דמיאן פליסון, דאסו סיסטמס: "המכשור הרפואי שונה משאר ענפי ההיי-טק ויש בו חשיבות גבוהה למערכת ה-IT"

"הסיבה לשוני היא כובד הרגולציה בתחום", אמר פליסון, מנהל בכיר לפתרונות למדעי החיים בחברה ● לדבריו, "כאשר הקבצים לא מנוהלים, אי אפשר לספק אותם לרגולטורים בזמן - מה שעלול להביא לסגירת קווי ייצור"

"תחומי המכשור הרפואי והתרופות שונים משאר ענפי ההיי-טק בגלל כובד הרגולציה ולכן, למערכת ה-IT יש בהם חשיבות גבוהה", כך אמר דמיאן פליסון, מנהל בכיר לפתרונות למדעי החיים בדאסו סיסטמס (Dassault Systems). הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ה') בהרצליה בעקבות כנס שקיימה החברה לנציגי חברות בתחום המכשור הרפואי.

דאסו סיסטמס, שהחלה את פעילותה בשנות ה-80 כחברה שיצאה מיצרנית המטוסים דאסו והתמקדה תחילה בפתרונות תיב"מ (ר"ת תכנון וייצור בעזרת מחשבים) לעולם התעופה, הרחיבה את פעילותה במשך השנים ל-12 תעשיות ותחומים שונים. אחד מהם הוא תחום המכשור הרפואי.

החברה הציגה במסיבת העיתונאים את הפתרון שלה לתחום זה, הממותג כ-Lisenced to cure. לדברי פליסון, "בדומה לתחום הפרמצבטיקה, יש בתחום המכשור הרפואי חשיבות רבה לרגולציה ולכל הנובע ממנה, מה שבא לידי ביטוי בלחצים של זמן ועלויות גדולות שהפתרון של דאסו סיסטמס מסייע להפחית בעשרות אחוזים".

"כל מכשור רפואי צריך לקבל אישור רגולטורי נפרד בכל מדינה", ציין. "אנחנו צריכים לעמוד בהרבה סוגים של רגולציות, בפרט למוצרים המוחדרים לגוף האדם, כגון תומכים (סטנטים), קוצבי לב וברכיים מלאכותיות. אנחנו צריכים להוכיח שהמוצר בטוח ויעיל – וזו משימה גדולה. כתוצאה מהרגולציה, התהליך הרבה יותר יקר ולוקח יותר זמן לקבל את האישורים מאשר לייצר את המוצר". הוא הוסיף כי "הליך רגולטורי ממוצע אורך שנה וחצי. זמינות המידע חשובה, משום שהגופים הרגולטוריים דורשים תשובות בתוך 15 יום וכאשר הקבצים לא מנוהלים, אי אפשר לאתר אותם בזמן הדרוש. לעתים הדבר גורם לצורך לסגור קווי ייצור עד לאספקת החומר".

צור כרמי וגיל רווה, מאנשי ה-IT של לומניס, סיפרו על יישום מערכת אנוביה של דאסו סיסטמס, שחלקים גדולים ממנה פותחו בישראל. לדבריהם, המערכת מסייעת להם באיחוד מידע מהחברות השונות שמהוות את לומניס בעקבות גל מיזוגים ורכישות. "היתרונות הגדולים בה הם באחידות המידע, זמינותו וקיצור דרסטי של זמנים לעמידה בביקורות של ה-FDA ורשויות בריאות מכל העולם, אפילו בברזיל", אמרו. "אנחנו הולכים להרחיב את השימוש במערכת לכל הליך המעקב אחרי התלונות וטיפול בהן – עוד דרישת רגולציה – ולכל נושא פיתוח מוצרים חדשים וניהול שינויים במוצרים קיימים".

כרמי ורווה ציינו כי "היו לנו איים רבים של מידע, הוא התנהל בצורה לא אחידה. האתר האמריקני של החברה התנהל בצורה אחת והאתר הישראלי – בצורה אחרת. בתחום המכשור הרפואי זה גורם סיכון. כמו כן, הייתה לנו מערכת IT קניינית ומ-2007 עברנו לסאפ (SAP). לקחנו את כל הרכיבים הללו והחלפנו אותם במערכת אחת, אנוביה PLM, שבחרנו אותה לאחר בחינה של מערכות רבות. חיברנו אליה את הסאפ וכיום, כל שינוי מבוצע מיידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים