ג'ורג' קוריאן, נט-אפ: "ארגונים מוציאים את הענן לספקים חיצוניים בגלל האיטיות של המנמ"רים"

"ארגונים פותחים יישומים בענן ציבורי, תוך חשיפת מידע רגיש, כי אנשי העסקים צריכים לנוע מהר יותר מאשר המנמ"ר מספק", אמר קוריאן, סגן נשיא בכיר ומנהל תחום פיתוח מוצרים בחברה ● כפתרון לכך הוא המליץ למנמ"רים להפוך "ל'ברוקרים' של שירותי הענן בארגון" ולהיעזר בחדשנות הישראלית

"אחת הבעיות הנפוצות כיום בארגונים גדולים היא שכשהם צריכים להקים מערכות מבוססות ענן באופן מיידי, הם עוקפים את המנמ"רים ואת מחלקת ה-IT בכלל, עקב האיטיות של המנמ"רים, והולכים לספקים כמו אמזון (Amazon). כדי למנוע זאת, על המנמ"רים לספק שירותי ענן פנימיים ולהיות 'הברוקרים' של שירותי הענן בארגון", כך אמר ג'ורג' קוריאן, סגן נשיא בכיר ומנהל תחום פיתוח מוצרים בנט-אפ (NetApp). קוריאן התראיין לאנשים ומחשבים במהלך כנס השותפים ובעלי הברית של נט-אפ באירופה, NetApp Insight 2013, שמסתיים היום (ד') בדבלין, בירת אירלנד.

במסגרת תפקידו אחראי קוריאן על האסטרטגיה, הפיתוח וההנדסה של מוצרי נט-אפ לרבות, בין היתר, מרכז הפיתוח בישראל. הוא ציין כי "אנחנו פועלים עם הלקוחות על מנת לשפר את סביבת ניהול האחסון. אנחנו עוזרים להם לנצל טכנולוגיות כגון פלאש (Flash), שמאפשרות לקבל מידע בזמן אמת מהיישומים שלהם במקום לחכות לו זמן רב".

ככלל, אמר, "תפקידו של המנמ"ר עובר בימים אלה שינוי מהותי. במקום לרכוש, לתחזק ולנהל סביבת תשתיות ויישומים, הם יכולים להיות 'ברוקרים' בענן, של השירותים הנכונים מהמקום הנכון, לבנות סביבת ענן מקומית באמצעות Flexbod שלנו או להעביר חלק מהמשימות לעננים פרטיים של אחד מהשותפים שלנו. הם אף יכולים להשתמש בשירותי ענן ציבורי ועדיין להתבסס על הטכנולוגיה שלנו".

קוריאן התייחס בהקשר זה לעקיפת הארגונים את המנמ"רים: "הם עושים זאת מפני שהתגובות של המנמ"רים איטיות", אמר. "ארגונים פותחים יישומים בענן ציבורי ללא כל פיקוח ותוך חשיפת המידע הארגוני הרגיש. הסיבה העיקרית לתופעה זו היא שאנשי העסקים צריכים לנוע מהר יותר מאשר המנמ"ר מספק, ויש חברות כמו אמזון שמספקות זאת".

מה המנמ"רים צריכים לעשות בתגובה?
"ראשית, הם צריכים לראות בכך אות אזהרה לשינויים בשירות של מחלקת ה-IT. עליהם לחשוב מחדש מה הם מספקים לארגון. כיום, המנמ"רים אחראים לניהול והפעלת תשתית. במקום זה הם צריכים להתמקד ביכולות שהם מספקים לעסקים. במסגרת התפיסה הזו, על המנמ"רים להשתלט על ניהול המדיניות וכמובן על אבטחת המידע, ולהסביר להנהלה אילו נתונים מותר לשמור בענן של אמזון, למשל, ואילו לא, ולהקים מודל מתאים.

כמו כן, עליהם לדאוג שכל הוצאה של יישום לענן ציבורי תיעשה בתיאום ובייעוץ עם מחלקת ה-IT, תוך ניצול הטכנולוגיה שמאפשרת לשמור על אבטחת הנתונים במהלך העבודה בענן. ברור שיש מקרים שבהם יקר מדי להקים מערכת פנימית, לדוגמה מערכות שדורשות עבודה בפיקים. לחברות שמפעילות יישומים עונתיים ושנדרשות לכוח מיחשוב גדול פעם בשנה או ברבעון קל וזול יותר לשכור תשתית מאמזון אך לשמור על הנתונים במערכת איחסון של נט-אפ.

בנוסף, על המנמ"רים להפוך את הסביבה שלהם לענן דמוי אמזון, כדי לספק את אותם שירותים במהירות ובאופן אוטומטי. הם צריכים לשנות את התפעול הפנימי שלהם ולבנות עננים של אחסון, כדי לספק יתרונות בזמן ובעלויות.

עוד סוגיה בוערת שהמנמ"רים צריכים לתת עליה את הדעת היא אבטחת הנתונים בסביבה היברידית. עליהם לפתח רעיונות ולקבוע מדיניות בנושא".

לדבריו, מגמת המעבר של ארגונים לאמזון מזכירה את הימים הראשונים של האינטרנט, שבהם אנשים שרצו להקים אתרים עקפו את ארגוני ה-IT ועשו זאת באמצעות חברות ייעודיות. "עם הזמן, המנמ"רים פיתחו את הכישורים שלהם והם יודעים אילו שירותי ווב הם צריכים לרכוש בחוץ ואילו לפתח אצלם בארגון. אנחנו רואים כעת את אותה המגמה גם בסביבת הענן".

קוריאן ציין שיש לנט-אפ "מגוון טכנולוגיות שמתאימות לכל תרחיש בענן. אחת מהן היא Secure Multitenancy, שמאפשרת להפריד את נתוני הלקוחות בהתאם למדיניות הארגון ולחוקים במדינה שבה הוא פועל. למשל, במידת הצורך, אנחנו יכולים להבטיח באמצעות הטכנולוגיה שלנו שמידע יישאר בישראל, כולל במתקן ספציפי, בדטה סנטר מסוים".

כיצד אתה מתרשם מהשוק ומהטכנולוגיות בישראל?
"יש לישראל מסורת של חדשנות במו"פ טכנולוגי, וזה הדבר הנדרש ביותר כיום לארגוני ה-IT. על המנמ"רים להבין מהו הערך שהם וה-IT מציעים לארגון, אילו מהדברים שהם עשו בעבר הם צריכים להמשיך ואילו לרכוש מספקים. הישראלים עוזרים למנמ"רים להוביל את העולם בתחומים הללו.

יש לנו בישראל מרכז פיתוח שבו מתבצעים כמה מפיתוחי הליבה לטכנולוגיות הענן שנכריז עליהם בחודשים הקרובים. פיתוח התוכנה שמאפשרת לערבב סביבת IT מקומית עם ענן מקומי או ציבורי נעשה בתל אביב".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאירלנד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים