אחרי ההנפקה בבורסה: טוויטר סיימה את המסחר בסוף השבוע בירידות שערים

שער המנייה של הרשת החברתית בוול-סטריט ירד ביום ו' ביותר מ-7%, לאחר שביום המסחר הראשון זינק ב-73% ● אנליסטים מציינים כי מדובר בהתנהגות נפוצה של המשקיעים, שמקבלים החלטות לפני שהם יודעים מה צפוי לעלות בגורל החברה בטווח הארוך

טוויטר (Twitter) סיימה את סוף השבוע הראשון של המסחר במניותיה בתנודתיות: היום הראשון לאחר ההנפקה של הרשת החברתית הפופולרית אמנם הסתיים בעליות שערים תלולות בוול-סטריט, אולם בתום יום המסחר השני (ו') שערי המניות שלה ירדו ביותר מ-7%.

השער של מניית טוויטר עמד עם סגירת וול-סטריט ביום ו' על 41.64 דולר, לאחר שירד ב-7.26% לעומת יום המסחר הראשון. ביום שלאחר הנפקת המנייה עלה שערה ב-73% ל-44.9 דולר. שער המנייה הנוכחי של החברה עדיין גדול ב-60% ממחיר ההנפקה.

התנודתיות, יש לציין, היא דבר נפוץ במסחר במניות של חברות בימים הראשונים לאחר שהן מונפקות. טיים (TIME) מציין שהמשקיעים מקבלים באותם הימים החלטות בהתבסס על נתונים מוגבלים בלבד והם לא ממש יודעים מה יעלה בגורל מניות החברות הללו בטווח הארוך. רוב האנליסטים מעריכים כי השער של מניית טוויטר יתקבע בקרוב בטווח שבין 30 ל-40 דולר.

האנליסט מייקל פאצ'ר מעריך את השער הזה בכ-37 דולר, בהתחשב על התחזית שלפיה החברה צפויה בחמש השנים הבאות להכפיל את מספר המשתמשים החודשיים בה מ-230 מיליון כיום ל-460 מיליון, כמו גם את מספר הפעמים שכל משתמש ייכנס לרשת החברתית הפופולרית מדי יום. הוא הוסיף כי באותה תקופה יגיע ה-EBIDTA של החברה ל-3.5 מיליארד דולר. "אני מעריך שטוויטר נמצאת בתחילת העלייה שלה. אני מאמין שלמרבית 2.5 מיליארד הגולשים באינטרנט ברחבי העולם יש פוטנציאל למצוא בטוויטר משהו מעניין על מישהו שהם מתעניינים בו", ציין.

טיים ביצע השוואה בין השער של טוויטר לשערי המניות של רשתות חברתיות בולטות אחרות מיד לאחר ההנפקה. המגזין ציין כי השער של מניית טוויטר לאחר יום המסחר הראשון, כאמור – 44.9 דולר, טוב יותר מזה של פייסבוק (Facebook), שעמד על 38.23 דולר (וכיום עומד על 47.64 דולר), אולם נמוך הרבה יותר מזה של לינקדאין (LinkedIn), שיותר מהכפילה את השער שלה ביום אחד – ממחיר הנפקה של 45 דולר ל-94.25 דולר לאחר יום המסחר הראשון. כיום עומד השער של לינקדאין על 214.99 דולר למנייה – כמעט פי ארבעה יותר מאשר מחיר ההנפקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים