הדור הבא של שרתי אינטל יבוסס על אור ולייזרים

כך הוצג על ידי פוג'יטסו במסגרת פורום החברה במינכן ● היתרונות במעבר לאור ולייזרים: פוטונים, בניגוד לאלקטרונים, אינם פולטים קרינה – והעובדה כי סיבים אופטיים הם דקים וקלים יותר

פוג'יטסו (Fujitsu) הציגה את פתרון השרת הראשון בעולם שמבוסס על סיבים אופטיים ועושה שימוש באור ולייזרים כדי להעביר מידע. השרת מבוסס על פתרון אינטל (Intel) בשם Intel Optical PCIe Express ועושה שימוש ב-Intel Silicon Photonics. החברה דיווחה על כך במסגרת פורום פוג'יטסו שנערך השבוע במינכן, גרמניה.

אינטל, נמסר מהחברה, רוצה להשתמש בלייזרים במחשבים וסביבתם משני טעמים עיקריים. ראשית, כאשר אותות חשמליים עוברים בכבל או ב-trace של מעגל מודפס, הם פולטים קרינה אלקטרומגנטית. כאשר קרינה מכבל או trace אחד מצטלבת בקרינה של הכבל הסמוך, נוצר רעש המגביל את המרחק של רוחב הפס. לדוגמה, לכבלי נחושת של 10G Ethernet יש מגבלה מעשית של 10 מטרים. ניתן להתקין על הכבלים מגברים או signal conditioners וליצור "כבל נחושת פעיל", אבל התקנים אלה צורכים חשמל ועולים כסף. כבלי נחושת אקטיביים מיוצרים עבור 10G Ethernet ומגבלת המרחק המעשית שלהם היא 20 מטר.

בניגוד לאלקטרונים, פוטונים אינם פולטים קרינה אלקטרו-מגנטית. לכן, כבלים המבוססים על סיבים אופטיים יכולים להיות הרבה יותר ארוכים. לדוגמה, הלייזרים הזולים המשמשים כיום במרכזי נתונים ב-10G אפשר ליצור כבלים של 500 מטר. אם משתמשים בלייזרים היקרים יותר, אפשר להגיע גם ל-80 ק"מ.

היתרון הנוסף של תקשורת אופטית הוא הכבלים קלי המשקל. סיבים אופטיים הם דקים יותר, על פי רוב בקוטר של 120 מיקרון – וקלים מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים