רוברט לה-בלאנק, סגן נשיא בכיר, יבמ: "הנתונים הם הנפט העסקי החדש"

"הטיפול במידע באופן שלא הכרנו בעבר, מאפשר לארגונים להעצים את התחרותיות שלהם, למצוא לעצמם שווקים חדשים ולהעמיק את הקשר שלהם עם הלקוחות", אמר לה-בלאנק - סגן נשיא בכיר לתווכה ותוכנה בקבוצת התוכנה של הענק הכחול ● על Big Data אמר, כי "הנתונים כבר קיימים, כעת מה שנותר הוא רק לטפל בהם בצורה חכמה"

"אנו מצויים היום במקום בו אנו יכולים לנתח נתונים באופן רחב יותר ומעמיק יותר מבעבר. ניתוח הנתונים הללו מביא לארגונים יכולות עסקיות חדשות, של הגדלת רווחים, כניסה לשווקים חדשים וגידול בהיקף הלקוחות. לכן, ניתן לקבוע, כי המידע והנתונים הם הנפט העסקי החדש", כך אמר רוברט לה-בלאנק, סגן נשיא בכיר לתווכה ותוכנה בקבוצת התוכנה של יבמ (IBM).

לה-בלאנק פתח אמש (ב') את כנס IOD 2013 (ר"ת Information On Demand, מידע על פי דרישה), שעורך הענק הכחול. הכנס, שמתקיים בלאס וגאס, משך השנה יותר מ-13 אלף לקוחות, שותפים עסקיים ואנשי יבמ.

לדבריו, "אנו מצויים בעיצומה של פרשת דרכים טכנולוגית, שמתאפיינת בארבע מגמות על: ניידות ארגונית, מיחשוב חברתי, Big Data וניתוח צופה פני עתיד ומיחשוב ענן. מה שמאחד בין ארבע המגמות הללו הוא הטיפול במידע. הטיפול במידע באופן שלא הכרנו בעבר, מאפשר לארגונים להעצים את התחרותיות שלהם, למצוא לעצמם שווקים חדשים ולהעמיק את הקשר שלהם עם הלקוחות, תוך יצירת יותר נאמנות של הלקוחות ובנוסף – למצוא לקוחות חדשים. כך, הטיפול במידע יכול להביא ערכים עסקיים שלא הכרנו בעבר".

"ה-Big Data מתאפיין בארבע מילות V", אמר לה-בלאנק: "Volume – נפח, Variety – מגוון, Velocity – מהירות ו-Veracity – אמיתות ומהימנות. ניתוחו מביא לכך שניתן להגיב טוב ומהר יותר למה שרוצים הלקוחות הארגוניים, ובכך ליצור ערך. הנתונים כבר קיימים, כעת מה שנותר הוא רק לטפל בהם בצורה חכמה".

הטיפול ב-Big Data, סיכם לה-בלאנק, "משפר את השגת היעדים העסקיים של ארגונים, מצמצם את הסיכונים ומשפר את יכולת ניהול הסיכונים, מפחית את כמות ההונאות בארגוני בריאות ופיננסים ומקצר את זמן ההמתנה של הלקוח במוקד שירות הלקוחות. בנוסף, הוא משפר את תמונת הלקוחות ומספק יותר תובנות אודותיהם".

במסגרת הכנס הושקו כלים ושירותים שנועדו לסייע ללקוחות להפיק ערך חדש באמצעות ניתוח אנליטי של הנתונים הזמינים בידיהם. כך, הודיעה יבמ על הרחבת קו מוצרי BLU Acceleration להאצת העיבוד במאגרי Big Data, שלדבריה מאפשרים למנהלים לזהות דפוסים חבויים בנתונים האגורים בארגוניהם, באמצעות כלים חדשים לגילוי ולניראות של נתונים. "הטכנולוגיות העדכניות הללו סוללות דרכים חדשות לצפייה בנתונים, באופן המאפשר חיזוי תוצאות ומבט מוקדם אל האתגרים העסקיים העתידיים", אמר לה-בלאנק.

עוד הושקה בכנס קטגוריה חדשה בתחום הניתוח האנליטי: ניתוח פעילות ה-IT. "המוצרים החדשים יציעו ללקוחות אפשרות יישום של רכיבים בסיסיים בתחום המיחשוב התודעתי (קוגניטיבי) והבינה הנולדת בעזרתו – לכל רוחב תשתיות ה-IT", אמר לה-בלאנק. "כך, עובדים ומנהלים יכולים להפיק תובנות חדשות מהנתונים הנאספים במערכות האלה, במקום להתמקד רק בהתמודדות עם הנפחים ההולכים וגדלים של נתוני הרשת וה-IT".

התובנות המופקות על בסיס המידע הזה, אמר לה-בלאנק, "עשויות לסייע בחיזוי ובמניעת השבתות של מערכת IT, לשפר את רמת הפריון ולהבטיח חיסכון בעלויות השוטפות. ניתן לחפש ולנתח טרה-בייטים רבים של מידע תפעולי הזורם בזמן אמת, לזהות בעיות בביצועי הרשת ולטפל בהן, עוד בטרם הן גרמו להפרעות לשירות בפועל".

יבמ, אמר לה-בלאנק, "מפעילה יכולות ושיטות בתחומי למידת המכונה והניתוח האנליטי גם על גבי מערכות אחסון, בחבילת מרכז האחסון הווירטואלי בענן חכם, SmartCloud Virtual Storage Center. המערכת החדשה הזאת מסוגלת לנתח נתונים המתקבלים מהמערכות על מנת להצביע על דפוסי שימוש במידע, לזהות את סוג האחסון המתאים ביותר לכל פיסה של מידע ארגוני, ולבצע שינויים בארגון מבנה האחסון ורמות האחסון בתהליך אוטומטי, ומבלי להפריע לעבודה השוטפת".

רוברט לה-בלאנק על הבמה בלאס וגאס

לדבריו, "מערכת Concert on Cloud החדשה שלנו היא פלטפורמה ראשונה מסוגה לניתוח אנליטי של פעילות ברשת חברתית לעולם המוסדות הפיננסיים, המוכנה לעבודה בסביבת מובייל ומאפשרת למשתמשים לצפות, להבין ולתקשר עם לקוחות הקצה שלהם על בסיס תובנות מוגדרות הנולדות בתהליך הניתוח האנליטי, ובפעולה בזמן אמת".

הוא הוסיף, כי על מנת להרחיב את כושר הניתוח האנליטי של נתונים על ידי ארגונים במגוון רחב של תחומי תעשיה, הרחיבה יבמ את סל מוצרי BLU Acceleration להאצת הטיפול ב-Big Data, והשיקה כלי חדש לסביבת הענן – Blue Acceleration for the Cloud. "המערכת משלבת יכולות של מחסן נתונים וניתוח אנליטי המנוהלים כולם על גבי מיחשוב ענן, תוך האצה משמעותית בתהליכי הפקת דו"חות וניתוח אנליטי, וחיסכון בעלויות ביצוע המשימות האלה", סיים לה-בלאנק.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים