איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשון לציון: "נהיה עיר ההיי-טק של ישראל"

התוכנית להקמת פארק ההיי-טק במערב ראשון לציון קורמת עור וגידים והמקום צפוי לקום בקרוב, אמר כרמלי ● לדבריו, אחת הסיבות להקמת הפארק היא הרצון להחזיר לעבוד בה את תושבי ראשון לציון, שרובם עובדים מחוץ לעיר ● אירית כהן, מנמ"רית עיריית ערד, דיברה על מערכת המיחשוב של הרווחה ואמרה שהיא "מסייעת לעובדות הסוציאליות לקבל נתונים יותר מדויקים"

האם פארק ההיי-טק שעיריית ראשון לציון מבטיחה מזה שנים אמנם יוקם? איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשון לציון, אמר שהתשובה על כך חיובית. לדבריו, "ראשון לציון בדרך להפוך למתחם העסקים הבא של ישראל, זה כבר אושר. בקרוב יוקמו בה מתחם סטארט-אפים ומתחם היי-טק".

כרמלי דיבר בכנס IT מוניציפלי, שעסק במיחשוב ברשויות המקומיות. האירוע התקיים באחרונה במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מנמ"רים ואנשי מקצוע נוספים ממגזרי הרשויות המקומיות והממשלה. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

התכנון להקמתו של פארק היי-טק בראשון לציון החל לפני כמה שנים, אולם רק בחודש יולי האחרון אישרה הוועדה המחוזית את התוכניות. הוא צפוי לקום במתחם "ראשון איילון", שנמצא במערב העיר, לא רחוק מנתיבי איילון.

לדברי כרמלי, הפארק החדש יסייע להשאיר את תושבי ראשון לציון לעבוד בעיר. "60% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה, 40% באזור תל אביב. ראש העירייה, דב צור, החליט לקדם תעסוקה מתקדמת: היי-טק, משרדים ומוסדות פיננסיים, בין היתר כדי שהם לא יצטרכו לצאת מהעיר ולעמוד בפקקים בדרך לעבודה", אמר.

אירית כהן, מנמ"רית עיריית ערד ויועצת ראשת העיר למעמד האישה. צילום: ניב קנטורהוא קרא לחברות היי-טק לבחור בראשון לציון כי "היא העיר הרביעית בגודלה בישראל, מהגבוהות מבחינת איכות החיים וההכנסה לנפש. היא מהווה צומת מרכזי בין הצירים המרכזיים – נתיבי איילון, כבישים 431 וגהה, והכביש המהיר תל אביב-ירושלים, והעירייה מתנהלת תוך יציבות פיננסית".

"מיחשוב מנקודת המבט של העובדת הסוציאלית"
אירית כהן
, מנמ"רית עיריית ערד ויועצת ראשת העיר למעמד האישה, דיברה על הדטה בייס של שירותי הרווחה של העירייה. "כשבאנו למחשב את מערכת הרווחה של עיריית ערד יצאנו מנקודת המבט של העובדת הסוציאלית", אמרה. "פיתחנו מערכת שכוללת את כל מה שהיא צריכה, כמובן בענייני העבודה אבל גם מבזקי חדשות מ-ynet".

"כדי שיהיו לעובדות נתונים מדויקים, המערכת מבוססת על טבלאות והן בוחרות את השדות שהן רוצות", אמרה. "העובדות ברווחה יכולות לראות את כל הנתונים הרלוונטיים על התושב ולשלוח לו תשובות מהמערכת עצמה. מדובר במערכת של מיקרוסופט (Microsoft), שכל הנתונים בה חוזרים. רובם חוזרים תקינים, כי יש בה הרבה מאוד בקרות לוגיות, שלא מאפשרות להכניס נתונים לא תקינים".

אלמנט נוסף שמוצג במערכת הוא התקציב. "ניתן תמיד לראות כמה תקציב משוריין וכמה יש בקנה. היא נותנת לגזברות תמונה לגבי המצב הכספי של מחלקת הרווחה", ציינה כהן.

עוד יתרון במערכת, לדבריה, הוא היותה ירוקה: "מדובר בתיק ממוחשב, ללא נייר. המענה לתושב יכול להתבצע באמצעות מיילים והעובדות נכנסות עם כרטיס חכם. זאת בניגוד לעבר, אז הכול היה בנייר".

היא ציינה גם את מערכת ה-GIS שיש בעיריית ערד, שלדבריה "מאפשרת לדעת איפה נמצאים התושבים שצריך לתת להם מענה חירום ואילו כוחות צריכים להוציא לשטח. היא חוסכת הרבה כסף וזמן לעירייה, למערכת הרווחה ולתושבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים