תוכן שיווקי

אז מה ההבדל בין Dynamics NAV למערכת Dynamics AX?

מאת: רוב איתן, סמנכ"ל מכירות בפרודוור

18/11/2013 15:32

מיקרוסופט משווקת בישראל שתי מערכות ERP ממשפחת מוצרי Dynamics. לאחרונה אני נשאל אז מה באמת ההבדל בין Dynamics NAV ומערכת Dynamics AX?

שתי מערכות ה-ERP הן מערכות הוליסטיות, בעלות עומק פונקציונאלי עם אפשרויות רבות להתאמה אישית. הן תומכות ברב חברתיות, מטבעות שונים ובשפות רבות, ויכולות להתגאות בבסיס התקנה בינלאומי בעל היקף מרשים. שני הפתרונות גמישים דיים לפעול באתר מרכזי או במספר רב של אתרים מבוזרים וניתן להרחיב את שניהם עם הגידול בהיקף העסק שלך. שניהם מציעים פתרונות מובנים (ורטיקלים) ספציפיים לתעשייה ונותנים מענה על צרכים ברמה המקומית והבינלאומית.

קשה לחשוף את ההבדלים בין השניים על ידי השוואתם – תכונה מול תכונה – ובדומה לכך, תתקשה להגדיר אותם באופן מציאותי על פי מספר המשתמשים שכל פתרון מסוגל להתמודד אתו, על אף שרבים וטובים כבר ניסו. הגורמים הקובעים באמת ובתמים נמצאים ברמה גבוהה יותר ומבוססים על המידה שבה כל פתרון מותאם ליעדים ולתוכניות הצמיחה של הארגון שהוא אמור לתמוך בו.

החלוקה והמיתוג
מיקרוסופט מייעדת את Dynamics NAV לחברות בגודל קטן עד בינוני (היקף פעילות של 5 מיליון עד 500 מיליון דולר). הפתרון מציע טכנולוגיה רבת עוצמה שעסקים קטנים בדרך כלל אינם יכולים להרשות לעצמם. היכולת להרחיב את המערכת כך שתמשיך לשרת את היעדים הארגוניים היא דבר הכרחי, ההתאמה האישית הנוחה והיכולת להגדיל את המערכת הופכים את NAV לבחירה מעולה לחברות רבות.

לעומתו, Dynamics AX מיועד לעסקים ברמת האנטרפרייז חברות בעלות היקף פעילות רב מאוד. ארגונים בסדר גודל כזה מתמודדים עם אתגרים ייחודיים, בעיקר כשמדובר בפריסות גדולות המשתרעות על מספר רב של אזורים או מדינות ומורכבות בתהליכי הייצור ושרשרת האספקה.

עלויות הפרויקט
כנגזרת מהאמור לעיל, מערכת AX מורכבת הרבה יותר ממערכת NAV. כך, AX הוא פתרון המתאים יותר לארגונים גדולים ומבוססים. פריסת המערכת מורכבת יותר, נמשכת יותר זמן ומחייבת יותר החלטות, וכדי להצליח בה, יידרש ניהול פרויקטים מעולה. בפרויקטי NAV אפשר להסתפק במנהל פרויקט במשרה חלקית בלבד ובצוות הטמעה קטן. בשל המורכבות הזו, העלות של הטמעת מערכת AX והפעלתה גדולה יותר משל NAV.

גמישות
המילה גמישות מתייחסת לדברים רבים, אך בעיקר ליכולת להסתגל במהירות לשינויים בדרישות השוק ולעשות זאת באופן יעיל וחסכוני. שתי המערכות ישפרו את הגמישות והזריזות של עסקך ויספקו לך בינה עסקית ויכולות אנליטיות ברמה מעולה. Dynamics AX דורג על ידי חברת Gartner כפתרון ה-ERP המוביל בעולם לחברות עד 1,000 משתמשים בדו"ח "רבוע הקסם" (Magic Quadrant) של החברה. מערכת NAV המיועדת לארגוני SMB זמינה כפתרון ERP בהתקנה באתר הלקוח וכן במודל של ענן.

סיכום
אף כי היכולות של שתי המערכות דומות, Dynamics AX ו-Dynamics NAV תוכננו לארגונים מסוגים, מבנים וגדלים שונים. אין זה שאחד מהם טוב יותר מהשני או עדיף עליו; הם פשוט תוכננו לעסקים בגודל וברמת מורכבות שונה. ההשקעה במערכת ERP היא החלטה גדולה, והצעד הראשון הוא להבין באופן מדויק את היעדים, האסטרטגיות והמבנה של החברה. כחברה המתמחה ומכירה היטב הן את Dynamics NAV והן את Dynamics AX, חברת Prodware מציעה לך הדרכה המבוססת על נקודת מבט רחבה. נוכל לסייע לך בבחירת פתרון Dynamics לתכנון משאבים ארגוני שיתאים באופן המושלם ביותר לצרכים של ארגונך, בהווה ובעתיד כאחד.

אירועים קרובים