שוק הסמארטפונים: אנדרואיד מוביל בענק, iPhone ממשיך לצלול

מערכת ההפעלה של גוגל מחזיקה ב-81% מהשוק לעומת קצת יותר מ-14% בלבד ל-iOS, נכון לרבעון השלישי של 2013 ● מכירות הסמארטפונים זינקו ב-40%

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

המומנטום החזק של אנדרואיד (Android) ממשיך: המערכת של גוגל (Google) מחזיקה כ-81% מכל הסמארטפונים שנמכרו בעולם ברבעון השלישי של 2013 לעומת 74.9% ברבעון המקביל ב-2012, בעוד מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple) ירדו ל-12.9% בהשוואה ל-14.4%.

הנתח של חלונות פון (Windows Phone) צמח ב-156%, אולם נשאר קטן – 3.6% ברבעון המדווח מול 2% במקבילו בשנה שעברה. מהנתונים שפורסמו בדו"ח חדש של IDC עולה שמספר הסמארטפונים שנמכרו ברבעון השלישי של 2013 קפץ בכ-40% – ל-261.1 מיליון סמארטפונים לעומת 186.7 מיליון.

בחברת המחקר מסבירים כי הירידה של אפל נובעת, לפחות בחלקה, מכך שאין לחברה סמארטפונים בעלי מסך גדול, בעוד שכל יצרניות מכשירי האנדרואיד מציעות פאבלט שהגדלים של המסכים שלהם עולים על 5 אינץ'. אפילו נוקיה (Nokia), שייצרה 93.2% מכלל מכשירי החלונות פון שנמכרו ברבעון השלישי, הציגה שני מכשירים בסדרת ה-Lumia שלה בעלי מסך של 6 אינץ' – ה-Lumia 1520, שמכירתו תחל בסוף החודש ב-AT&T בארצות הברית, וה-Lumia 1320, שיתחיל להימכר בראשית השנה הבאה מחוץ לארצות הברית.

מן המספרים שפרסמה IDC נראה גם שהפאבלטים בעלי מסכים של בין 5 ל-7 אינץ' זוכים להצלחה: הם היוו 21% מהסמארטפונים שנמכרו ברבעון בהשוואה ל-3% ברבעון המקביל אשתקד.

ראמון לאמאס, אנליסט ב-IDC, אמר כי "מאוד יעזור לאפל אם יהיה לה מכשיר גדול יותר, משום שהיא פופולרית בכמה שווקים חמים שהיא רוצה להיות בהם, כמו צפון אמריקה, אירופה וסין. מדובר בהזדמנות שאפל לא מנצלת, בעוד ספקיות אחרות, כמו סמסונג (Samsung) ונוקיה, מציעות אותה".

הצמיחה של חלונות פון
חברת המחקר תיארה את הצמיחה במכשירי חלונות פון כמדהימה, למרות חלקם היחסי הקטן בשוק. מה שמרשים מאוד, טענה IDC, הוא שמספר המכשירים שנמכרו שמבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft) עומד על 9.5 מיליון מול 3.7 מיליון.

מוקדם יותר השנה העריכה IDC שנתח השוק של מכשירי חלונות פון יעבור את ה-10% עד 2017. האם זה באמת יקרה? הדבר תלוי בחברים מרדמונד ובשאלה כיצד מיקרוסופט תתכנן את עתיד מערכת ההפעלה ותעדכן אותה אחרי חלונות 8 (Windows 8) הנוכחית. נראה שלעובדה הזאת יש גם קשר לשאלת זהות המנכ"ל הבא של מיקרוסופט, שיחליף את סטיב באלמר. "אם ייבחר לתפקיד סטיבן אילופ, חלונות פון תהיה חלק מהותי באסטרטגיה שינהיג", טען לאמאס. "אולם, אם זה יהיה מישהו אחר, שלא קשור לנוקיה, ייתכן שתהיה לו אג'נדה שונה".

IDC ציינה כי נושא המחיר תרם מאוד להצלחה של אנדרואיד וחלונות פון, כששתי הפלטפורמות הציעו ברבעון מגוון של מכשירים ברמות מחירים נמוכות דיין, שאפשרו רכישה המונית. "פלח ההמונים הוא זה שדוחף קדימה את כל השוק", ציין לאמאס. ככלל, מחיר מכירה ממוצע של סמארטפון ירד ברבעון השלישי ב-12.5%, ל-317 דולר, ומחירו הממוצע של פאבלט עמד על 443 דולר – ירידה משמעותית למדי, של 22.8%, בהשוואה ל-573 דולר ברבעון השלישי של 2012.

בלקברי (BlackBerry), למרות מצבה הקשה וצניחה של 41.6%, הצליחה למכור ברבעון 4.5 מיליון מכשירים מול 7.7 מיליון. מכל מקום, היא עדיין ממוצבת במקום הרביעי בשוק הסמארטפונים, עם נתח של 1.7% לעומת 4.1%. בדו"ח נכתב לגבי החברה הקנדית כי "עם 'עירוי' של מיליארד דולרים ועם מנכ"ל חדש, נותר לראות האם מערכת ההפעלה המקרטעת שלה (שהגרסה הישנה שלה, BB7, זכתה לביקוש גבוה יותר מגרסת BB10 החדשה – נ"א) תוכל לשנות את מסלולה בהתמודדות מול הלחצים של אנדרואיד, iOS וחלונות פון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים