שלמה דולברג, מרכז השלטון המקומי: "המיחשוב הממשלתי פועל במנותק מהשלטון המקומי"

"רמת התיאום נמוכה ביותר. אין תפיסה של עבודה משותפת כי יש כאלה שחושבים שאנחנו צריכים שלטון כמו בימי מפא"י", אמר דולברג, מנכ"ל המרכז לשלטון המקומי, במסגרת כנס IT מוניציפאלי של אנשים ומחשבים ● לדבריו, "משרד החינוך יצא למכרזים בתחום המיחשוב בלי לתאם עם המנמ"רים של הרשויות המקומיות. היו לנו תקוות גדולות ממטה התיקשוב הממשלתי, אבל אני לא רואה את זה קורה"

שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי. צילום: ניב קנטור

"משרדי הממשלה פועלים כמעט במנותק מהשלטון המקומי, כולל בתחום המיחשוב. אין תפיסה של עבודה משותפת כי יש כאלה שחושבים שאנחנו עדיין צריכים שלטון ריכוזי, כמו בימי המנדט הבריטי ושלטון מפא"י בראשית המדינה. צריך לשנות את המצב הזה ולהסדיר את המצב". כך אמר שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי.

דולברג דיבר בכנס IT מוניציפלי, שעסק במיחשוב ברשויות המקומיות. האירוע התקיים הבוקר (א') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מנמ"רים ואנשי מקצוע נוספים ממגזרי הרשויות המקומיות והממשלה. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו הביע דולברג ביקורת חריפה על הממשלה ואמר כי "רמת התיאום בין המשרדים הממשלתיים לשלטון המקומי נמוכה ביותר. למשל, משרד החינוך יצא למכרזים בתחום המיחשוב בלי לתאם עם המנמ"רים של הרשויות המקומיות". לדבריו, "היו לנו תקוות גדולות ממטה המיחשוב הממשלתי, שישנה את המגמה, אבל אני לא רואה את זה קורה. הציפיות שלנו שהממשלה תשנה את רמת התיאום בין הגופים".


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

הוא הוסיף, כי "בצרפת, קנדה וארצות הברית – לא רק שניתן לשלטון המקומי המעמד הראוי לו, אלא הוא זה שקובע בדברים רבים את המדיניות הממשלתית. הגיע הזמן לעשות את זה גם בתחום המיחשוב בארץ, לשנות את הכיוון. אין תיאום בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי במסד הנתונים, בבניית הנתונים ובחיבור תשתיות המיחשוב בין הממשלה לשלטון המקומי. מערכת המיחשוב של מנהל האוכלוסין מנותקת לגמרי מהשלטון המקומי. צריך לתת את הפתרון לכל אלה, ובטווח הקצר".

זאת ועוד, "ניתן לפתח מערכת אחת משולבת בין התשתיות הממשלתיות לאלה של הרשויות המקומיות, למשל ברישום מקרקעין, תחבורה, רישיונות, מרשם האוכלוסין, וכן תכנון ובנייה. על מנת שזה יקרה, צריך לעשות שינוי מהותי-תשתיתי".

דולברג דיבר גם על הפוטנציאל הגלום ברשתות החברתיות לשיתוף מידע עם הציבור ולהשתתפות שלו בתהליכי קבלת ההחלטות בשלטון המקומי. "רוב ראשי הרשויות נמצאים כיום ברשתות החברתיות ומגיבים לפניות של אזרחים", ציין. "הרשתות החברתיות נותנות לנו פתח לשינוי אמיתי בכל הנוגע לשיתוף הציבור: אם עד עכשיו השתתפו בהליכי קבלת ההחלטות בשלטון המקומי רק אלה שבאמת אכפת להם, באמצעות הרשתות החברתיות יכול הציבור כולו להשתתף בתהליך. בנוסף, המערכות האלה יכולות לסייע להפוך את הרשויות המקומיות שקופות יותר, בין אם בפרסום החלטות, פרוטוקולים וניירות עמדה, בהעלאת הקלטות ובדברים נוספים".

הוא דיבר גם על מכירת החברה לאוטומציה ואמר כי "נסיים את התהליך בתוך חודש-חודש וחצי. התוכנית היא להכניס שותף מוביל, עם נתח של 51%, שיוביל את החברה לדרך חדשה". לדבריו, "החיבור בין גופים חיצוניים בעלי ידע בתחום לידע המוניציפלי הוא מרשם טוב מאוד להתפתחות ולקידום החברה לאוטומציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים