ארה"ב: ה-FBI זיהה פרצת ענק של אנונימוס למחשבי הממשל

הפורצים ניצלו חור אבטחה בתוכנת אדובי כדי לגנוב מידע על קרוב ל-104 אלף עובדים, קבלנים ובני משפחותיהם ● הסוכנויות שנפגעו: צבא ארצות הברית, משרד האנרגיה ומשרד הבריאות

האקרים מקבוצת אנונימוס (Anonymous) פרצו למחשבים בסוכנויות ממשל רבות של ארצות הברית, בהן משרד האנרגיה, הבריאות וגם הצבא האמריקני, וגנבו מידע רגיש, במבצע שהחל לפני קרוב לשנה – כך דיווחו אנשי ה-FBI. זאת על פי ידיעה של סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

ההאקרים ניצלו פרצה בתוכנה של אדובי (Adobe) כדי לפרוץ למחשבי הממשל החל מחודש דצמבר האחרון. בפריצה הם הותירו במחשבים "דלתות אחוריות", שאפשרו להם לשוב למחשבים בכל עת, עד לחודש שעבר.

במזכר שהופץ על ידי הבולשת האמריקנית ביום ה' האחרון, תוארו הפריצות כ-"בעיה רחבת היקף שיש לטפל בה". החוקרים עדיין אוספים מידע על היקף הפריצות, שעל פי ההערכות עדיין נמשכות. המזכר כולל הנחיות למנהלי המערכת שנקראו לבדוק אם המחשבים שבאחריותם עדיין נתונים למתקפה.

על פי הודעה ששלח בחודש שעבר קווין נולבוך, ראש הלשכה של ארנסט מוניץ, שר האנרגיה של ארצות הברית, המידע שנגנב כולל פרטים אישיים של 104 אלף עובדים, קבלנים, בני משפחה ואנשים נוספים שקשורים למשרד האנרגיה, וכן פרטים של קרוב ל-2,000 חשבונות בנק. בהודעה הובע חשש כבד שהפרטים שנגנבו ישמשו לגניבת כספים מחשבונות בנק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים