צ'ק פוינט תשלם את מלוא המס על הרווחים הכלואים – חצי מיליארד שקלים

החברה הגיעה להסכמה עם הממשלה לפיה היא תעביר לשלטונות המס 6.4% מהרווחים הכלואים שלה ● נייס תשלם למדינה 7 מיליון שקלים מרווחים כלואים של 110 מיליון

גיל שווייד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט

צ'ק פוינט (Check Point) היא חברת ההיי-טק הבולטת ביותר שתשלם מס על הרווחים הכלואים שלה, במסגרת ההבנות אליהן הגיעו מספר חברות עם הממשלה. בסך הכול, תשלם החברה לשלטונות המס 6.4% – חצי מיליארד שקלים מתוך רווחים כלואים בסך 5.95 מיליארד.

מספרן של חברות ההיי-טק שיש להן רווחים כלואים קטן יחסית, שכן רק מעטות מהן נהנו מהטבות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. אינטל (Intel) קיבלה אמנם הטבות מס גדולות, אך מאחר שהיא השקיעה מהרווחים שלה בישראל, לא הצטברו אצלה רווחים כלואים. לעומתה, בין החברות שישלמו למדינה כספים נמצאות גיוון אימג'ינג, שפיתחה גלולה שאחרי שבולעים אותה משדרת מידע על מערכת העיכול ותשלם 19 מיליון שקלים מתוך רווחים כלואים של 190 מיליון, וספקטורניקס, מפתחת טכנולוגיות לגילוי גזים ושריפות, שהצטברו אצלה רווחים כלואים של 173 מיליון שקלים ותעביר למדינה 21 מיליון.

הרווחים הכלואים של נייס מגיעים ל-110 מיליון שקלים והיא תשלם לשלטונות המס 7 מיליון. חברה בולטת נוספת שהגיעה להסדר עם המדינה היא טבע, שתעביר שני מיליארד שקלים מתוך רווחים כלואים של 52.5 מיליארד.

יצוין כי במסגרת שינויים אפשריים בחוק לעידוד השקעות הון, לא ניתן יהיה לנצל אותו בקלות במסגרת מסלול פטור ממס, והוא יותאם גם לצרכים של חברות עתירות ידע, ולא רק לצרכים של חברות עתירות הון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים