טוויטר: מניות החברה זכו לתעודת כשרות איסלאמית

IdealRatings, המתמחה בבדיקת השקעות בהתאם לחוקי הדת הנוקשים, לא מצאה פסול ברשת החברתית הפופולרית ● גם גוגל ומיקרוסופט קיבלו את אישור החברה בעבר

IdealRatings, חברה העוסקת בבדיקת מניות על פי חוקי האיסלאם, קבעה כי מניות טוויטר (Twitter) "כשרות" – וקרנות המקפידות על חוקי הדת יכולות עתה להשקיע בהן. מוחמד דוניה, מנכ"ל החברה, מסר כי התוכן ברשת החברתית נבדק ו-"רובו מועיל לקהילה".

על פי חוקי האיסלאם, אסור להשקיע בין היתר בחברות הפועלות בענפי הטבק, האלכוהול וההימורים. בנוסף, אין להשקיע בחברות שעושות שימוש בתשלומי ריבית או מצויות בחובות כבדים. הבדיקה, מתברר, נעשתה בתגובה לבקשות של מנהלי קרנות ומשקיעים פרטיים מרחבי העולם.

בעבר העניקה החברה המיוחדת "חותמת כשרות" איסלאמית גם לגוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft). חברות שנפסלו מהשקעות על ידי מאמינים הדוקים הן סיטי גרופ (Citigroup), שעושה שימוש בריבית, וקבוצת מותגי היוקרה LVMH, שמציעה מוצרים הכוללים אלכוהול. מבין 42 אלף המניות שנבדקו, רק 15 אלף נמצאו כשרות על פי החוקים הנוקשים.

על פי נתונים של תומסון-רויטרס (Thomson Reuters), ברחבי העולם פועלות 786 קרנות השומרות על חוקי האיסלאם. הן מנהלות נכסים בהיקף כולל של 46 מיליארד דולר – גידול של 5 מיליארד בהשוואה ל-2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים