Remember it: האפליקציה שתזכיר לכם לא לשכוח

מי מאיתנו לא שכח אי פעם לבצע מטלות קטנות, כמו להוריד את הזבל, לקחת דברים מהבית לעבודה - ולהפך, או לעבור בסופרמרקט בדרך מהמשרד? ● Remember it מיועדת לעזור לנו שמקרים כאלה לא יחזרו

לא מכבר כתבתי במדור הזה על אפליקציות קטנות ונקודתיות, אך כאלה שמבצעות בדיוק את מה שהן מציעות – ועושות זאת היטב. הן קיימות במגוון נושאים ופונקציות. היום אני סוקר בפניכם עוד אחת: אפליקציה ישראלית בשם Remember It, שמטרתה לעזור לכם לעשות בדיוק את מה שעולה משמה – לזכור לבצע.

אני לא יודע אם היוצר של האפליקציה, דורי דמבינסקי, הוא אחד ששוכח לבצע כל מיני דברים קטנים או שהוא זיהה כאן הזדמנות פנטסטית. מה שאני כן יודע הוא שאפליקציה כזאת יכולה להיות שימושית לרבים מאיתנו, שלמשל יוצאים מהבית בבוקר ושוכחים להכניס את הארנק לתיק או לכיס, לזרוק את שקית הזבל שמחכה ליד הדלת או לקחת את ערימת המסמכים שנמצאת על השולחן. הדבר נכון, כמובן, גם לדברים שקורים בחוץ: למי מאיתנו לא קרה לפחות פעם אחת שהוא הגיע הביתה מהעבודה ונזכר ששכח לעבור בסופרמרקט או שלא זכר לקחת מסמך כלשהו מהעבודה? אולי את אחד מאלה שהוא זכר להביא למשרד בבוקר.

Remember it עוזרת לנו לזכור את הדברים הקטנים האלה לאחר שהיא מזהה שאנחנו נכנסים לטווח קליטה של נתב Wi-Fi או יוצאים ממנו. האפליקציה לא צריכה להתחבר לנתב עם סיסמה אלא רק לזהות את שמו. ניתן להגדיר את שמות הנתבים כבית או עבודה, אחד לכל מקום. אם נתקלים בדרך בנתבים נוספים והם צצים על המסך, אפשר פשוט להתעלם מהם. ברגע שיוצאים או נכנסים לטווח של נתב מתאים, הוא מציג תזכורות בהתאם למטלות שקבענו. עשיתם? מעולה. שכחתם? זה בדיוק הזמן לבצע סיבוב פרסה מהיר ולחזור, לפני שיהיה מאוחר מדי.

יצוין שבעת שקובעים את המטלות לביצוע ניתן להורות לאפליקציה לתזכר אותנו לגביה כשאנחנו נכנסים לטווח של הנתב (למשל, נכנסים הביתה) או יוצאים מהטווח של הנתב (יוצאים מהבית).

לחיצה על צלמית הבית או העבודה במסך הראשי מעבירה את המשתמש למסך המטלות המתאים, כשבלחיצה קלה על מטלה אפשר לערוך אותה. אם אתם מבצעים לחיצה ארוכה יותר, נפתח תפריט ממנו אתם יכולים לבחור למחוק את המטלה. ליד כל מטלה יש גם סימן פלוס קטן שלחיצה עליו יכולה לכבות אותה באופן זמני, או להחזיר אותה לפעולה. קביעת המטלה מבוצעת בטקסט חופשי לחלוטין, להוציא הבחירה האם להפעיל את התזכורת בעת כניסה או יציאה לטווח של הנתב המתאים.

מדובר באחת האפליקציות המינימליסטיות ביותר שכתבתי עליהן עד עתה והיא מבצעת את העבודה באופן חלק למדי. ובכל זאת, כמה הערות: אין ב-Reemember it אפשרות למחוק נתב מהרשימה – וחבל, ואין גם אפשרות להוסיף נתב שהוא לא עבודה או בית. יש, למשל, אנשים שמבקרים באופן קבוע במקומות בילוי מסוימים והיה נחמד אם הם היו יכולים להוסיף אותם לרשימת הנתבים. בנוסף, בטח ובטח כאשר מדובר באפליקציה כל כך קטנה, למה לא לתת מלכתחילה את האפשרות להשתמש בה בעברית, ואפילו בשפות נוספות?

כך או כך, מדובר ברעיון מבריק שמבוצע יחסית היטב.

להורדת Remember It מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים