נעמה גל-אור, נוגאמי: "תתחילו בקטן – Big Data זה לא Big Project"

"ארגונים צריכים להתחיל פרויקטי Big Data בקטן כדי להצליח", אמרה גל-אור, מנהלת הטכנולוגיות הראשית של החברה ● היא ציינה מספר משתנים נוספים להצלחה בפרויקט שכזה, בהם סוג הטכנולוגיה עימה הוא מתבצע, סקלביליות ועבודה במתכונת ענן, לפחות בהתחלה

"על מנת להצליח בפרויקטים המטפלים ב-Big Data, נדרש שהם יהיו קצרים. לכן, ארגונים צריכים להתחיל בקטן. Big Data זה לא Big Project", כך אמרה נעמה גל-אור, מנהלת הטכנולוגיות הראשית של נוגאמי (Nogamy).

גל-אור דיברה בכנס BAI-Big Data, שנערך באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. השתתפו בו 500 מקצועני BI ו-Big Data. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ופלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro.

נוגאמי, אמרה גל-אור, היא חברה המטפלת בניתוח צופה פני עתיד (Analytics) וב-Big Data. היא ציינה כי "האתגרים בעת כניסה לפרויקט Big Data הם: הפרויקט צריך להיות קצר, התקציב מוגבל, הצרכים לא צפויים ויש צורך בזמינות של המידע, כמו גם ברמה גבוהה של עדכניות. במהלך הפרויקט מטפלים בנפחים עצומים של מידע ונדרש לשמור על איכותו, תוך טיפול במידע המגיע ממקורות מגוונים". לדבריה, כמו בכל פרויקט, גם כזה שמבוצע בתחום ה-Big Data נסב על שלושה מימדים: טכנולוגיה, ניהול הפרויקט ואנשים.

היא הוסיפה כי "יש לחשוב מה הטכנולוגיה עימה נעבוד, אילו מהנתונים נאגור ועם מה נעבד. יש צורך שהטכנולוגיה תהיה גמישה ובעלת יכולת גידול, סקלבילית. אחת הדרכים לטפל באתגר זה היא על ידי התחלת הפרויקט במתכונת מיחשוב ענן, שמאפשרת הקמת תשתיות IT בלי סיכון גבוה, ובעלויות נמוכות. יש להכניס לפרויקט כלי גילוי ושירות BI ממגוון מקורות מידע, כך שהצגת המידע תיעשה באופן הגיוני".

"פתרון Big Data נכון משלב כמה טכנולוגיות, בסיסי נתונים אנליטיים, דוגמת גרינפלאם (Greenplum) מבית EMC ו-ורטיקה (Vertica) מבית HP", אמרה גל-אור. "טכנולוגיית Hadoop תשמש כסביבה זמנית לטובת אגירת נתונים רבים בזול. בסיסי NoSQL מאפשרים גמישות לאחזקת וטיפול בנתונים לא טבלאיים".

"יש לשאוף לכך שהפרויקט יהיה אג'ילי, עם ניצחונות קטנים, צעדים קטנים, תוצר עובד ללקוח, 'ספרינטים' של שבוע עד ארבעה שבועות, פיתוח במקביל לאפיון והתאמת תכולה לזמן", ציינה. "צוות האג'ייל כולל שילוב של הבנה עסקית, מה ניתן להוציא מהמידע – עם ידע טכני בפיתוח, מכונות לומדות ומדעני מידע. על הצוות להיות ממוקד עם מוכנות לשינויים ועליו להיות בקשר עם הלקוח".

גל-אור הציגה פרויקט שביצעו אנשי נוגאמי בגולן טלקום, אותה תיארה כחברה "רזה ומצומצמת". הפרויקט בוצע, לדבריה, במתכונת אג'ייל, עם שני "ספרינטים" בני חודש כל אחד, ובהתבסס על, בין השאר, כלי Tableau8. היא ציינה כי במסגרת הפרויקט התקבלו לוחות מחוונים למדדי הנדסה, עם עדכניות עד לשעה האחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים