BuzzJourney: האפליקציה שהופכת את הנסיעה לחוויה חברתית

במקום להיתקע בפקקים ולבזבז הרבה כסף על דלק, BuzzJourney מאפשרת לכם להצטרף לנהגים ונוסעים אחרים, ועל הדרך ליצור היכרויות חדשות ● אם אתם בכל זאת רוצים לנסוע לבד ועדיין לא לנהוג, היא תראה לכם איך תוכלו להגיע ליעד בתחבורה ציבורית

האפליקציה שהצגתי אתמול (ד') במדור התייחסה למחירי הדלק היקרים שאנחנו משלמים. האפליקציה אותה אני סוקר היום נוגעת לאפשרות אחרת לחסכון בהוצאות הנסיעה שלכם: להשתמש יותר בתחבורה הציבורית או לנסוע ברכבים של אחרים. BuzzJourney נוגעת בכל היבט בתחום: נסיעות באוטובוסים ובמוניות, וקביעה – מראש או אונליין – עם אנשים אחרים להצטרף לנסיעה שהם מבצעים או להסיע אותם.

יצוין כי BuzzJourney זמינה לסביבת אנדרואיד (Android), אם כי בעתיד אמורה לעלות גם גרסה ל-iOS. היא מכסה את ישראל מהקצה הצפוני לקצה הדרומי ופועלת גם בניו-יורק, לנסיעות ברשת התחבורה של ה-MTA. האפליקציה מציגה היכן אתם נמצאים, באמצעות שימוש ב-GPS או לאחר שאתם הזנתם את הנתונים, מבקשת מכם לקבוע את נקודת היעד (עם מנגנון השלמת שמות וכתובות שעובד טוב במיוחד) ומציגה את כל התוצאות האפשרויות לנסיעה אליה באוטובוס. בתחתית המסך תוכלו לראות במקביל אפשרויות נסיעה אחרות וכן חלק מהחיפושים הקודמים שביצעתם באמצעות האפליקציה.

בדרך כלל, מספקת האפליקציה כמה אפשרויות נסיעה באוטובוסים. לחיצה על כל אחת מהן מציגה את המסלול והוראות מלאות כיצד להגיע לתחנה הקרובה, מאיפה להיכן ללכת ברגל, באיזו תחנה לרדת כדי להחליף קו, אם צריך, ואת זמן הנסיעה המשוער.

גם אם תרצו לנסוע במונית תוכלו לראות בתוך כמה זמן אתם אמורים להגיע למעוז חפצכם וכמה תצטרכו לשלם. תוכלו בנוסף להתקשר מהאפליקציה לתחנת המוניות הקרובה ביותר. מניסיוני, המחירים המוצגים נמוכים מהמחירים בפועל בכ-20%. גם כאן תוכלו לקבוע את נקודות המוצא והיעד של הנסיעה ולראות היכן תוכלו לעבור לאפשרויות הנסיעה האחרות שמציעה BuzzJourney.

האלמנט המעניין ביותר שמציעה האפליקציה היא האפשרות לתחבורה חברתית: נהג שמחפש נוסעים שיוזילו לו את הנסיעה או נוסע שמחפש דרך זולה יתר להגיע למקום כלשהו. כנוסעים, האפליקציה מאפשרת לכם לבדוק אם יש נסיעות פרטיות זמינות בסביבה ואם כן, לבקש להצטרף אליהן על ידי שליחת הודעה לנהג. ברגע שהנהג מאשר לכם להצטרף לנסיעה, האפליקציה תציג לכם על המסך את המיקום המדויק של הרכב שלו וכמה הוא מרוחק מכם. הנהג עצמו יאשר את האיסוף ויקבל הוראות על גבי המפה כיצד להגיע לנוסע.

ניתן לבקש להצטרף לנסיעות מיידיות או עתידיות ובכל מקרה, לא מדובר בנסיעות בחינם. קביעת המחיר מבוצעת על ידי הנהג בעת שהוא מציע את המכונית שלו כמעין מונית לעת מצוא. מעבר לחסכון כספי, הנסיעות החברתיות הללו הן דרך טובה לשני הצדדים להכיר אנשים חדשים ולחסוך קצת בפליטת גזים שמרעילים את הסביבה. הן בנויות על היצע וביקוש, ועל אף שהרעיון בהחלט נחמד וראוי, כדי שהוא יתפוס, כמות המשתמשים צריכה לגדול בהרבה ואנשים צריכים להתרגל לרעיון.

BuzzJourney היא לא האפליקציה היחידה בשוק שמספקת נתוני נסיעה מדויקים למדי באמצעות חברות אוטובוסים בישראל, אבל התוספת של התחבורה החברתית היא אלמנט מיוחד שאם יתפוס, יכול להוביל לחסכון ניכר בסעיף הוצאות התחבורה של נוסעים ונהגים כאחד.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים