אמיר רמון, קבוצת יעל: "ניתוח התוכן הארגוני יכול להקדים תרופה למכה"

"80% מהמידע הארגוני הוא לא-מובנה ונדרש לטפל בו, כי הוא בעל ערך. ניתוחו יוביל לזהות דפוסי התנהגות אצל לקוחות, למשל תוכן מגמתי שמזהה אחוזי נטישה גבוהים", אמר רמון - מנהל תחום מכירות ב-IFN מקבוצת יעל ● לדבריו, "ניהול התוכן נהיה יעיל יותר ומספק תובנות ארגוניות בזמן אמת"

"כיום, הרבה יותר מבעבר, לקוחות הקצה של הארגונים השונים מייצרים תוכן רב בערוצים רבים, כגון: פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), או ערוצי תוכן נוספים. ניתוח התוכן הארגוני יכול להוות צעד מקדים, למנוע נזקים ולהקדים תרופה למכה", כך אמר אמיר רמון, מנהל תחום מכירות, IFN מקבוצת יעל.

יעל היא נציגת פיילנט-יבמ (IBM-FileNet) בישראל. רימון התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס IOD (ר"ת מידע לפי דרישה), שעורכת קבוצת התוכנה של יבמ. הכנס התקיים השבוע במרכז הכנסים שבמלון מנדלאי ביי בלאס וגאס, בהשתתפות יותר מ-13 אלף לקוחות, שותפים עסקיים ואנשי הענק הכחול.

לדברי רמון, "80% מהמידע הארגוני הוא מידע לא-מובנה ונדרש לטפל בו, כי הוא בעל ערך. מדובר במסמכים, קבצי PDF, תמונות  ועוד,  שחיפוש וניתוח התוכן שלהם יכול לספק לארגונים תובנות שעד כה היו בלתי ידועות".

בכנס הכריזה יבמ על יכולת חדשה ל-Data Cap, מוצר השולף תוכן ממסמך בצורה אוטומטית, ללא מגע יד אדם. היכולת החדשה, אמר רמון, היא קליטת מסמך מצולם באמצעות מכשירי קצה ניידים. כך, הסביר, מתקצר התהליך של הקשר בין הלקוח והארגון, "למשל, בקשת הלוואה, או בקשה לביטול של כרטיס אשראי, יכולים להתחיל מההתקן הנייד".

פיילנט, אמר רמון, פועלת בעולם ניהול התוכן הארגוני, והיא מספקת יכולות בשלושה שלבים. האחד הוא בקליטת הנתונים והמידע. השני, היכולת לאיסוף מידע ממערכות נוספות, דוגמת SharePoint של מיקרוסופט (Microsoft), או מערכות של סאפ (SAP). לדברי רמון, "המשתמש אינו מודע לכך שהוא עובד על מערכת של פיילנט, כי היא שקופה עבורו. הוא משתמש במערכות שאליהן הוא רגיל, כאשר פיילנט נמצאת כתשתית ניהול תוכן". השלב השלישי, הסביר, "הוא יכולת קבלת תובנות על בסיס ניתוח המסמכים והנתונים, לטובת קבלת החלטות מושכלת". בדרך זו, "ניהול התוכן נהיה יעיל יותר ומספק תובנות ארגוניות בזמן אמת".

ניתוח התוכן הארגוני באופן מעמיק יותר, ציין רימון, "מביא לכך שניתן לזהות דפוסי התנהגות אצל לקוחות, למשל תוכן מגמתי שמזהה אחוזי נטישה גבוהים, או הקבלה בין תוכן למידע אודות לקוחות בפרופיל דומה. בדרך זו ניתן לקבל תובנות בזמן אמת על בסיס תוכן, תובנות אשר מניעות לפעולה ויכולות לצמצם נזקים שאם לא היו מתגלים – היו יכולים להיות גדולים יותר".

רמון ציין כי IFN-יעל ביצעה יותר ממאה פרויקטים מבוססי פיילנט בקרב לקוחות ארגוניים בארץ, בהם בבנקים, חברות ביטוח, בחברת שיכון ובינוי, באגד ועוד. הוא סיכם בציינו כי "יש פער מסויים בהתייחסות למקורות המידע בפרויקטי ניהול תוכן ארגוני בעולם, ולבין התייחסות בארץ לניהול תוכן כאל מענה לניהול מסמכים. ארגונים בישראל מתחילים להבין את החשיבות של ניהול התוכן הארגוני והיכולת לקבל תובנות ממנו. אנו רואים בארץ בשלות לניהול התוכן שנאסף מכלל הערוצים: מכשירי קצה, דואר אלקטרוני, מסמכים ומידע לא מובנה".

כותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים