זיאן בוקילי, Information Builder: "השוק מאיץ ב-IT לאמץ גישה עסקית"

"התחרות בדרך לחדשנות בתחום ניתוח המידע והצמצום בהוצאות של המנמ"רים גורמים לכך שיש לעשות יותר - בפחות משאבים", אמר בוקילי, מנהל ערוצים למזרח התיכון בחברה, במסגרת פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך במרוקו ● שי שרגל, RBS: "סמכו על העובדים שלכם, עם כבוד הדדי - אבל את ההחלטה הסופית המנמ"רים צריכים לקבל"

"השקעות ב-IT הן השקעות בהון המידע שיש לנהלו כהלכה ולהפיק ממנו רווחים". כך אמר זיאן בוקילי, מנהל הערוצים למזרח התיכון ב-Information Builder.

בוקילי נשא את דבריו בכנס פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך השבוע בעיר מרקש שבמרוקו. בכנס לקחו חלק מנמ"רים בכירים ממגזרים שונים במשק וכן מנהלים של חברות IT. הפיקה את האירוע קבוצת אנשים ומחשבים והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

Information Builder היא חברה ותיקה שנוסדה ב-1975 ומתמחה בפתרונות BI אנליטים, ברמת תוכנה ושירותים. מוצרי הדגל שלה הם FOCUS ו-WebFOCUS. החברה, שנמצאת בבעלות פרטית, פועלת ב-26 מדינות עם 47 סניפים ומעסיקה 1,350 עובדים. היא מיוצגת בישראל על ידי אומניטק.

לדברי בוקילי, "הדינמיקה בשוק מביאה שני גורמים עיקריים, המאיצים ב-IT לאמץ גישה עסקית. הגורם הראשון הוא הגברת התחרות העסקית לחדשנות בתחום ניתוח המידע. גישה זו מאלצת את ה-IT להסתכל על ההשקעות שלו כהשקעה בהון המידע, שצריך לנהלו ולהפיק ממנו רווחים. הגורם השני הוא צמצום בהוצאות שהמנמ"רים מחויבים אליהם. שם המשחק הוא לעשות יותר בפחות משאבים – ולהוכיח את רמת יעילותם".

הוא הרחיב בהרצאתו על ניהול נכון ויעיל של הון המידע על מנת למקסם את החזר ההשקעה. לדבריו, יש מספר גורמים המשפיעים על כך: החדשנות, כוח האדם, המידע, הכלים שבאמצעותם מייצרים את המידע, מערכות מידע ומוצרים ושירותים שצריכים להביא ביצועים טובים יותר.

"ל-Information Builder יש את כלי ה-BI והאנליטיקה שיודעים לנהל את כל הרכיבים האלו. הם מביאים בסופו של דבר ROI גבוה יותר", סיכם בוקילי.

פורום C3 של אנשים ומחשבים במסע למרוקו. צילום: מולי נעים

איך להצליח בפרויקטי IT
שי שרגל, מנכ"ל חברת הייעוץ RBS, אמר כי "ארגונים מתמודדים כיום סביבה ארגונית מסובכת ומורכבת. הם לא יכולים לממש את האסטרטגיה העסקית שלהם אם הם לא מצליחים לקיים תקשורת פנים ארגונית נכונה בין כלל הגורמים".

שרגל ציין סקר שנערך בקרב כמה מאות מנהלים בעולם, ממנו עולה כי 9 מתוך 10 מנהלים סבורים כי תקשורת נכונה בין מרכיבי הארגון היא המפתח להצלחת פרויקטים. זאת, כאשר רק 1 מתוך 4 מנהלים סבור שכללים אלו מתקיימים בארגונו. "כדי לייצר תקשורת נכונה, על המנמ"רים ואנשי העסקים לשנות את השפה העסקית שבה הם משתמשים, על מנת שאלו יבינו אחד את השני", אמר. הוא הוסיף עצה מעולם הספורט: "תכנן הצלילה שלך – וצלול לפי התכנון". לדבריו, יש חשיבות רבה מאוד לתכנון כל מהלכי הפרויקט, ויש לבצע אותם על פי מה שתוכנן עם כמה שפחות סטיות מהתוכנית המקורית.

שי שרגל, מנכ"ל RBS Projectsלסיום, נתן שרגל כמה טיפים למנמ"רים להצלחת הפרויקטים. העצה הראשונה היא להקפיד על שרטוט מפת דרכים, ולתחום אותה בלוח זמנים קשיח. למנהלי הפרויקטים מציע שרגל להיות חזקים, אבל גמישים ותומכים. "אל תהססו לשנות חלקים מהפרויקט אם מוכיחים לכם שטעיתם", אמר. "סמכו על העובדים שלכם", הוסיף שרגל לסיום, "עם כבוד הדדי – אבל את ההחלטה הסופית אתם תקבלו".

מליאת הדיונים המקצועיים ננעלה עם שלושה סיפורים של משתתפי אירוע, שהביקור במרוקו היה עבורם טיול שורשים. דוד שטרית, מנמ"ר המכללה למנהל וראש התוכנית האקדמית ללימודי חוץ, נורית הורביץ, מנהלת פעילות התוכנה באומניטק, וינאי מילשטיין – מנהל פעילות אינפורמטיקה בישראל בקבוצת אמן, סיפרו על זיכרונות מבית הוריהם וכיצד הם למדו על השורשים שלהם. בימים שלאחר הדיונים המקצועיים ביקרו השלושה, ביחד עם יתר משתתפי הפורום, בערים קזבלנקה ורבט.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים למרוקו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים