ברוב עצום: בעלי המניות של נוקיה אישרו את העסקה עם מיקרוסופט

99% מבעלי המניות של החברה הפינית שנרשמו להצבעה תמכו במכירת חטיבת המכשירים הניידים לענקית המיחשוב ● ואם כבר מיקרוסופט: ביל גייטס הצטרף לדומעים בעקבות עזיבתו של סטיב באלמר את תפקיד המנכ"ל

בעלי המניות של נוקיה (Nokia) אישרו ברוב עצום את העסקה שבמסגרתה תימכר חטיבת המכשירים הניידים של החברה למיקרוסופט (Microsoft). כ-45% מבעלי המניות של החברה נרשמו מראש על מנת שיוכלו להצביע ו-99% מהם תמכו בעסקה – דיווחה רויטרס (Reuters). האישור של בעלי המניות סולל את הדרך להשלמת העסקה, לאחר ששתי החברות הצליחו להתגבר על אחת המשוכות המשמעותיות שעמדו בפניהן.

על פי הדיווח, בעלי המניות אישרו את הרכישה במידה רבה הודות לעובדה שלאחריה תכיל קופת המזומנים של נוקיה שמונה מיליארד דולר, בהשוואה לשני מיליארד כיום. מבחינתה של מיקרוסופט, כפי שציין בזמנו מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, זו "עסקה חכמה… שתעניק לחברה מאגר אדיר של עובדים מוכשרים, טכנולוגיה וקניין רוחני".

ואם כבר הוזכר באלמר, נמשכת סאגת הבכי במיקרוסופט בהקשר לעזיבתו של המנכ"ל היוצא. אחרי שבאלמר פרץ בבכי, פעמיים, הגיע תורו של ביל גייטס, שהתקשה לעצור את דמעותיו בראיון וידיאו למגזין The Verge. יו"ר מיקרוסופט לא יכול היה לספק עדיין חדשות ביחס לזהותו של מי שיחליף את באלמר, אך ציין כי בחברה מראיינים לתפקיד מועמדים חיצוניים ופנימיים כאחד. "זהו תפקיד מורכב", אמר גייטס.

"אנחנו מחויבים לוודא שהמנכ"ל הבא יהיה האדם הנכון בזמן הנכון לחברה שאנחנו כה אוהבים", ציין בדמעות. "אנחנו חולקים במחויבות להבטיח שמיקרוסופט תצליח כחברה שהופכת את העולם למקום טוב יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים