פטריק רוג'רס, נט-אפ: "מנמ"רים מעדיפים אוטומציה של ניהול נתונים – ומקפיצים את שוק התשתיות האחודות"

"מדובר בשוק שצומח בקצב של בין 50% ל-100% בשנה", אמר רוג'רס, סגן נשיא ומנהל חטיבת הפתרונות והאינטגרציה של החברה ● הוא ציין שהתחום מגלגל כיום שלושה מיליארד דולר ויגיע ל-8-7 מיליארד בתוך כמה שנים

"בניגוד לרכיבים אחרים של שוק ה-IT, שהגידול במכירות שלהם מגיע לאחוזים בודדים בשנה, שוק התשתיות האחודות (Integrated Infrastructure) צומח בקצב של בין 50% ל-100% בשנה. הסיבה לכך היא שמנמ"רים מעדיפים לבצע אוטומציה של ניהול הנתונים", כך אמר פטריק רוג'רס, סגן נשיא ומנהל חטיבת הפתרונות והאינטגרציה של נט-אפ (NetApp), בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון נערך במסגרת הכנס הטכני לשותפים ומפיצים ב-EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), NetApp Insight 2013, שעורכת החברה בדבלין, בירת אירלנד.

לדבריו, "יותר ויותר לקוחות ירכשו את התשתית שלהם בצורה מוכנה מראש מהמשווקים. כיום מדובר בשוק של שלושה מיליארד דולר, אבל הוא צפוי לגדול ל-8-7 מיליארד בתוך כמה שנים".

רוג'רס ציין כי "הגדלנו השנה את בסיס הלקוחות שלנו פי שניים לעומת השנה שעברה ועוד לא חדרנו לכל השוק הזה. מדובר בעיקר לקוחות ארגוניים, שמשקיעים יותר ממיליון דולר באיחסון. יש לנו 6,000 לקוחות כאלה ואנחנו צופים קצב גידול גבוה, של 30%-50% בשנה".

הוא מנה מספר דברים שיכולים להקל על עבודת המנמ"רים: "קודם כל, צריך לבצע וירטואליזציה של התשתית. אחר כך יש להכניס מערכות מבוססות מדיניות. הן פועלות, לדוגמה, במקרים שבהם יש לארגון עותקים רבים של ה-SQL של מיקרוסופט (Microsoft) והוא רוצה שהמערכת תותאם לכך שכל אדמיניסטרטור של SQL יוכל לספק עותק חדש בלי לעבור תהליך משותף. השלב השלישי הוא התשתית האחודה. בנינו, ביחד עם סיסקו (Cisco), תשתית ממוקדת יישום, שמאפשרת להתקין אפליקציות חדשות תוך שימוש במדיניות מותאמת מראש. הדבר משפר את איכות ההתקנות מאחר שהן מתבצעות לאחר השקעת מחשבה והגדרת המדיניות של האפליקציות. זה השלב הבא של האבולוציה של תשתיות היישומים. נט-אפ תמשיך להשקיע באוטומציה ולטובת ניהול עצמי עבור מנהלי היישומים".

"מנהלי ה-IT רוצים לפשט את העבודה בדטה סנטרים ולהוציא עבודות החוצה, בין אם לספקי שירות או לעננים ציבוריים", הוסיף רוג'רס. "הם חייבים יכולת להגר בין הסביבות בצורה שקופה, בלי קשר לתשתית שלהם. FlexPod היא המערכת המובילה בתחום התשתית האחודה והיא תהווה חלק גדול יותר מהמכירות של נט-אפ. כ-10% מהלקוחות שלנו שקונים איחסון עושים זאת באמצעות תשתית אחודה ונמשיך להשקיע משאבים רבים בתחום זה".

רוג'רס מנה כמה תכונות בולטות של המערכת: "אחת החשובות שבהן היא תשתית אדפטיבית, כך שאיש ה-IT יוכל להתקין את האפליקציות באופן דינמי, בלי להפריע לקונפיגורציה של אפליקציות קיימות. השלב הבא הוא הטמעה היברידית (Hybrid Deploymeny). המנמ"רים מעוניינים בהעברה חלקה של יישומים מתוך הארגון החוצה. FlexPod יכולה לרוץ גם בדטה סנטר וגם בענן. אנחנו נמצאים במגעים עם סיסקו על מנת להריץ Open Stack על גבי FlexPod, לעננים ציבוריים. יכולת נוספת היא ביצוע שכפול (רפליקציה), כדי להקנות לארגונים גדולים שעובדים עם ספקי שירות יכולת DRP. זה נעשה באמצעות פתרון של נט-אפ שמכונה מטרו קלאסטר. מדובר בפתרון שמאפשר לבצע גיבויים בין דטה סנטרים מבלי לאבד מידע במקרה של נפילת אחד מהם. הרעיון הוא לשלב את הטכנולוגיה הזו ב-FlexPod ולאפשר DRP גם ליישומים בענן. זו חדשנות, לאף אחד מהמתחרים אין יכולת כזו. ל-EMC ,HP ויבמ (IBM) יש פתרונות בתחום, אבל רק לדטה סנטרים".

בכובע האחר שלו אחראי רוג'רס על הקשר של נט-אפ עם ספקי בסיסי הנתונים. לדבריו, "אנחנו עובדים עם אורקל (Oracle) על כך שבסיסי הנתונים שלהם ירוצו טוב יותר על מערכות נט-אפ ומפשטים את הניהול באמצעות יכולות ה-Cloning. סאפ (SAP) זה תחום נוסף שאנחנו מקדמים, בפרט ב-HANA, שהיא בסיס נתונים בתוך הזיכרון".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאירלנד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים