בלקברי: מועצת המנהלים דחתה הצעות לפיצול החברה

מיקרוסופט, אפל, לנובו וחברות נוספות שהציעו לרכוש חלקים מהחברה, נדחו על ידי היצרנית הקנדית מתוך הערכה כי הדבר יפגע בבעלי המניות, העובדים והלקוחות

מה צופן לה העתיד? כנראה שמקלדת. בלקברי

אין רגע דל בבלקברי (BlackBerry): במועצת המנהלים של החברה לא מאמינים כי פיצול החברה ישרת את האינטרסים שלה בצורה הטובה ביותר – ודחו הצעות בנושא. כך על פי ידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), הנסמכת על מקורות המעורים בנעשה בדיונים.

מועצת המנהלים של  היצרנית הקנדית דחתה את ההצעות של מיקרוסופט (Microsoft), אפל (Apple), לנובו (Lenovo) וחברות נוספות שהביעו עניין ברכישת חלקים מהחברה, מתוך הערכה שפיצול לא ישרת את האינטרסים של כלל בעלי המניות, העובדים, הספקים והלקוחות של בלקברי בצורה הטובה ביותר.

מיקרוסופט ואפל, מצדן, הביעו עניין ברכישת הקניין הרוחני  והפטנטים של בלקברי. כזכור, שתי חברות אלה, ביחד עם חברות נוספות, רכשו בשנת 2011 את הפטנטים של נורטל (Nortel), חברת קנדית נוספת מענף הטלקום שנקלעה לקשיים. בעבר פורסם כי בלקברי ניהלה מגעים עם סיסקו (Cisco), גוגל (Google), לנובו וחברות נוספות ביחס לעסקה שתכלול רכישה של החברה כולה או חלקים ממנה.

דוברת החברה סירבה להגיב לדיווחים. כך גם במיקרוסופט, אפל וחברות נוספות שהוזכרו בכתבה. יצוין כי לא ידוע בוודאות איזה הצעות דחתה מועצת המנהלים במהלך תקופת הבדיקה האסטרטגית, בת שלושה חודשים, עליה הכריזה החברה.

בעקבות ההודעה בשבוע שעבר על כך שאין בכוונת החברה להימכר, צנחו מניותה בשיעור של 16%, עקב חששם של המשקיעים כי הזדמנות חשובה הוחמצה. כתחליף למכירה ועל מנת לגייס הון, הונפקו עבור בלבקרי אגרות חוב המירות בשווי כולל של מיליארד דולר על ידי קבוצה של משקיעים ובהם בעלת המניות הגדולה ביותר של היצרנית הקנדית – Fairfax Financial Holdings.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים