יבמ תציע פיתוח יישומים קוגנטיביים על גבי ווטסון כתשתית ענן

הענק הכחול פונה למפתחים, יזמי תוכנה וסטארט-אפים במסגרת שירות ענן חדש, IBM Watson Developers Cloud, שיכלול כלי הדרכה, ערכות כלי פיתוח וגישה לממשקי תכנות יישומים בסביבת ווטסון

בחודשים הקרובים, שלושת רבעי מהארגונים הגדולים "יגעו" בענן ההיברידי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

יבמ (IBM) מציעה את הטכנולוגיה של מחשב-העל ווטסון (Watson), המערכת בעלת היכולות הקוגניטיביות שלה, כפלטפורמת פיתוח והפעלה בסביבת מיחשוב ענן.

הענק הכחול הודיע כי יאפשר לקהילת המפתחים לבנות דור חדש של יישומים, המשלבים את הבינה הקוגניטיבית של ווטסון. המהלך מיועד ליזמי תוכנה, החל מסטארט-אפים ועסקים הנתמכים על ידי משקיעי הון סיכון ועד לשחקנים מבוססים. הענק הכחול מסר כי הוא "חותר יחד עם השותפים העסקיים ליצור יישומים קוגניטיביים מסוג חדש, העתידים לשנות את תהליכי קבלת ההחלטות של עסקים ולקוחות כאחד".

לצורך כך השיקה יבמ את סביבת מיחשוב הענן של ווטסון למפתחים, IBM Watson Developers Cloud, שתהווה שוק המתנהל כולו בענן. במסגרתו, יוכלו מפתחי יישומים מכל גודל ובכל תחום תעשייה להתחבר למשאבים הנחוצים להם על מנת לפתח יישומים המבוססים על סביבת ווטסון. הענן החדש למפתחים יכלול כלי הדרכה, ערכות כלי פיתוח, וגישה לממשקי תכנות יישומים (API) בסביבת ווטסון.

השותפים העסקיים הבונים יישומים יוכלו לבחור מתוך שני מאגרי תכנים: הם יוכלו להתבסס על הנתונים הזמינים במסגרת הארגון שלהם, או לגשת אל חנות התוכן של ווטסון, IBM Watson Content Store, הכוללת תכנים בבעלות צד שלישי, המוצעים כמשאבים לשימוש בעולם התוכן של ווטסון. הענק הכחול יציע גם ערוצי תקשורת עם מומחים שיסייעו להצגת מוצרים מוכנים לשיווק. לצורך התוכנית, החברה קצתה יותר מ-500 מומחים מטעמה, בתחומים דוגמת עיצוב יישומים, פיתוח ומחקר.

בתחילת שנה הבאה יציגו שלושה שותפים עסקיים ראשונים של יבמ מוצרים ויישומים מבוססי ווטסון: Fluid, הבונה סביבת קניות מקוונת לעסקים קמעונאיים – באמצעות דיאלוג בשפה מדוברת בין הקונה הפוטנציאלי ובין המערכת, תוך שהיא מדמה את ווטסון לקניין; MD Buyline, המספקת פתרונות ניהול שרשרת אספקה לבתי חולים וגופי בריאות – מפתחת מערכת המשפרת את תהליכי קבלת ההחלטות של מומחים קליניים ומנהלים המטפלים בצד הפיננסי של תפעול שירותי הבריאות; ו-Welltok, המתמחה בתחום ניהול בריאות בסביבת רשת חברתית – מפתחת יומני פעילות טיפולים וניהול בריאות לשימוש אישי, ההופך את ווטסון למעין מאמן כושר.

הפרויקט של ווטסון החל ב-2006. מנוג' סקסנה, מנכ"ל יבמ-ווטסון,  הקים את הקבוצה זמן מה לאחר שהמחשב ניצח את אלופי האלופים של שעשועון הטריוויה ג'פרדי (Jeopardy) בשנת 2011. בכנס לפני שבועיים אמר סקסנה כי "ההיסטוריה של הידע ידעה שלוש קפיצות דרך: פיתוח האל"ף-בי"ת, פיתוח הדפוס ופיתוח האינטרנט. הקפיצה הבאה תעשה בעזרת בינה מלאכותית, עם מערכות מיחשוב קוגניטיבי".

החל מפברואר השנה, ווטסון מסייע גם בטיפול בחולי סרטן: קבוצה של חוקרים מיבמ, ספקית התוכנה ליישומים רפואיים וולפוינט (WellPoint) ומרכז הטיפול בסרטן על שם סלואן-קטרינג בבית החולים ממוריאל בניו-יורק, עובדת עם יישומים של ווטסון לטיפול במחלה. השימוש בכלים החדשים מסייע בשיפור הטיפול ובהאצת תהליכי האבחון וניהול הקשר עם החולה, באמצעות יישום עקרונות הרפואה מבוססת ההוכחות המדעיות (Evidence Based Medicine). השימוש בווטסון גם משפר את איכות הטיפול, ובמקביל מקצר את משך האבחון – משלוש שנים לעשרה חודשים בממוצע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים