בתוך חמש שנים: Google Glass יחסכו לחברות עד מיליארד דולר

ארגונים בשווקי ייצור, גז ונפט, שירותי שטח, קמעונות ובריאות ירוויחו סכומים עצומים מאימוץ המשקפיים של גוגל – כך קובעת חברת המחקר גרטנר

משקפי גוגל (Google Glass) – כלי עבודה או צעצוע? לפי חברת המחקרים גרטנר (Gartner), שימוש במשקפיים חכמים הוא בעל פוטנציאל לשפר יעילות עובדים בשווקים כמו ייצור, שירותי שטח, קמעונות ובריאות – ועשויים לחסוך לארגונים כסף רב. גישה לאינטרנט ללא מגע יד, מצלמות, שיחות טלפון ושיחות ועידה, וגם שימוש במציאות רבודה – כל אלה יהוו סיוע גדול לאנשים שבמסגרת תפקידם צריכים לצאת מן המשרד, כך על פי חברת המחקר.

"בשלוש עד חמש השנים הבאות, התעשייה שתחווה את היתרונות הגדולים ביותר ממשקפיים חכמים היא תעשיית שירותי השטח, שעשויה להרוויח עד מיליארד דולר בשנה", מציינת אנג'לה מק'ינטייר, מנהלת מחקר בגרטנר. "החיסכון הגדול ביותר בתחום שירותי השטח יגיע מאבחון ומתיקון בעיות באופן מהיר יותר וללא הצורך בהגעת מומחים נוספים לאתרים מרוחקים".

האימוץ של משקפיים חכמים יהיה איטי, משום שהיתרונות הנובעים מהם תלויים מאוד ביישומים ובשירותים ייעודיים. מכל מקום, אומרת גרטנר, במהלך חמש השנים הבאות תתפתח הסביבה העסקית ותכלול יותר יישומים המבצעים משימות ייחודיות עם המשקפיים החכמים, מה שעשוי לגרום לארגוני IT לספק אותם לטווח רחב של עובדים.

ההשפעה הגדולה ביותר של משקפיים חכמים תהיה על תעשיות כבדות, כמו ייצור, גז ונפט. זאת, משום שטכנולוגיית המציאות הרבודה מאפשרת אימון ולימוד תוך כדי העבודה של עובדים העוסקים בתיקון ציוד או במשימות ייצור. על תעשיות מעורבות, כמו קמעונות או בריאות, תהיה ההשפעה בינונית, כשהיתרונות העיקריים נובעים מחיפוש מידע באמצעים ויזואליים.

בימים אלה, חברות כמעט שלא משתמשות במשקפים חכמים (1%), אבל בתוך חמש שנים, כאמור, גרטנר צופה כי 10% מן החברות הפועלות בתחום שירותי שטח יתחילו להשתמש בהם.

"ארגוני IT כבר מתבקשים להביע דעה האם יש מקום לשימוש במשקפיים חכמים במקומות עבודה", ציינה מק'ינטייר, "וכעת הוא הזמן לארגוני IT לרענן את מדיניות BYOD (ר"ת Bring your own device) שלהם, שכן למרות שארגוני IT יספקו משקפיים חכמים לעובדים שישתמשו בהם למשימות עבודה, השפעה רבה על ה-IT בארגון תגיע מעובדים שיחבשו באופן אישי משקפיים חכמים משלהם במקומות העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים