סרגיי בלוסוב, אקרוניס: "פשטות היא המרכיב החשוב ביותר בפתרון גיבוי והתאוששות מאסון"

"בשעה של צורך באחזור מערכות באתרים ובמשרדים מרוחקים בהם משאבי ה-IT מצומצמים, הפשטות משחקת תפקיד חשוב. הזמן הוא המשאב היקר ביותר כשאתה מאבד מידע", אמר בלוסוב, שביקר בישראל בשבוע שעבר ● לדבריו, "החשיפה הטבעית של חברות בישראל לסיכונים פיסיים וסיכוני סייבר מאויבים שונים, מגבירה מאוד את המודעות לצורך בגיבוי ובהתאוששות מאסון - ולכן כאן אנו לא צריכים להסביר פה את הצורך"

"קיימות היום בשוק מערכות ניהול וגיבוי מצוינות, אבל הטכנולוגיה היא לא הדבר העיקרי. המצוינות של אקרוניס נובעת מקלות השימוש. פשטות היא המרכיב החשוב ביותר בפתרון גיבוי והתאוששות מאסון. הדבר נכון בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים – ורוב העסקים בישראל נכללים בהגדרה הזו", כך אמר סרגיי בלוסוב, מייסד ומנכ"ל אקרוניס, בראיון לאנשים ומחשבים.

בלוסוב שהה בישראל בשבוע שעבר למשך מספר ימים, במהלכם נפגש בין היתר עם הנהלת מטריקס – המייצגת את אקרוניס בארץ, עם לקוחות ועם חברות טכנולוגיה מקומיות. "בשעה של צורך באחזור מערכות באתרים ובמשרדים מרוחקים בהם משאבי ה-IT מצומצמים, הפשטות משחקת תפקיד חשוב. הזמן הוא המשאב היקר ביותר בשעה שאתה מאבד מידע וצריך להגדיר מחדש את כל המערכות".

בלוסוב הוא יזם סדרתי. בגיל 42 הוא מתגאה ברקורד מרשים של חברות בהן הוא משמש כבעלים, שותף ומנהל פיתוח. הוא החל את דרכו בגיל צעיר, כשהוא מצויד בידע שרכש בפיסיקה ובמדעי המחשב מהאוניברסיטאות המובילות של רוסיה. ב-1999 הקים חברה למוצרי אלקטרוניקה בשם רוזלן, אשר מגלגלת כיום 500 מיליון דולרים בשנה. לאחר מכן הקים חברת הפצה לתחום ה-ERP, שנמכרה בסופו של דבר למיקרוסופט (Microsoft). את הפריצה הגדולה שלו לשוק הבינלאומי עשה עם הקמת חברת פרללס (Parallels), המתמחה בפתרונות וירטואליזציה ואוטומציה לספקי שירותי ענן. מוצרי החברה פופולריים במיוחד בקרב משתמשי מקינטוש (Macintosh) שמבקשים להריץ סביבות הפעלה נוספות על המחשב שלהם.

כיום משקיע בלוסוב 80% מזמנו בניהול אקרוניס, "שהם 80 שעות מתוך שבוע עבודה של 100", כפי שהוא אומר זאת. הוא הקים את אקרוניס בשנת 2001, ושימש כנשיא החברה בתחילת דרכה. היא עוסקת בפיתוח פתרונות גיבוי, התאוששות מאסון ואבטחה בשיתוף קבצים. בימים אלה חזר בלוסוב לנהל אותה ולהוביל אותה קדימה, להגדרתו.

אומרים שחזרת לנהל את אקרוניס בגלל מצבה הכלכלי. האמנם?
"זה לא נכון. הפסדים כספיים לא היו הסיבה לחזרתי. מדובר בחברה שהכנסותיה העולמיות עומדות על 150 מיליון דולרים. היא רווחית ונמצאת בצמיחה. אקרוניס פועלת בשוק משעמם, שלא צמח הרבה, אולם עם אימוץ הענן והניידות, ואיתם הצורך להגן על נתונים, הוא תפס שוב ויאפשר לנו לצמוח פי עשרה בזמן קצר. לכל חברה יש DNA שמאפשר לה לצמוח ולהצליח. אקרוניס מתאימה יותר להנהלה יזמית, ולכן חזרתי – על מנת למנף מחדש את ה-DNA של החברה: לפעול למצוינות, למיקוד, ולהגדלת העבודה עם השותפים העסקיים ברחבי העולם".

כיצד אתה רואה את הפעילות שלכם בישראל?
"החשיפה הטבעית של חברות בישראל לסיכונים פיסיים וסיכוני סייבר מאויבים שונים, מגבירה מאוד את המודעות לצורך בגיבוי ובהתאוששות מאסון – ולכן כאן אנו לא צריכים להסביר פה את הצורך. יש לנו, למשל, פתרון לניהול גישה למידע. המוצר פותח עבור 'חולי שליטה' ומאפשר לקבוע סוגי מדיניות שונים, כגון גישה לקובץ רק בתוך המתחם, לקבוע סיסמה נפרדת לכל קובץ ולהגדיר תיעוד גישה עבור אוסף קבצים נוסף. ישראל היא אחת המדינות המתוחכמות, שבהן הכל נמצא תחת שליטה. לכן אנשים מרגישים חופשיים. אם תסיר את השליטה, יהיה כאוס".

אילו סוגי השקעות אתה מחפש בישראל?
"עבור אקרוניס אני מחפש לפגוש חברות שמתעסקות בתחום האחסון. עבור רונה אנו מחפשים חברות IT ותוכנה עם טכנולוגיות מוכחות, אנשים מיוחדים או כל מי שבנה טכנולוגיה טובה שעובדת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים