לנקות את הרשת: גוגל ומיקרוסופט מכריזות מלחמה על פדופילים

חברות הענק עובדות על תוכנה שתחסום תכנים המציגים פדופיליה והתעללות מינית בילדים ● לדברי אריק שמידט, יו"ר גוגל, תוכנת הסינון שיפרה את התוצאות ב-100 אלף מונחי חיפוש והיא צפויה להתפרש בעוד 150 שפות

כתב אישום על עבירות מין באינטרנט

אריק שמידט, יו"ר גוגל (Google), הודיע שענקית החיפוש ומיקרוסופט (Microsoft) מחפשות דרכים לנקות את האינטרנט מחומרים פוגעניים. זאת, באמצעות פילטרים וחסימת חיפושים הקשורים לתכנים פורנוגרפיים, בהם פדופיליה והתעללות מינית בילדים.

שמידט פרסם מאמר בדיילי מייל בעקבות קמפיין פוליטי בבריטניה, שקרא להגביר את בטיחות הילדים ברשת ולמנוע מפדופילים גישה לתכנים הקשים. "הקשבנו, וכך נשים קץ לקלקול הזה", כתב יו"ר ענקית האינטרנט.

לדבריו, 200 אנשים עובדים מזה שלושה חודשים על פיתוח תוכנה חדשה שתטפל בבעיה. דרך אחת היא לכוונן את האלגוריתמים "ולנקות" את הרשימות של תוצאות חיפוש, כמו גם מניעה של הקפצת קישורים שיכולים לצוץ בעקבות חיפושים הקשורים לתמונות בלתי חוקיות.

שמידט מודה ששום אלגוריתם אינו מושלם, וגוגל אינה יכולה למנוע העלאה של תמונות פוגעניות לרשת. אולם, בעזרת השימוש בתוכנת הסינון, שופרו התוצאות ב-100 אלף מונחי חיפוש. לאחר שהתוכנה תיפרש בעוד 150 שפות, ציין שמידט, ההשפעה תהיה "גלובלית באמת".

נוסף על ניקוי התוצאות במנוע החיפוש, כתב שמידט כי גוגל, כמו גם חברות נוספות, מציגה כעת אזהרות בראש רשימת תוצאות החיפוש של יותר מ-13 אלף מושגים, המתריעות בפני המשתמשים שהתעללות מינית בילדים היא לא חוקית – ויש דרך לחפש עזרה.

מכל מקום, שמידט מציין שאחת הבעיות שעל החברה להתמודד איתן היא חוסר היכולת של המחשבים להבחין בין תמונות פוגעניות לתמונות חוקיות, ולכן אנשים צריכים לבדוק אותן לפני ההסרה מן הרשת. לאחר שנבדקו, מוצמד לתמונה סימן דיגיטלי המזהה אותה באמצעות תוכנה שפותחה על ידי מיקרוסופט – וכך יודעת גוגל מתי והיכן הן צצות שוב ברשת.

"התמונות הן רק צד אחד של תוכן גס ברשת", אומר שמידט. "יש יותר ויותר סרטי פשע, ולכן מהנדסים ביו-טיוב (YouTube) יצרו טכנולוגיה לזהות את סרטוני הווידיאו האלה. הפילטרים האלה נמצאים כעת בשלב הניסוי, ויהיו זמינים לחברות אינטרנט בשנה הבאה".

נראה כי למרות המאמצים שמשקיעות החברות הגדולות, אין בידי התוכנות והפילטרים למנוע את התופעה. הסיבה לכך היא כי פדופילים לא פונים למנוע החיפוש של גוגל כדי להשיג תמונות, אלא מגיעים לפינות האפלות ביותר של האינטרנט באמצעות אתרי peer-to-peer – ובכך עוקפים את הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים