רון גרוס, ארגון הביטקוין הישראלי: "מטבעות וירטואליים קודמים נכשלו כי היו ריכוזיים; זה לא המקרה כאן"

"בניגוד למטבעות הווירטואליים של העבר, קהילת הביטקוין בנויה מאוסף של אנשים שכל אחד מהם רשאי לעשות מה שטוב לו", אמר גרוס, ממייסדי הארגון ומנכ"ל Bitblu ● הוא ציין כי יש לביטקוין יתרונות רבים על פני המטבעות הרגילים, בכלל זה הכמות המוגבלת והעובדה שניתן להשתמש בהם באנונימיות

"ניסיונות קודמים למטבעות וירטואליים היו ריכוזיים, ולכן הם לא הצליחו. זה לא המקרה של ביטקוין (Bitcoin). הקהילה של המטבע הזה בנויה משלל ישויות, אוסף של אנשים שכל אחד מהם רשאי לעשות מה שטוב לו", כך אמר רון גרוס, ממייסדי ארגון הביטקוין הישראלי ומנכ"ל Bitblu.

גרוס דיבר בכנס mPay 2013, שנערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו מאות נציגים של חברות ישראליות ובינלאומיות. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו הדגים גרוס את דרך השימוש במטבע. "הלקוח בוחר ארנק אלקטרוני שניתן להתקין באמצעותו ביטקוין, ויכול להתקין אותו על הדסקטופ, המובייל או הווב. יש ארנקי ביטקוין שלא דורשים הורדת תוכנה. או אז, הלקוח יוצר כתובת ביטקוין. אגב, הלקוח לא חייב לשלם בעצמו – הוא יכול לתת את הכתובת למישהו אחר שישלם עבורו". הוא הדגיש כי פעולה כמו זו לא מעניקה לאותו אדם גישה לחשבון, אלא רק אפשרות לשלם", אמר.

"שווי שוק הביטקוין הוא 2.5 מיליארד דולר והוא מצוי בעלייה", ציין גרוס. בינתיים הוא כבר עלה לארבעה מיליארד. "השוק הזה צובר יותר ויותר משתמשים ברחבי העולם". הוא הוסיף כי ארגונים רבים תומכים בביטקוין כאמצעי לקבל תרומות, כולל כאלה שקשה להעביר אליהם כסף בצורות מסורתיות, כמו ויקיליקס (Wikileaks), ועסקים רבים אימצו אותו, בהם וורדפרס (WordPress), בלומברג (Bloomberg) וחברה בת של ביידו (Baidu) – מנוע החיפוש הסיני הנפוץ.

"יש אנשים שחושבים שאין לביטקוין ערך כי אין משהו מאחוריו, כי הוא וירטואלי", לדברי גרוס. "זה לא נכון. הרבה אנשים לא מבינים שגם למטבעות רגילים אין משהו מאחוריהם. השקל מגובה על ידי קהילת אנשים שעובדים עם שקלים, כנ"ל הדולר. כך גם ביטקוין. הקהילה היא שנותנת למטבע את הערך".

הוא טען שביטקוין טוב יותר מהמטבעות הקיימים כי "אין צורך בצד שלישי, קל לשלוח ולקבל כסף, כמעט שאין עמלות, יש כמות מוגבלת של ביטקוינים – 21 מיליון, אינטרסנטים לא יכולים להנפיק עוד מהמטבע וכתוצאה מכך לדלל את השווי שלו, אין החזר תשלומים והוא בין לאומי ופסאודו-אנונימי".

"העובדה שאין החזרים היא אמנם לטובת המוכר ובמידה מסוימת נגד הלקוח", ציין גרוס. "עם זאת, אם החברה אמינה, אין לה סיבה 'לדפוק' את הלקוח. בעתיד יהיו מנגנונים נוספים שייבנו על גבי ביטקוין, שיאפשרו ללקוחות לדרוש החזר ממוכר בעייתי, דוגמת אי-ביי (eBay)". לגבי הפסאודו-אנונימיות הוא אמר כי "ביטקוין מטבעו לאו דווקא אנונימי, אבל ניתן להשתמש בו בצורה אנונימית. כך, למשל, במטבעות רגילים ניתן לדעת איפה קנית ובכמה באמצעות חשבונית האשראי או הקבלה – ולא כך בביטקוין".

לסיכום, חזה גרוס שהפופולריות של הביטקוין תלך ותגדל, והדגיש שהיתרונות שלו עולים על החסרונות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מר רון גרוס הינך טועה, גם אדם כמוני אשר לא למד כלכלה, יודע שנגד כל שקל אשר מונפק בידי בנק ישראל ישנו מטיל זהב בשוויו. לעומת כסף וירטואלי שלא קיים ואין שום דבר אשר מגבה אותו , אהה כן שרתי מחשב.

אירועים קרובים