המשטרה פשטה על משרדי טי.די.אס.די. בחשד שמכרה תוכנות מזויפות של מיקרוסופט

ענקית התוכנה ערכה חקירה סמויה, במסגרתה קנתה מ-טי.די.אס.די. תוכנות חלונות ואופיס שעל פי החשד זויפו - וכללו מדבקות אישור אותנטיקציה ● מהחברה נמסר כי לרוב מדובר בזיופים של ארגוני פשיעה

המשטרה פשטה על משרדי טי.די.אס.די., שנמצאים באזור, עקב חשד כי החברה מכרה תוכנות מזויפות של מיקרוסופט (Microsoft). הפשיטה אירעה לפני כחודש, אולם הותר לפרסמה רק היום (ד').

החקירה החלה עם הגשת תלונה מצד מיקרוסופט, שהתבססה על חקירה סמויה שביצעה. במסגרתה, רכשה ענקית התוכנה מ-טי.די.אס.די. תוכנות חלונות (Windows) ואופיס (Office) החשודות כמזויפות. מיקרוסופט העולמית מיוצגת בישראל בהליכי האכיפה על ידי עו"ד עידן סידס ממשרד עודד שטייף, סידס ושות'.

במהלך הפשיטה, שנוהלה על ידי רב פקד זהר פלם, מפקד יחידת קניין רוחני ביחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, תפסה המשטרה כמויות גדולות של תוכנות חלונות 7 ואופיס 10 שעל פי החשד זויפו, ואלה כללו מדבקות אישור אותנטיקציה (COA – ר"ת Certificate of Authenticity).

דייל ווטרמן, יועץ משפטי ביחידת הפשעים הדיגיטליים של מיקרוסופט, אמר כי "לקוחות מקומיים ועסקיים מושפעים לרעה כתוצאה מתוכנות מזויפות. מקרה זה, למרבה הצער, כרוך במה שאנחנו מכנים תוכנה מזויפת באיכות גבוהה. במרבית המקרים, היא מיוצרת על ידי ארגוני פשע מאורגנים ומתוחכמים במזרח הרחוק, וארוזה כמו תוכנה מקורית".

לדבריו, "הניסיון שלנו בעולם מוכיח כי פעילות של גופי אכיפת חוק, כמו זו של משטרת ישראל, שולחת מסר חד משמעי לשוק על נזקי הזיופים והפיראטיות ומסוגלת לחולל שינוי משמעותי במצב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים