכנה במלואה. כאשר משלבים את הגישה הזו עם ניתוח Big Data, מביאים לגידול מסיבי בגמישות ובתחרותיות של העסקים בישראל״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים