סיסקו פרסמה אזהרת רווח: ההכנסות שלנו צפויות לצלול ברבעונים הקרובים

הסיבה לכך היא הרתיעה שהתעוררה בשווקים בעקבות פרשות הריגול של הממשל האמריקני, שתורמות לצלילה בביקוש למוצריה בשווקים מתפתחים כמו סין ● סיסקו מעריכה כי היא תשוב לצמוח בעוד כשנה

ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו. צילום: פלי הנמר

סיסקו (Cisco) פרסמה אזהרת רווח והודיעה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי עשויות לצלול בכ-10% ולהמשיך לצנוח עד אחרי מחצית 2014. הסיבה לכך היא הרתיעה שהתעוררה בשווקים בעקבות פרשות הריגול של הממשל האמריקני, שתורמות לצלילה בביקוש למוצריה בשווקים מתפתחים כמו סין.

אנליסטים מתייחסים לסיסקו כסמן חשוב בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, בשל בסיס הלקוחות הענק שלה. ככזו, הדו"חות שלה הפתיעו מאוד את האנליסטים וסוקרי השוק, מתוך דאגה שהתוצאות הכספיות עשויות לרמוז על תוצאות של חברות טכנולוגיות גדולות אחרות.

המעקבים הנרחבים של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית בוצעו בעיקר באינטרנט. התשתיות של הסוכנות מועברות על גבי ציוד הרשתות של סיסקו. לאחר שאדוארד סנואודן חשף את הפרשה פורסמו דיווחים כי משרד הביטחון הלאומי הסיני פתח בבדיקה של חברות מתחרות לסיסקו, בהן יבמ (IBM), אורקל (Oracle) ו-EMC. פרשת הריגול הדהדה בשווקים מתפתחים נוספים שפורסם כי ה-NSA ריגלה בהם, בהם ברזיל, מכסיקו והודו. מנהל הכספים של החברה, פרנק קלדרוני, ציין כי סיסקו הושפעה בעיקר מן ההסתייגות הפוליטית בסין, אך ציין כי קשה לכמת בכמה נפלו מכירותיה מסיבות פוליטיות לעומת מגמות מאקרו-כלכליות.

מניותיה של סיסקו צנחו ביותר מ-10% במסחר המאוחר, לאחר שהחברה פרסמה את הדו"חות האחרונים שלה, שחשפו כי החמיצה את יעד ההכנסות לרבעון הראשון של שנתה הכספית. עוד עלה מהתוצאות כי היא חוותה נפילה גדולה במכירות לספקיות טלקום ושירותי כבלים, כמו גם צניחה במכירות בשווקים מתפתחים.

ההכנסות שלה בשווקים המתפתחים העיקריים צנחו ב-21% בממוצע: ברוסיה הם צנחו ב-30%, בברזיל – ב-25%, ובמכסיקו ובסין – ב-18% כל אחת. מצד שני, ראוי לציין כי אחת המתחרות הגדולות של סיסקו, וואווי (Huwawi) הסינית, נפגעה דווקא בארצות הברית, שם נאסר השימוש במוצריה בשל דאגות הממשל מפוטנציאל של ריגול סיני. ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, ציין בשיחת הוועידה עם אנליסטים כי בשווקים אחרים, שבהם ההשפעה הפוליטית הייתה מזערית, חוותה סיסקו האטה בגלל מגמות מאקרו-כלכליות.

החברה צופה כי המכירות שלה ברבעון הכספי השני של השנה יפחתו בשיעור של בין 8% ל-10%. סיסקו מסרה כי המטרה שלה היא לחזור לצמיחה בהכנסות ברבעון הראשון של 2015 הכספית שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים