יוצאי נוקיה ואינטל ישיקו את הטלפון ג'ולה ב-27 בנובמבר

המכשיר החדש מבוסס על מערכת ההפעלה Sailfish ומפתחיו נטלו חלק בפיתוח של MeeGo, שננטשה לאחר שנוקיה העדיפה את חלונות פון ● מפתחי ג'ולה בנו את המכשיר כך שניתן יהיה להריץ על גביו גם אפליקציות אנדרואיד ● הוא יושק בפינלנד, במחיר של 399 יורו

ג'ולה (Jolla), הטלפון המבוסס על פרויקט מערכת ההפעלה השאפתני Sailfish, יושק ב-27 בנובמבר. הוא פותח על ידי אנשי החברה באותו השם, שהיו חלק מהפיתוח של MeeGo, מערכת ההפעלה שהיא פרי שיתוף פעולה של נוקיה (Nokia) ואינטל (Intel). בשלב מסוים נטשו החברות את אותה מערכת, כחלק מההחלטה של נוקיה להמר על חלונות פון (Windows Phone).

על אף שמדובר במערכת הפעלה שונה, מפתחי ג'ולה בנו את המכשיר כך שניתן יהיה להריץ על גביו גם אפליקציות אנדרואיד (Android), לצד אפליקציות שייכתבו במיוחד עבור Sailfish.

הטלפון מצויד במסך IPS בגודל של 4.5 אינץ', שמציע רזולוציה של 960×540 פיקסלים והגנת Gorilla 2, ותומך בחמש נקודות מגע. מערכת העל שבב היא Snapdragon כפולת ליבה במהירות 1.4 ג'יגה-הרץ והמכשיר מגיע עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס microSD, תמיכה ב-LTE, מצלמה אחורית של 8 מגה-פיקסלים ומצלמה קדמית של 2 מגה-פיקסלים. גב הפלסטיק של המכשיר יוצע בתשעה צבעים. החלפת הגב תשנה את הגוונים של מערכת ההפעלה עצמה.

ג'ולה יושק בפינלנד, ארץ פעילותה של החברה, באמצעות ספקית השירותים הסלולריים DNA. מחירו יעמוד על 399 יורו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים