Groupic: האפליקציה שדואגת לצילומים של החתונה

האינפלציה בצילומי התמונות משפיעה גם על שוק האירועים וכיום, לצד הצלם המקצועי אנשים מתעדים את עצמם ומעלים את התוצאות לרשתות החברתיות ולאתרים ● Groupic מאפשרת לנהל את העניין בקלות ולהשאיר מזכרת מצולמת טובה יותר מהחגיגה

רבות כבר דובר על הפגיעה האנושה של הטלפונים החכמים במכירות של המצלמות הקומפקטיות, ולא בכדי. כדי לצלם תמונה מהירה ופשוטה יחסית של אנשים, עיקר התמונות המצולמות בעזרת טלפונים חכמים, באמת שאין צורך להיסחב גם עם מצלמה בכיס, קטנה ככל שתהיה. מה גם שעל אף היעדרותה של המצלמה הוותיקה, אנשים מצלמים כיום יותר מאי פעם – בגלל מצלמות הטלפונים החכמים וההיבט החברתי. בשנים האחרונות קמו להם אתרים ואפליקציות שמאפשרים להעלות תמונות היישר מהטלפון הנייד ולשתף אותן עם המשפחה, החברים – והציבור. פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram), למשל.

כל זה הוביל לתופעה בה באירועים כמו חתונות ובר מצוות, לצד הצלמים המקצועיים רואים חוגגים רבים שמצלמים את עצמם ואת החברים באמצעות הטלפונים החכמים ומעלים, כל אחד בנפרד, את התמונות הללו לרשתות החברתיות.

היוצרים של האפליקציה Groupic, שלושה חבר'ה ישראליים שפועלים תחת השם Capella, חושבים שבמקום לפזר את התמונות הללו בין מספר רב של עמודים, אפשר לחבר את כל התמונות של אירוע מסוים למקום אחד: לדף אחד בפייסבוק. לא משנה מי מצלם. זה מתבצע על ידי כך שלאחר שמחברים את האפליקציה לפייסבוק יוצרים אירוע, מעניקים לו שם, כותבים את המיקום שלו, מתי הוא מתחיל וכמה זמן הוא יימשך. ניתן גם לשלוח הזמנות למשתתפים מבוקשים להצטרף אליו, מתוך רשימת אנשי הקשר בפייסבוק. אלא שמדובר באירועים גדולים ולכן אי אפשר לפנות לכל המוזמנים. במקרה זה, יחד עם ציון המיקום, הפיכה של אלבום האירוע לציבורי תאפשר לכל מי שמגיע לאותו מקום, בטווח מסוים, להצטרף ולצפות באלבום.

כך או כך, כל אורח או מוזמן שמצויד באפליקציה יכול מהזמן בו הוא נכנס לאירוע לצלם ולצרף את התמונות לאלבום של האירוע ולחלוק אותן עם יתר המשתתפים, וירטואליים ואחרים. אם הוא צילם אותן או לא. ויותר מכך, לחיצה על צלמית הצילום מאפשרת לבחור להעלות לאלבום המשותף גם תמונות שכבר שמורות בטלפון, אם למשל מתחילים לצלם לפני שמקבלים את ההזמנה לאירוע באמצעות האפליקציה ורוצים לצרף גם את התמונות הללו לחגיגה הגדולה.

המשתמשים יכולים לעשות לייקים לתמונות שמועלות וניתן לעקוב, תחת התגית המתאימה, ולראות את התמונות המועדפות על ידי המשתתפים באירוע. מי שצילם תמונה מסוימת יכול למחוק אותה ופותח האירוע יכול למחוק כל תמונה שלא מוצאת חן בעיניו. הוא גם יכול לבחור את אחת התמונות שתשמש כתמונת הנושא של אלבום האירוע. בנוסף, יכולים המשתמשים לראות את הרשימה של כל מי שסומנו כנמצאים באירוע ומשתמשים באפליקציה, וכן לראות כמה תמונות הוא צילם וכמה לייקים הן קיבלו בסך הכול.

בהגדרות הראשיות של האירוע יכול כל משתמש להזמין עוד אנשים. היוצר יכול לבחור שם להעלות בבת אחת את כל התמונות כאלבום לדף הפייסבוק האישי שלו, לשנות את הגדרות האירוע ולגשת לקישור בשרת של האפליקציה, בו הוא יכול לאחר מכן למצוא את כל התמונות שצולמו.

שיתוף התמונות והצגתן בפייסבוק או באפליקציה עצמה הוא אלמנט אחד של Groupic. אלמנט נוסף, אליו מגיעים דרך אתר החברה, מאפשר לחבר למחשב לוח תצוגה חיצוני או מקרן, כדי להציג בגדול את התמונות שצולמו על ידי המשתתפים. על מנת לעשות זאת, בוחר יוצר האירוע את האפשרות SlideShoe בתפריט הראשי של האתר. משם הוא יכול להיכנס לאירוע המתאים ולקבוע כמה שניות תוצג כל תמונה על המסך, כמו גם את הזמן שיעבור מרגע צילום תמונה מסוימת עד שהיא תופיע על המסך. השהייה זו מאפשרת לבעל האירוע למחוק תמונות לא רצויות.

בשורה התחתונה, Goupic מצליחה לקחת את חוויית הצילום בטלפונים לרמה חדשה של שיתוף, וזו חגיגה נחמדה מאוד עבור אותם אנשים שנמצאים באותו מקום, באותה המסיבה ובדיוק באותו הזמן. בחברה מתכוונים להוסיף לאפליקציה בקרוב אפשרות ביצוע שיחות בין המשתמשים שנמצאים באירוע מסוים וכן להוסיף מפות גישה, שיקלו על ההגעה למיקום האירוע. בחלק מהאירועים יוכל היוצר אף לראות סטטיסטיקות שונות, למשל מספר האנשים שנרשמו לאירוע דרך Goupic.

להורדת Groupic מ-AppStore לחצו כאן.

להורדתה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים