עודד סלומי, ויזה אירופה: "התשלומים בנייד יעקפו את אלה שמתבצעים בכרטיסי האשראי הוותיקים"

המהפך צפוי לקרות בתוך מספר שנים, והתחום כבר קונה אחיזה במדינות בולטות באירופה, אמר סלומי, מנכ"ל החברה בישראל ● כבר כיום ניתן לשלם על ידי הצמדת מדבקה למסוף במספר רשתות ישראליות, והאמצעים הללו יוסיפו להתרחב בארץ

"התשלומים באמצעות המכשיר הנייד צפויים לעקוף את התשלומים שמתבצעים באמצעות כרטיסי אשראי ותיקים תוך מספר שנים. מכשירים ניידים, יחד עם כרטיסים ללא מגע, יובילו את השינוי כי הצרכן מתחבר לטלפון שלו יותר מלכל דבר אחר", כך אמר עודד סלומי, מנכ"ל ויזה (Visa) אירופה בישראל.

סלומי דיבר בכנס mPay 2013, שנערך אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו מאות נציגים של חברות ישראליות ובינלאומיות. מנחי האירוע היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי סלומי, "בתשלום ללא מגע משתילים לתוך השבב אנטנה קטנה. כשמצמידים את הכרטיס למסוף הנתונים מועברים באופן מוצפן ממרחק של שני ס"מ ולא צריכים לגהץ את הכרטיס. את השבב ניתן להשתיל בכרטיס או בנייד ועל ידי כך לאפשר את פונקציונליות התשלום ללא מגע".

הוא הוסיף כי "ניהול הסיכונים כיום מורכב מבעבר, עקב ריבוי הטכנולוגיות וכניסה של גופים לא פיננסיים לעולם התשלומים". הוא ציין כי "מספר דרכי התקשורת ומספר סוגי המכשירים והגרסאות הולכים ומתרחבים. בנוסף, גם הצרכנים משתנים ועוברים יותר לדיגיטליזציה : יש להם הרבה יותר מידע והדרישות שלהם גבוהות. כתוצאה מכך, בתי העסק מתאימים את עצמם לעולם המשתנה".

מחקר EUROMONITOR מראה שבקרב כמה מדינות מפותחות , שיעור חדירת הסמרטפונים עומד על יותר מ- 70% מהאוכלוסייה , ושקצב הצמיחה השנתית של סמארטפונים שמוחזקים בידי הציבור ימשיך לעמוד על כ-40%-50% עד 2015.

בכדי לאפשר את המעבר לתשלומים בנייד, ויזה משתפת פעולה עם יצרניות ומפעילות סלולריות בולטות, בהן סמסונג (Samsung), נוקיה (Nokia) ו-HTC.

סלומי גם ציין שמגמת המעבר לתשלומים בסלולר ובכרטיסים ללא מגע הולכת ומתפשטת בעולם, וכבר קנתה לה אחיזה בולטת בצרפת, ספרד, פולין, בריטניה, סלובקיה ומדינות רבות נוספות. בעתיד הקרוב, אמר, היא תמשיך לצבור תאוצה גם בארץ. בהקשר זה ציין סלומי את שיתוף הפעולה בין לאומי קארד לפלאפון, שכבר השיקו מדבקות שמצמידים לגב הטלפון, שמאפשרות תשלומים ללא מגע. מספר לא קטן של רשתות קמעונאיות בארץ עוברות לשיטה הזאת: כבר כיום אפשר לשלם ברשתות ארומה, ארקפה, סופר פארם וסינמה סיטי על ידי הצמדת המדבקה למסוף. בקרוב, מפעילה סלולרית נוספת תיכנס לזירה ותאפשר תשלומים בנייד.

עם זאת, סלומי אמר כי "אחד החסמים הוא שהטלפונים המדוברים צריכים לעבור אישור בוויזה, בכדי לעמוד בדרישות של אבטחת מידע. אנחנו צופים שעד סוף 2013 יהיו 114 דגמים שונים של טלפונים שיעברו את אישור ויתמכו בתשלומים ללא מגע". "בכדי להגביר את מודעות הצרכנים לשיטות תשלום החדשות העלינו קמפיין בשלטי חוצות ובטלוויזיה שמבשר לצרכן שהוא יכול לשלם באמצעות הטלפון והנייד", הוסיף.

סלומי גם דיבר על המעבר הצפוי מתשלום באמצעות פס מגנטי לסטנדרט הבינלאומי EMV. "הצפי הוא שעד סוף 2015 יהיה לנו, הלקוחות, כרטיס חכם עם שבב שהמסופים בארץ ידעו לעבוד אתו, ובמקום לחתום נכניס קוד אישי. כמעט כל החברות באירופה עובדות כך וחברות בישראל כבר התחילו להנפיק כרטיסים כאלה, או שיתחילו להנפיק בקרוב", אמר.

הוא התייחס בנוסף למוצרים ושירותים החדשניים של ויזה. בהקשר זה ציין סלומי כי "ויזה היא חברה עולמית שיודעת להשפיע על תהליכים. יש לנו אסטרטגיה: אנחנו לא רוצים להיות מעורבים רק במעמד התשלום אלא גם לפניו, כשהצרכן מתחיל לחשוב מה לקנות, כשהוא עושה את הבדיקה באינטרנט, וגם לאחר התשלום. יש לנו מוצרים בעלות ערך מוסף ניכר לכל אחד מהתחומים הללו".

אחד המוצרים עליהם דיבר סלומי הוא Visa Targeted Marketing, שיווק ממוקד, שמציע את המבצעים הרלוונטיים ביותר ללקוחות בזמן אמת. כמו כן, ויזה השיקה את Visa Paywave – לתשלומים ללא מגע, הארנק אלקטרוני שלה V.me, מוצר שמאפשר תשלומים מאדם לאדם – VISA Personal Payments ומוצר ושירות VISA Alerts, שמסייע ללקוחות לשלוט על סכומי הכסף שהם מוציאים על ידי התראות SMS  בזמן אמת – לאחר התשלום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים