מטבע עובר לסוחר: הכירו את הישראלי שמוכר את רכבו תמורת 26 ביטקוין

ליאב אהרון, יועץ אבטחת מידע, החליט לקחת צ'אנס עם המטבע הווירטואלי ולמכור את רכב השברלוט שלו לפי שער של 500 דולר ליחידה

שובר את השוק. ביטקוין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

האם הייתם מוכנים לרכוש מכונית יד שנייה תמורת ביטקוין (Bitcoin)? במקרה של ליאב אהרון, יועץ אבטחת מידע ב-!We, האפשרות הזו הגיונית לחלוטין. במקביל לפרסום המקובל באתר יד שנייה, העלה היום (ד') אהרון לקבוצת "ביטקוין ישראלי" בפייסבוק (Facebook) הצעה מעניינת במיוחד: 26 ביטקוין תמורת מכונית השברולט שלו.

"המחיר שנקבתי באתר המכירות הוא 45 אלף שקל, וזאת לאחר שקיבלתי רכב מהעבודה", אומר אהרון לאנשים ומחשבים. "אבל בשליפה מהמותן, החלטתי להציע אותו בקבוצה גם למכירה תמורת 26 ביטקוין, לפי שער של 500 דולר ליחידה ובהתאם ליחס של 3.51 שקלים לדולר. המטרה הייתה ליצור באזז סביב המכירה – וזה אכן מה שקרה. אנשים התחילו לעשות שיתוף למודעה שלי בקבוצה, והנה, אפילו אתם מדברים איתי עכשיו".

בדקת את הנושא לעומק?
"קשה לומר שבדקתי את המהלך לעומק. אבל כן, אם מישהו יעביר לי לחשבון הארנק שלי את הסכום שאני דורש בצורה לגיטימית ומסודרת, אני אמכור".

היית מוכר את רכבך תמורת המטבע הווירטואלי גם אם היה מוערך בסכום גבוה יותר?
"כנראה שלא. בסופו של דבר, 45 אלף שקלים זה לא סכום שיהרוג אותי במקרה ואפסיד אותו".

שווה 26 ביטקוין?

אהרון מספר שמזה זמן רב הוא עוקב אחרי מעללי המטבע הווירטואלי והתנודות בשערו, כמו גם במידת הלגיטימיות שלו. "זה תמיד נראה לי מפחיד ולא לגיטימי, ובגלל זה החלטתי לעמוד מהצד. אולם באחרונה התחלתי לשים לב שיש הרבה אתרים שמבצעים מכירות בביטקוין, ויש קהילות שלמות שמתעסקות בזה. בסופו של דבר, עם הבאזז האחרון סביב הנושא וההכרה בלגיטימיות של ביטקוין, כולל בסנאט האמריקאי, התחלתי לחקור לעומק".

אבל זה בינתיים מטבע מאוד לא יציב. אתה לא מסתכן?
"זה אכן מטבע מאוד לא יציב. הסיבה שאני מוכן כן היא שבחודש האחרון הביטקוין מדשדש סביב ה-500 דולר ליחידה, כך שאם אני אמכור בהתאם למחיר שנקבתי – לא אפסיד".

ואם הערך יירד דרמטית?
"אני חושב שהפיק של הביטקוין הוא ב-900 דולר ליחידה. כך שאפילו אם הוא יירד בימים הקרובים ל-300, עדיין יש לו הרבה מקום לטפס חזרה. אבל מצד שני, במקרה שזה יגיע ל-800 או 900 דולר, אני ארוויח מכונית מלאה".

הביטקוין עלה לאחרונה שוב לכותרות, בהיבטים שליליים וחיוביים כאחד. כך, לדוגמה, בוונקובר, קנדה נפתח כספומט ראשון שמאפשר להמיר דולר מקומי לביטקוין ולהפך. בסין, כפי שפרסמנו אתמול, התרחבה זירת הביטקוין הגדולה במדינה לאור השקעת שיא של 5 מליון דולר, ועתה היא הגדולה בעולם. במקביל, המשרד למוסדות פיננסיים של מדינת קליפורניה הורה לארגון שעומד מאחורי המטבע הווירטואלי להפסיק את פעילותו במדינה, מה שמראה שהלגיטימיות שלו עדיין רחוקה מלהיות ממוסדת.

עם זאת, צצות לא מעט חנויות ברשת שמציעות את מרכולתן תמורת ביטקוין, כולל חנות בשם Bitcoinshop.us. זו מציעה למכירה את כל הטלפונים החכמים הכי חדשים בעבור המטבע הווירטואלי, בהתאם כמובן לשער הנוכחי. יש אפילו חברה אוסטרלית בשם Tomcar שמוכרת רכבי שטח מיוחדים תמורת ביטקוין. ההערכה בשוק היא שקיימות כ-12 מיליון יחידות מטבע, ששוויים יותר מ-7 מיליארד דולר.

בישראל אפשר למצוא מספר קבוצות בפסייבוק שדנות בנושא, וגם זירת מסחר בשם Bit2c, הכוללת גם חדשות ועדכונים בתחום. נכון לכתיבת שורות אלו, עומד השער היציג של הביטקוין על 1,860 שקלים ליחידה…

השתתף בהכנת הידיעה: רועי שושן

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    המגיב "מודי" צודק, אין טעם בזה וזה סתם מסוכן.

  2. מודי

    יש לשים לב לפרט מאוד מאוד מעניין ביטקוין אחד שווה 500$ , אז בשביל מה אני צריך כסף וירטואלי. בשביל לקנות ביטקוין אחד אני צריך לשים באיזשהו מקום כסף אמיתי (דולר, שקל וכו') . מה ההבדל?

  3. ששון ושמחה

    טוב שבתור הצד השלילי הנגדי לא הבאתם כתבה משנת 1990... חצי שנה זה המון זמן בהתפחתות העניינים.

אירועים קרובים