עוז עובדי, קבוצת מר: "המגמות הבאות בעולם הנייד – שימושים פיננסיים, זיהוי אנשים ופעולות מול מכונות"

"הטלפון הסלולרי ישמש לביצוע חיובים אוטומטיים בכל תחום ובכל מקום שהוא", אמר עובדי, מנכ"ל חטיבת הטלקום של הקבוצה ● לדבריו, "המכונות ידברו ביניהן הרבה יותר ויפעלו באופן עצמאי, ואנשים יזוהו ברמה היומיומית"

"השימוש בטלפונים סלולריים נמצא עדיין רק בתחילת דרכו. כיום, המכשיר הסלולרי משמש את רוב האנשים בעיקר לשיחות, שליחת אי-מיילים והודעות SMS. בעתיד הלא רחוק הוא ישמש אותנו באופן הרבה יותר מקיף, למשל לשימושים פיננסיים, תרחישי זיהוי ופעולות מול מכונות שיזהו את המשתמש באופן אוטומטי ויבצעו פעולות מוגדרות על פי הרגלי השימוש או הזמנות מיוחדות. הכול יתחבר לעולם אחד, בו לטלפון יהיה חלק הרבה מרכזי ממה שיש לו כיום", כך אמר עוז עובדי, מנכ"ל חטיבת הטלקום של קבוצת מר (Mer Group).

עובדי אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים במלאות שנה להקמת החטיבה. עובדי הגיע לתפקיד מקומברס (Comverse), בה ניהל בתפקידו האחרון את תחום שירותי הערך המוסף (VAS).

קבוצת מר היא חברה ישראלית שפועלת גם בשוק הבינלאומי ומעסיקה יותר מ-1,200 עובדים ברחבי העולם. חטיבת הטלקום היא אחת משלוש החטיבות שמרכיבות אותה, כאשר השתיים האחרות עוסקות בביטחון ובאנרגיות מתחדשות. מר היא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה בתל אביב והיקף ההכנסות שלה ב-2012 היה יותר מ-200 מיליון דולר.

עובדי ציין כי "הגעתי למר מכיוון שראיתי והבנתי שיש לחברה מוניטין ונוכחות שניתן למנף על מנת לשווק את הפתרונות החדשים, מתוך הבנת הכיוון אליו הולך השוק והפוטנציאל הגלום בו. כיום, מר ממוקמת היטב כדי לספק פתרונות מלאים לעולם החדש והמתפתח, בו לתקשורת ולטלקום יש תפקיד רחב ומרכזי הרבה יותר מאשר בעבר".

לדבריו, הקבוצה פועלת על מנת ליצור פתרון כרטוס חכם שיאפשר שימוש ברב קו גם כ-SIM שישולב בטלפון, כך שהנוסע יוכל להטעין את דמי הנסיעה או החופשי חודשי גם באמצעות המכשיר הסלולרי שלו. זאת, לצד הטענה אוטומטית שיוכל לבצע בעצמו בתחנות או באוטובוס. דוגמה אחרת היא שימוש בטלפון הסלולרי כארנק אלקטרוני – תחום שכיום נמצא רק בחיתוליו.

"אנחנו מדברים על מצב בו הטלפון ישמש לביצוע חיובים אוטומטיים בכל תחום ובכל מקום שהוא. כך, המשתמש יוכל באמצעות המכשיר שלו להטעין את כרטיס הרב קו, לשלם בסופרמרקט ואפילו להיכנס אוטומטית לחדר בו הוא שוהה במלון, בלי לעבור בקבלה. המחשב שבדלת הכניסה של המלון ידע שהלקוח הזמין את החדר באמצעות המכשיר הסלולרי שלו, החיוב בוצע ונקבע באיזה חדר הוא ישהה", ציין עובדי. "יתרה מכך, נוכל לבצע תשלומים על שירותים באמצעות לחיצת כפתור באפליקציה מתאימה".

פתרונות אלה הם חלק מהפורטפוליו שמציעה החטיבה. יחד איתם, הוא כולל את הפתרונות המסורתיים של מר, בעיקר מגדלי תקשורת, ציוד RF ותחום הסיבים האופטיים, כמו גם MVNE עבור מפעילי סלולר וירטואליים ומכונה למכונה (M2M). הקבוצה אף מציעה תשתיות עיר חכמה שמבוססות על סיבים אופטיים. אלה ניתנים לשילוב גם בערים ותיקות, בקלות יחסית, עד חיבור הסיב לבית הפרטי או לעסק.

"פתרון הארנק האלקטרוני שלנו מציע אפשרויות ייחודיות", אמר. "אחת מהן היא אפשרות שאנחנו מכנים 'כסף דיגיטלי צבוע', שמתאימה לניהול תקציבים מוסדיים וארגוניים. האפשרות הזו מגדירה סכום כסף מסוים למטרה מסוימת בלבד ומונעת זליגה של תקציבים שלא מגיעים ליעדם. תקציב שמוגדר כ-'צבוע' יכול לשמש אך ורק את המטרה אליה הוקצה. זהו פתרון מאובטח שמונע תרמיות, מאחר שהוא יודע לזהות פרדיגמות שימוש לא הגיוניות".

המגמה: מיכון משמעותי הרבה יותר
המטרה, לפי עובדי, היא להגיע למצב בו נוכל לבצע פעולות פיננסיות באופן שוטף באמצעות הטלפון הסלולרי וכרטיסים חכמים – ומכל מקום. "לדבר על טלפונים סלולריים זה סקסי ועדכני, וכנראה שבעתיד הוא יחליף בצורה הרבה יותר משמעותית את אמצעי התשלום הקיימים כיום. אולם, הכרטיס החכם מספק כבר כיום אפשרויות רבות ומגוונות, למשל טעינה מרחוק", אמר.

הוא ציין כי תחום ה-M2M מתפתח בצורה בולטת בשטח החקלאות וכי קבוצת מר מציעה מספר פתרונות לתחום זה. "אנחנו מספקים חיישנים שיודעים לדגום את מצב היבול והתנאים הסובבים. הדבר מוזן למערכת ניהול מרכזית, שיודעת לעבד נתונים בזמן אמת ולהגיב בהתאם עם פעולות נדרשות כמו תוספת כימיקלים או השקיה. אנחנו פועלים בתחום זה גם בעולמות כמו התחבורה והביטחון". "המגמה העולמית היא להגיע למצב בו המיכון יהיה הרבה יותר משמעותי", הוסיף עובדי. "זה יקרה בשתי רמות: המכונות ידברו ביניהן הרבה יותר ויפעלו באופן עצמאי, ואנשים יזוהו ברמה היום יומית – ברחוב, בכלי הרכב, בבתים ובבתי העסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים