הפרלמנט האירופי מאיים שלא לאשר הסכם לשיתוף נתונים עם ארצות הברית

התנאי של האירופים לאישור ההסכם הוא שהאמריקנים ייתנו לאזרחי האיחוד את אותן הגנות שהוא מעניק לאזרחי ארצות הברית ● בכירים באיחוד ובממשל הפדרלי נפגשו השבוע על מנת להגיע להסכם "עד הקיץ"

הפרלמנט האירופי לא יאשר את ההסכם לשיתוף נתונים עם ארצות הברית, אלא אם יוכלו גם אזרחי האיחוד ליהנות מההגנה של החוק האמריקני כאשר נתוניהם מועברים אליה – כך אמר ז'אן פיליפ אלברכט, חבר הפרלמנט המופקד על החוק החדש להגנה על נתונים.

אלברכט אמר את הדברים בתום פגישה שנערכה בוושינגטון בין בכירים מהאיחוד ומהממשל האמריקני, שעסקה בהגנה על נתונים וריגול רחב היקף. לדבריו, הזכויות של אזרחי האיחוד בארצות הברית צריכות להיות זהות לאלה של אזרחי המדינה.

"אצלנו, כולם נהנים מזכויות שוות בפני החוק", אמר אלברכט. "אם לאזרח אמריקני יש בעיה בקשר לטיפול בנתונים שלו באיחוד האירופי, הוא יכול להגיש תביעה לבית המשפט שלנו. אנחנו דורשים להעניק לאזרחים שלנו זכויות דומות בארצות הברית".

לדבריו, "אפשר להעביר את התיקון בקלות רבה, בהליך חקיקה מהיר. צריך להוסיף לנוסח החוק רק טקסט קצר שיכלול בהגנה שמעניק החוק גם את אזרחי האיחוד. כמו כן, אנחנו מבקשים שייכרת הסכם מסגרת בין הצדדים, משום שמההדלפות של אדוארד סנואודן עולה שכאשר נתונים כה רבים על אזרחי האיחוד מועברים לארצות הברית, יש סיבה לחשש באשר לפרטיות". הוא ציין כי כל הסכם שכזה כפוף לאישור הפרלמנט האירופי.

בתום הפגישה פרסמו נציבת המשפט של האיחוד, ויויאן רדינג, והיועץ המשפטי של הממשל הפדרלי, אריק הולדר, הודעה משותפת בה ציינו כי הצדדים מחויבים לקדם "הסכם מסגרת משפטי שיעניק הגנה משמעותית ומקיפה על הנתונים המשמשים לאכיפת החוק". הם הוסיפו שיש להגיע להסכם בדחיפות, על אף שהמגעים בנושא מתנהלים כבר שנתיים. "המטרה שלנו היא להשלים את הדיונים ולהגיע להסכם עד קיץ 2014", על פי ההודעה.

רדינג ציינה כי שיתוף של מידע רלוונטי הוא חלק חיוני משיתוף הפעולה הטרנס אטלנטי. אולם, היא הדגישה שהזכויות של אזרחי האיחוד האירופי אינן עומדות למשא ומתן, וההסכם לשיתוף נתונים ישקף זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים