נט-אפ הכריזה על פתרונות איחסון שמורכבים מפלאש בלבד

החברה הציגה את NetApp EF550 עבור יישומים רגישים וקריטיים לעסקים, NetApp E2700 לקבלת יחס אופטימלי של מחיר לביצועים וגרסה מעודכנת של NetApp E5500 לביצועים, צפיפות וגמישות מודולרית ● מאט ווטס, מנהל הטכנולוגיה והאסטרטגיה באזור EMEA בנט-אפ: "המערכות מוזילות את המחירים ודורשות שתי מגירות ולא שני ארונות"

נט-אפ (NetApp) הכריזה היום (ג') על מערכי איחסון שמורכבים אך ורק מדיסקים במצב מוצק (פלאש, SSD). ההכרזה בוצעה בכנס השותפים והמפיצים NetApp Insight 2013 שעורכת החברה בימים אלה בדבלין, בירת אירלנד.

מדובר בשני מוצרים חדשים ושדרוג אחד: NetApp EF550 עבור יישומים רגישים וקריטיים לעסקים, היכן שאחריות ואמינות העסק גורליים; NetApp E2700 עבור סניפים קטנים או מרוחקים, שדורשים יחס אופטימלי של מחיר לביצועים; וגרסה מעודכנת של NetApp E5500 עבור ביצועים, צפיפות וגמישות מודולרית למגוון רחב של עומסי עבודה עתירי נתונים.

מאט ווטס, מנהל הטכנולוגיה והאסטרטגיה באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בנט-אפ, אמר שהחברה שואפת לספק פתרון מקיף של איחסון בשילוב ענן וטכנולוגיית פלאש (Flash), בנוסף לפתרונות ניהול נתונים, על מנת לספק את צרכי הלקוח בתחנת העבודה. "אנחנו משלבים פלאש למערכי האיחסון המשולבים שלנו כבר חמש שנים, אבל מה שחדש היום הוא שאנחנו מכריזים על All Flash", אמר. "יש סביבות שבהן חברות רוצות מערך איחסון שמריץ רק דיסקים של SSD".

ווטס טען כי "מדובר על מערכת שפוטנציאלית עולה עשירית מהמחיר, משום שהמתחרים השתמשו בהרבה דיסקים רגילים שבכל אחד נשמרו מעט נתונים כדי לגשת אליהם מהר, וכעת עם הפלאש אין צורך בכל כך הרבה דיסקים. משמעות הדבר היא שגם עלות התפעול שלה נמוכה בהרבה. כמובן שעדיין נשמר הפער בין מערכות פלאש לדיסקים רגילים, ואכן, כשמתמחרים לפי IO ברור שפלאש יותר יקר, אבל כשמודדים לפי ביצועים הוא הרבה יותר זול. המערכת אולי לא מכילה את כל התכונות שיש לסטארט-אפים, אבל היא מותאמת היטב ליישומים מאוד נפוצים כמו בסיסי נתונים ומשפרת את הביצועים שלהם".

עוד אמר ווטס: "אני מאמין שנתפוס נתח שוק נכבד בתחום זה, משום שיש לנו יתרון על פני המתחרים – המוצר שלנו הרבה יותר זול ופשוט. הוא תופס גובה של שתי מגירות בארון בדטה סנטר במקום שני ארונות שתופסים המוצרים של המתחרים. עד היום האלטרנטיבה של המתחרים היא לעבוד עם אחת מעשרות חברות הסטארט-אפ שמציעות אולי תכונות מעניינות, אבל חברות מהסוג הזה לא יסתכנו בהצבת יישומים קריטיים על מערכות כאלה. נט-אפ אולי לא גדולה כמו הענקיות, אך יש לה 13 אלף עובדים וגם שותפים רבים שמסוגלים לתמוך בלקוחות מהסוג הזה, כך שהיא מספיק גדולה. אני מאמין שהטכנולוגיה שלנו תהיה מערכת משבשת – היא תשבש לחברות הגדולות את המודל העסקי".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים מדוע החברות הגדולות לא פיתחו מערכת דומה הוא השיב כי הן לא פיתחו את המערכות שלהן בתחום באופן כללי אלא רכשו חברות ועדיין, לא הטמיעו אותן לתוכן מספיק כדי לגוון את קווי המוצרים. בנוסף, אם הן ימכרו מערך פלאש בזול, זה יפגע להן במערכות אחרות. לנו, בנט-אפ, אין מה להפסיד כי לא היינו בשוק הזה עד כה".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאירלנד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים