השבוע שהיה

כמה בכירים בחברות ישראליות גדולות כותבים בימים אלה קורות חיים כדי להצטרף למרוץ להחלפת יהושע בקולה, המנכ"ל הפורש של HP ישראל ● השבוע נוכחנו שוב שהמידע והאינטרנט יכולים להציל חיים, אם משתמשים באמצעים הנכונים ● וגם: הכנס שהוכיח לאנשי ה-BI שהם בביזנס הנכון

זעזועים בצמרת

עם כתיבת טור זה נודע כי יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, מסיים את תפקידו ומתמנה למנהל החברה לאזור המזרח התיכון ואפריקה.

בקולה מינכ"ל את HP ישראל שבע שנים, אליה הגיעה לאחר שהיה מנכ"ל IGS – זרוע השירותים של יבמ (IBM) בארץ. פרישתו משם עוררה הרבה תגובות מאחר שהוא ראה את עצמו כמועמד לתפקיד המנכ"ל. לאחר שקרא את המפה אז והבין שסיכוייו לא גדולים, עבר למתחרה, HP. הוא נמנה על המנכ"לים שלא התראיינו לכלי התקשורת. הופעותיו הפומביות במדיה היו מעטות וגם בתקופות סוערות לחברה, העדיף לשמור על שתיקה תקשורתית. זה כמובן לא שיקף את פעילותו כמנכ"ל דינמי, שהצליח לשמור על הסניף באחת התקופות היותר קשות שעוברות על החברה האם בעולם.

השאלה המסקרנת היא מי יחליף את בקולה. בפעמים קודמות, כאשר התחלף מנכ"ל ב-HP, למדנו שתהליך הבחירה בענקית הטכנולוגיה מורכב, אורך לא מעט זמן ובדרך כלל גם מפתיע. כאשר הודיע מאיר ניסנסון על פרישתו ופורסם שם המחליף נערך דיון ציבורי בענף סביב השאלות: האם וכיצד מנכ"ל צריך להכין לעצמו יורש? ואם כן, כמה זמן דרוש על מנת להכשיר אותו מספיק כדי שיוכל להמליץ עליו בבוא היום כמחליף? כל המנכ"לים איתם שוחחנו אמרו שבכל חברה יש תהליך מסודר של הכשרת ממלאי מקום, כולל ראיונות אישיים במטה החברה בארצות הברית.

האם יתחיל כעת תהליך כזה ב-HP? האם כבר סומן היורש של יהושע בקולה? מי יפרוש יחד איתו? את מי יביא המנכ"ל החדש? אלה שאלות שיעסיקו את הקהילה בתקופה הקרובה. מה שבטוח הוא שכמה בכירים בחברות דומות או חברות ישראליות גדולות בכלל כבר כותבים כעת קורות חיים.

בקולה הוא בין המנכ"לים הוותיקים בשוק ומקבילים לו מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל, משה חורב, שעל פי הידוע לא מתכוון לפרוש בקרוב, ומנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, דני ימין, שגם הוא נראה יציב בתפקידו.

חווית גלישה מצילת חיים

ביום ג' השבוע קיבלו כמה עשרות ארגונים תעודת הערכה על האתר המצטיין, במסגרת תחרות Webi Awards 2013. התחרות, שהחלה לפני תשע שנים, מבטאת במידה רבה את התפתחות השוק. בתחילה, חברות שהעלו אתרים לרשת נחשבו לסיפור מיוחד שיש לציין אותו לשבח. בתחרות השנה, הנושא המרכזי היה חווית הגלישה. הגולש הפך להיות המלך ובידיו להכריע איזה אתר יחיה ואיזה ימות. הגולש החכם כבר לא מסתפק בכניסה לאתר של חברה מהמחשב בבית אלא רוצה לראות אותו בכל ממשק שהוא נתקל בו – במובייל, במחשב הלוח שלו ובכל אמצעי מיחשובי עתידי אחר.

החידוש המעניין בתחרות השנה, שמאפיין את ההלימה שלה למציאות המשתנה, הוא הקטגוריה של דף הפייסבוק (Facebook) הטוב ביותר. שימוש במדיה חברתית הפך להיות חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית של ארגונים. אמנם, הארגונים הישראליים נכנסו לשוק הזה קצת באיחור לעומת העולם המערבי, אבל הכיוון ברור.

יצוין כי לחוויית הגלישה יש גם היבט אחר: מסתבר שהיא יכולה להציל חיים – כך למדו משתתפי הכנס ממנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ', שהציג את האתר שלה. היא עושה זאת תוך שימוש באמצעים לא רבים ולעומת זאת עם חשיבה נכונה, שנועדה לדבר אל קהל היעד: בני נוער וצעירים, שזה עתה עלו על הכביש. כך, הרשות הצליחה ליצור קמפיינים ויראליים שהביאו מאות בני נוער לצפות בהם, להגיב, להשתתף בפורומים ולעסוק בצורה פעילה בנושא מניעת תאונות דרכים והשתכרות. זאת, בנוסף לפעולות הסברה אחרות לגבי התיקון בחוק שמשנה את הסדרי הליווי של המבוגרים את הנהגים הצעירים. אם הקמפיין הזה הצליח למנוע תאונה קטלנית אחת, הוא שווה כל שקל שהושקע בו – וכמובן את הפרס.

הביזנס הנכון

כל מי שהיה היום בכנס BAI – Big Data 2013 במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה ועוסק בתחום ה-BI קיבל אישור נוסף שהוא בביזנס הנכון. כמה מאות אנשי מקצוע, מנהלים ועובדי חברות שמספקות פתרונות BI התחככו זה בזה במשך שש שעות, הקשיבו בקשב רב ל-20 דוברים ויצרו נטוורקינג מעולה. התובנה המרכזית היא שים המידע שיש כיום, ה-Big Data, הפך להיות האח הגדול והאחראי של ה-BI. עד שהגיע ה-Big Data בכלל נוצר הרושם שה-BI עבר מהעולם.

כמות המידע הזמינה כיום בלתי נתפסת. רבים מאיתנו עושים מאמצים להגיע אליו אבל מגלים מהר מאוד שהם לא ממש יודעים מה לעשות איתו. הדבר הכי חמור הוא שהם מבינים שמאחורי המידע הזה טמון זהב, אבל לא ממש יודעים איך לאסוף אותו.

אלא שכמו בחלק הקודם של מאמר זה, גם כאן הוכח שמידע מציל חיים – ולא רק מניב כסף. כל מי ששמע בכנס את הרצאתו המרתקת של אחד הפרופסורים הצעירים ביותר בישראל, רן בליצר משירותי בריאות כללית, הבין שחלק גדול מהבעיות של האנושות במאה ה-21 יכולות לבוא לידי פתרון מהיר יותר בעזרת ניתוח מידע נכון. שנהיה רק בריאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים