הסתיים המחזור השלישי באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל

עשרה סטארט-אפים סיימו תוכנית האצה בת ארבעה חודשים, ללא תשלום וללא ויתור על אחוזים כלשהם במיזמים עתידיים ● צחי וייספלד, דירקטור בכיר: "ההצלחה בישראל סייעה לנו לפתוח אקסלרטורים דומים בלונדון, ברלין ועוד"

12/11/2013 18:05

יזמי חברות הסטארט-אפ בישראל חשופים כיום ליותר ויותר תוכניות האצה ותוכניות חממה של גופים גדולים, המעוניינים לשלב כמה שיותר יזמים מבטיחים וחברות טכנולוגיה מוצלחות אל תוך האקו-סיסטם שלהם. הם עושים את זה ללא תמורה. נראה כי אם אתם צוות טוב של כמה אנשים נחמדים, עם רעיון הגיוני, ישראל היא מקום נהדר לעבוד על הסטארט-אפ שלכם ולהרגיש שחברות גדולות רוצות בכם – ובאמת מנסות לעזור ככל יכולתן.

לדברי היזמים שסיימו היום (ג') את מסלול ארבעת החודשים של המחזור השלישי באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס (Microsoft Ventures) בישראל – חלקם כבר "מואצים סדרתיים" בכמה תוכניות האצה קודמות של חברות אחרות – מדובר בתופעה חיובית ביותר: תוכנית חממה שמנגישה את עולם הסטארט-אפ הישראלי ליזמים המקומיים, ללא תשלום וללא ויתור על אחוזים כלשהם במיזמים עתידיים.

ואכן, אין הרבה מקומות בעולם בהם מקבלים יזמים שטח משרד ללא תמורה, שירותי מיחשוב ענן ששווים עשרות רבות של אלפי דולרים ללא תשלום וגם ייעוץ והכוונה מאינסוף הישראלים שכבר "עשו את זה". אלה יכולים לעזור בפיתוח עסקי איכותי אל מול לקוחות מפתח בעולם, שאותם הכירו בגלגולים קודמים. מדובר בנכסים רבי ערך ליזם המתחיל, שעוזרים מאוד בשנה הראשונה של בניית המיזם החדש.

היזמים של Roojoom, למשל, שבונים אפליקציה לקידום תכני אינטרנט, כבר השתתפו בשלוש תוכניות האצה שונות. אחת הייתה של קרן ג'נסיס (ג'נקשיין של אדן שוחט), לאחריה עברו להגדרתם "טירונות" במשרדי גוגל (Google) בתל אביב ואז התקבלו לתוכנית הנוכחית של מיקרוסופט ונצ'רס. הם היו אחד מתוך 10 מיזמים שהתקבלו לתוכנית, מתוך מאות מועמדים.

כל היזמים שנכחו בטקס הסיום של המחזור מעידים כי התוכנית של מיקרוסופט סייעה להם רבות בתהליך פיתוח המוצר שלהם ובחיבור ללקוחות פוטנציאליים. במהלך תקופות ההאצה שעברו הם פיתחו מוצר, גייסו השקעת Seed, יצרו קשרי עבודה עם לקוחות חשובים ולדבריהם כעת הם מוכנים לשלב הבא: גיוס הון-סיכון בשווי חברה גבוה הרבה יותר מבעבר, שיאפשר להם לנסות לכבוש את העולם.

למרביתם כבר יש תוכניות גיוס מסודרות או משקיעים שמעוניינים להיכנס כשותפים עתידיים והם מעידים כי העזרה של מיקרוסופט הייתה בעיקר עסקית. היזמים מספרים כי החבר'ה מרדמונד באמת ניסו לסייע ככל יכולתם ולא הופעלו עליהם לחצים חזקים מדי להשתמש בטכנולוגיות קנייניות של חברה זו או אחרת. גם הדמואים שהוצגו באירוע לא היו מערכות ההפעלה של מיקרוסופט, אלא הורצו על כרום (Chrome) או אנדרואיד (Android) של גוגל, או על מערכות הפעלה של אפל (Apple). כל היזמים גם מספרים כי מיקרוסופט חשפה אותם למומחים עולמיים מהדרגה הראשונה, שעזרו להם ללא הפסקה.

צחי וייספלד, דירקטור בכיר במיקרוסופט ונצ'רס, בחר אף הוא להדגיש את אותה הנקודה בה התמקדו בוגרי המחזור. "אחת מנקודות החוזק הייחודיות שלנו היא השותפות עם לקוחות ארגוניים גדולים והיכולת שלנו לספק לסטארט-אפים גישה חסרת תקדים לשווקים, שהיא בבחינת יתרון משמעותי לכל סטארט-אפ", אמר. "ההצלחה של מודל האקסלרטור בישראל סייעה להחלטתה של מיקרוסופט לפתוח אקסלרטורים המבוססים עליו בלונדון, ברלין, בנגלור, בייג'ינג ותוכניות בפריז ובמוסקבה". מכאן שיזמים צעירים בכל העולם יוכלו בקרוב לזכות בכמה חודשים של פיתוח תוכנה עם פחות דאגות קיומיות – תהליך שבוודאי ישפר את איכות המוצר עליו הם עובדים.

חברות הסטארט-אפ שסיימו את המחזור השלישי באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל הן:

Navin – מפתחת מערכת מיקום וניווט במבנים סגורים ללא צורך בחומרה כלשהי וללא צורך בכיול. המערכת רותמת את חוכמת ההמון, כמו וייז (Waze), ונפרשת מעצמה. האפליקציה מאפשרת התמצאות בכל מקום והנחיות הגעה למוצר, שירות, מקום או אדם שהמשתמש מחפש.

Metal Compass – הופכת כל אביזר פיזי להתקן משחק המשולב בחוויה הדיגיטלית, לדוגמה בחוויה של משחקי היריות הפופולריים, על ידי שילוב של תוכנה חדשנית עם אביזרי משחק מלהיבים.

Appixia – פלטפורמה שמאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים לבנות ולנהל את הנוכחות שלהם במובייל.

Vuboo – מפתחת חוויית צפייה למסך השני (הסמארטפון) ובאמצעות אפליקציה חברתית מקשרת בין אוהדי כדורגל שיושבים בסלון ביתם לאצטדיון וירטואלי ברשת.

Kytera – מפתחת פתרון שעוזר למבוגרים להזדקן בביתם. המערכת מנטרת את התנהגות הקשיש בביתו ובאמצעות ניתוחי Big Data "לומדת" את דפוסי ההתנהגות שלו ומתריעה על סטייה או שינוי בהם.

Semperis – מספקת שירותי התאוששות כשירות ענן לתשתית ההזדהות הארגונית, שמאפשרים התאוששות מיידית, החל מרמת תכונות בודדות וכלה בכלל השירות. היא עושה זאת על ידי אספקת תשתית שחזור לשכבה האפליקטיבית.

ConferPlace – פלטפורמה לכנסים וירטואליים, לחוויית כנס מלאה מהבית או המשרד. היא מאפשרת להרחיב את הכנס מעבר לגבולותיו הפיזיים ולהגיע למיליוני משתתפים במקום למאות או אלפים בודדים.

KitLocate – מספקת פתרונות מתקדמים לשירותי המיקום עבור מפתחי אפליקציות, המאפשרים לדעת את מיקום המשתמש (גם כאשר האפליקציה ברקע) תוך ניצול מינימלי של משאבי הסוללה.

Cell Mining – מפתחת טכנולוגיה לאופטימיזציה ושיפור תפקודן של רשתות סלולר באמצעות חוכמת המונים (Crowd sourcing).

וכאמור, Roojoom, שמפתחת פלטפורמה לצריכת תוכן חווייתית מרחבי האינטרנט ומאפשרת בניית מסלולי תוכן על פי נושאים שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים