נועם זייגרסון, CTO נס-גילון: "המטרה היא להפוך את ה-Big Data למידע עסקי בעל ערך"

"ארגונים לא מעטים מזניחים ומאבדים לקוחות מאחר שהם לא משקיעים מספיק ב-IT וב-BI, מה שגורם לאיבוד הכנסות ולתגובה מאוחרת, שעולה יותר", אמר זייגרסון ● לדבריו, "מהפכת ה-Big Data שינתה לגמרי את חוקי המשחק: היא מאפשרת, במהירות ובעלות נמוכה, לבנות תשתית שתספק מענה לשאלות עסקיות שאנחנו אפילו לא יודעים עדיין לשאול"

"לא מעט ארגונים מזניחים לקוחות ולאחר מכן מאבדים אותם. כדי להפסיק את המצב הזה, המטרה היא להפוך את ה-Big Data, היקף הנתונים העצום המצטבר בארגון ומחוצה לו, למידע עסקי בעל ערך", כך אמר נועם זייגרסון, מנהל הטכנולוגיות הראשי של נס-גילון.

זייגרסון דיבר בכנס BAI-Big Data, שנערך באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. השתתפו בו 500 מקצועני BI ו-Big Data. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ופלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro.

לדברי זייגרסון, "המטרה של מרבית הארגונים היא להשקיע את הכסף באופן נכון. כלומר, לא להגיע למצב בו בשל אי השקעה מספקת ב-IT וב-BI הלקוחות ייזנחו, התשתיות לא יעודכנו, ואז הארגונים יגיעו למצב בו הם מאבדים הכנסות, מתעוררים ומגיבים באיחור. התגובה המאוחרת עולה יותר". הוא ציין כי "המטרה היא לצמצם את הפער, לדאוג שהארגון ישקיע מספיק ב-IT ובלקוחות ולשמר את ההכנסות והרווח בצורה יפה".

"כריית מידע הייתה קיימת תמיד", הוסיף. "השינוי העיקרי הוא טכנולוגי: כיום אנחנו יכולים, באמצעות טכנולוגיות חדשות, לשאוב נתונים מחוץ לארגון, מהאינטרנט, ומתוך הארגון לטפל בנתונים לא מובנים, דוגמת מסמכים ואי-מיילים". שינוי נוסף אותו ציין זייגרסון הוא היכולת שלא להשקיע השקעות עתק בתשתית, אלא לצרוך תוכנות בצורת מיחשוב ענן.

הוא הציג כמה פתרונות פרי פיתוח של החברה, בהם פתרון שמגיב להתנהגות צרכנים. זייגרסון אמר כי "הוא מאפשר, בעזרת חיזוי, לדעת שהלקוח עתיד לעזוב את הארגון או שנאמנותו פחתה, על בסיס מספר שיחות הטלפון שהוא עורך או נתונים קשורים נוספים. בעזרת הפתרון הזה ואחרים ניתן להגיע להרבה יותר מכירות צולבות, של הצעה נכונה בזמן הנכון". לדבריו, "מרבית הארגונים עסוקים בשימור ומניעת נטישה של לקוחות. גם שם ניתן לעשות יותר, עם ניתוח חיזוי וחיבור למערכות תפעוליות".

"תחום ה-Big Data מעורר סקרנות רבה בקרב מקבלי החלטות בארגונים, עקב ההבטחה הגלומה בו: הוא יכול להפוך את היקף הנתונים הנרחב אשר מצטבר בארגון למידע עסקי בעל ערך", ציין זייגרסון. הוא הוסיף כי "מהפכת ה-Big Data שינתה לגמרי את חוקי המשחק ואת תפיסת העבודה. היא מאפשרת לנו, במהירות ובעלות נמוכה, לבנות תשתית שתספק מענה לשאלות עסקיות שאנחנו אפילו לא יודעים עדיין לשאול. מדובר בפריצת דרך אמיתית עבור מקבלי ההחלטות. נוצרה יכולת להפיק ערך אמיתי ממאגרי מידע שעד היום לא נחקרו".

לדבריו, "ארגונים מצויים במצב בו יש להם כבר את התשתית. הגיעה העת לקצור ממנה ערך, להביא חדשנות ולקבל יכולות חיזוי עבור היבטים עסקיים ברורים". זייגרסון ציין כי "נס-גילון ערכה פרויקטי Big Data ובנתה מחסני נתונים ומערכות BI מתוחכמות ברבים מהארגונים העסקיים המובילים בארץ, לרבות מהמגזר הביטחוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים