ארה"ב: האקר שפרץ לסוכנויות ממשל והדליף מידע לאתר ויקיליקס נשפט ל-10 שנות מאסר

בית המשפט קבע כי ג'רמי המונד, ששמו נקשר על ידי התביעה לאנונימוס ו-LulzSec, הביע "זלזול מוחלט בחוק" וזכה לעונש מאסר ממושך

ג'רמי המונד, בן 28 משיקגו, נשפט לעשר שנות מאסר בגין מתקפות מקוונות כנגד סוכנויות ממשל ותאגידים והדלפת מידע לאתר ויקיליקס (Wikileaks). בין היתר, נכללת גם המתקפה שאירעה בשנת 2011 כנגד חברת Strategic Forecasting למידע מודיעיני, שעם מנוייה נמנו בכירי ממשל וגורמים צבאיים מרחבי העולם.

המונד, שעל פי התביעה הוא קשור לקבוצות ההאקרים אנונימוס (Anonymous) ו-LulzSec, הודה בחודש מאי כי לקח חלק במתקפה כנגד Strategic Forecasting. הוא הודה גם בפריצה למחלקה לביטחון הציבור של מדינת אריזונה, ובפרסום פרטים אישיים של שוטרים שחשף.
ההגנה ביקשה להסתפק בתקופה בה ישב המונד במעצר, מאז מרץ 2012, והציגה אותו כלוחם זכויות וחושף עוולות. כך, למשל, המידע שחשף בפריצה לחברת Strategic Forecasting הועבר על ידי המונד לאתר ויקיליקס, וזאת כדי לחשוף את קשרי החברה עם תאגידים דוגמת גולדמן זאקס (Goldman Sachs) או קוקה קולה (Coca Cola). "הודות למעשיו, נחשפו הסכנות הכרוכות בשימוש במידע מודיעיני ללא פיקוח", טענו הפרקליטים של המונד.

אולם, השופטת לורטה פרסקה מבית המשפט המחוזי במנהטן לא התרשמה מטיעונים אלה וגזרה על המונד 10 שנות מאסר בשל "זלזול מוחלט בחוק". היא קבעה כי "אין בפריצות למחשבים שום כוונות נאצלות, והן אינן מבוצעות לתועלת הציבור".

העונש שגזרה השופטת על המונד הוא העונש המרבי שניתן לפסוק בשל סעיף אחד של קשירת קשר, בו הודה המונד. זאת, למרות שהמונד זכה ל-250 מכתבי תמיכה מבני משפחה, ידידים ולוחמי זכויות, ובכלל זה דניאל אלסברג, אנליסט של צבא ארצות הברית לשעבר, שחשף בשנת 1971 את הדו"ח הסודי ביותר שזכה לכינוי "מסמכי הפנטגון", ובו נחשפה מעורבותה של ארצות הברית במלחמת וייטנאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים