ארה"ב: ה-FBI מציע עשרות אלפי דולרים בעבור מידע על פושעי סייבר

הבולשת האמריקנית מציעה פרס כספי בעבור מידע על חמישה נוכלי רשת, בהם קרלוס פרז מלרה שכתב והפיץ את הנוזקה Lover Spy ● "אנו זקוקים לעזרת הציבור. זה היה נכון בעידן הגנגסטרים, וזה נכון גם בעידן הסייבר", נמסר מה-FBI

אבטחת סייבר בבנקים. צילום אילוסטרציה: BigStock

ה-FBI מציע פרסים של עשרות אלפי דולרים למי שיספק לו פרטים אודות חשודים בפשעי סייבר שבוצעו בשנים האחרונות. מדובר בחמישה אנשים לפחות שצורפו באחרונה לרשימת הפושעים המבוקשים ביותר של הבולשת האמריקנית. ככל הידוע, הם אחראים ביחד להונאת מאות אלפי קורבנות בסכומים שמסתכמים במאות מיליוני דולרים.

המוביל ברשימה הוא אלכסיי בלאן, לטבי בעל אזרחות רוסית, שנגדו הוצאו כבר שני צווי מעצר פדרליים. הבולשת מציעה תמורת מידע שיוביל למאסרו פרס של עד 100 אלף דולר. הוא נחשד כי בין ינואר 2012 לאפריל 2013 פרץ לבסיסי הנתונים של חברות מסחריות, גנב את נתוני הלקוחות ואת הסיסמאות ולאחר מכן מכר אותם לגורמי צד שלישי.

עבור הארבעה האחרים מציע ה-FBI עד 50 אלף דולר. ההערכה היא כי כל החמישה אינם נמצאים בתוך גבולות ארה"ב. אחד מהם הוא פרהאן אל רשאד, פקיסטני המואשם בהונאה של משתמשים רבים בין נובמבר 2008 לאפריל 2012, והוציא מכיסם סכום כולל של כ-50 מיליון דולר. מקרה אחר הוא של קרלוס פרז מלרה, אל סלבדורי, שהצו נגדו הוצא לראשונה כבר ב-2005. הוא מואשם שבשנת 2003 הוא כתב והפיץ רושעה בשם Lover Spy שנועדה לכאורה לעקוב אחרי בגידות של בני זוג באמצעות הרשת, אך למעשה השתמשה בסוס טרויאני כדי לזהות את הקשות המשתמשים על המקלדת במטרה לחשוף סיסמאות לאחרי אינטרנט ולדואר אלקטרוני.

"במהלך ההיסטוריה ה-FBI הסתמך על עזרת הציבור כדי לתמוך בהבאת הפושעים לדין. זה היה נכון בעידן הגנגסטרים, וזה נכון גם בעידן הסייבר. אנו זקוקים לעזרת הציבור כדי ללכוד את היחידים הללו שהפכו למשימה את רצונם לעקוב ולגנוב מהמדינה שלנו ומאזרחיה", אמר ריצ'רד מק'פילי, עוזר מנהל לתחום הפשיעה והתגובה בעולם הסייבר.

את הרשימה המלאה של המבוקשים והפרסים תוכלו למצוא באתר הרשמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים