ג'ייק פורווי, חוקר בנשיונל ג'יאוגרפיק: "הטיפול ב-Big Data עושה את העולם לטוב יותר"

"היכולת שלנו כיום לטפל בנתונים ולהפיק מהם משמעויות אותן לא יכולנו להפיק בעבר, גורמת לכך שפחות אנשים יגוועו ברעב, ומסייעת בהפיכת כדור הארץ למקום טוב יותר לחיות בו", אמר פורווי - מדען מידע, חוקר בנשיונל ג'יאוגרפיק ומנחה טלוויזיה ● לדוגמה, אמר, כי "על ידי ניטור המדיה חברתית וניתוח של מידע בלתי מובנה, אנליסטים יכולים לבנות מודלים מדויקים להפליא של התפרצות של מחלות בזמן קצר ביותר"

"ה-Big Data נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו. טיפול בו, ניתוחו והפקת תובנות ממנו, יביאו לכך שנחייה בעולם טוב יותר", כך אמר ג'ייק פורווי, מדען מידע, מייסד ומנכ"ל DataKind, חוקר בנשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic) ומנחה בערוץ הטלוויזיה של החברה. פורווי דיבר אמש (ג') בפתח המליאה המרכזית של כנס IOD (ר"ת Information On Demand, מידע על פי דרישה), שעורכת קבוצת התוכנה של יבמ (IBM). הכנס, שמתקיים בלאס וגאס, משך השנה יותר מ-13 אלף לקוחות, שותפים עסקיים ואנשי יבמ.

"מידע ונתונים סטטיסטיים הם התשוקה שלי", העיד על עצמו פורווי, "אולם מעבר להיבט המוזר שבכך, ניתן להפיק מהם תובנות רבות. היכולת שלנו כיום לטפל בנתונים ולהפיק מהם משמעויות אותן לא יכולנו להפיק בעבר, גורמת לכך שפחות אנשים יגוועו ברעב, ומסייעת בהפיכת כדור הארץ למקום טוב יותר לחיות בו".

בעבר, אמר פורווי, "על מנת לצפות בסרט קולנוע מבלי ללכת לאולם קולנוע, היה עלינו לעבור בסניף של בלוקבסטר (Blockbuster). כיום כל שנדרש הוא להקליק ב-נטפליקס (Netflix). העולם עובר שינויים רבים, וחלקם קשור לטיפול בנתונים".

הוא כינה את השחקנית והידוענית קים קרדשיאן כ-"מקור נתונים". לאחר שהקהל חדל מלצחוק, הסביר כי מרכז הנתונים לבקרת מחלות (CDC) נהג לשלוח עובדים לבתי חולים ולמרפאות בשטח, על מנת לעקוב אחר התפרצויות של מחלות, ובראשן שפעת. אלא ששיטה זו, הסביר פורווי, הייתה יקרה ואיטית. לפני שלוש שנים, אמר, קרדשיאן הודיעה בטוויטר (Twitter) ובפייסבוק (Facebook) כי היא לקתה בשפעת. 18 מיליון העוקבים שלה איחלו לה בריאות, וחלק ניכר מהם הודיע שהוא בעצמו חולה בשפעת.

"מידע ונתונים סטטיסטיים הם התשוקה שלי". ג'ייק פורווי

כך זה נראה אמש: הרצאתו של פורווי בלאס וגאס

לדברי פורווי, "על ידי ניטור המדיה חברתית וניתוח של מידע בלתי מובנה, אנליסטים יכולים לבנות מודלים מדויקים להפליא של התפרצות של מחלות בזמן קצר ביותר. אם רק 'נקשיב' לנתונים שקיימים במדיה החברתית, נוכל להיות מהירים יותר באבחון מגפות ומחלות בשבועיים לעומת הנתונים שיגיעו ממרכזי המעקב אחר מחלות".

"כל שנדרש הוא לתכנת את המוח שלנו מחדש, כדי להגדיר את החזון הרחב ביותר לטיפול בנתונים לטובת האנושות", אמר פורווי, והביא דוגמאות לניתוחים של Big Data – מצילומי לווין שעוקב אחר שיעור העוני באפריקה ועד למיפוי של עצים שצריך לגזום אותם על ידי מחלקת הגנים והפארקים בעיר ניו יורק.

הוא סיכם באומרו, כי "עמותות שונות ברחבי העולם מתחילות להבין יותר ויותר את חשיבות הטיפול ב-Big Data כדבר שיביא להן ערך תפעולי משופר עם תובנות ברמה גבוהה יותר. הנתונים כבר קיימים, הטכנולוגיה לטיפול בהם גם קיימת, כל שנותר כעת הוא לעשות זאת – לטובת עולם טוב יותר".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים