תוכן שיווקי

ערכן של טכנולוגית המידע (IT) לעסקי החברה

20/11/2013 16:15

כפי שכולנו יודעים, הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק ולמעשה מכפילה את יכולותיה כל שנתיים לערך. ה-IT קריטי לתפקוד העסקי של הארגון וארגונים רבים אינם יודעים עדיין כיצד לנצלו ולהוציא ממנו את המיטב עבור העסק. אנו מאמינים כי החדשנות בתחום ה-IT צריכה להיות נחלת הכלל, ותוביל ממצב של WIN-WIN למצב טוב יותר של Win-More.

ארגונים רבים כיום מתקשים להבין במדויק את הערך האמתי שנובע מהשקעות ה-IT שלהם. יתר על כן, ארגונים דורשים כי תמיכת ה-IT  שלהם תשתפר בהדרגה ותביא לחדשנות עסקית לארגון בנוסף לניהול שוטף של תשתיות ויישומים.

כמי שמלווה את עולם מערכות המידע שנים רבות וראה את שנותיה היפות לצד תקופות מאתגרות יותר ועוסק היום ביעוץ אסטרטגי למנהלי מערכות המידע בארגונים בסדרי גודל שונים, החלטתי לפתוח בסדרה של כתבות דעה מקצועיות אשר יתמקדו ביכולות המגוונות של גופי ה-IT, באמצעותן המנמ"רים יוכלו לנהל את יחידתם תוך כדי הבאת ערך עסקי משמעותי לחברה.

אנו מצויים בתקופה בה ניהול ה-IT  מאתגר את קהל המנמ"רים באופן בלתי מתפשר. קיים פער ציפיות בין הנהלת החברה ובין יכולת המנמ"ר לעמוד בהן. מנמ"רים לא מעטים נדרשים להקטין סיכונים עסקיים, לנהל את הפעילות השוטפת ובנוסף גם לספק ערך עסקי לארגון. הצורך של יחידות IT להגיע לרמות גבוהות יותר של בשלות ארגונית הופך דחוף יותר באקלים העסקי הנוכחי. כמו כן, מנמ"רים נדרשים לתפקד כשותף עסקי לכל דבר ולספק אסטרטגיות IT זריזות כדי לשמור על התחרותיות של ארגונם.

בשורה התחתונה, המודלים התפעוליים של ה-IT כיום, ברוב הארגונים, לא תואמים את דרישות העסקים של המחר. מנהלי ה-IT חייבים לעבור לשיתוף אקטיבי בתהליכי התכנון העסקי העתידי של חברותיהם, ולהתמקד בפעילויות הבאות:

– מיקסום הערך של נכסי טכנולוגיית המידע

– צמצום המורכבות של טכנולוגיית המידע

– מיקוד המאמצים באימוץ חידושים טכנולוגיים לטובת הצרכנים

– יצירת ארגון IT אסטרטגי

חברות שייכשלו בטרנספורמציה של ארגון ה-IT שלהן, יפגרו אחר מתחריהן בשוק העסקי ויעמידו את הצמיחה העסקית שלהם בסכנה.
המחסומים בדרך נובעים ממטעני העבר – ארכיטקטורת IT מורכבת, יישומים לא מתואמים, גישה מוגבלת לנתונים וארגון מוטה טכנולוגיה. כל אלה מונעים בניית ערך סביב ה-IT היום, ומיצוב הארגון ליעדי המחר.

כיום, יחידות ה-IT ממוקדת בתהליכי צמצום עלויות, תפעול וכיבוי שרפות, אך לא בכך טמון הערך האמיתי. רוב החברות מכירות בחשיבות החדשנות הטכנולוגית של IT לאסטרטגיות העסקיות. אולם החברות "נשלטות" על ידי סבך מערכות לגסי, שתחזוקתן מאד יקרה. למעשה, בין 75% ל-90% מתקציבי ה-IT מוקצים לתשתיות וכוח האדם הנדרש לתמיכה בתפעול השוטף. ומאחר שרק חלק קטן מהוצאה זו ניתן לשיקול דעת, קיצוצים והסבות אינן ניתנות להתבצע בין לילה. עובדה זו משאירה רק כ-25%-10% מתקציבי ה-IT להשקעות בטכנולוגיה שתאפשר חדשנות וערכים עסקיים מוספים. יותר ויותר פרויקטים נמצאים במרדף אחר התקציב או המשאבים הנדירים. לכן, היוזמות היחידות שחברות תוכלנה להרשות לעצמן הן אלו שיוכלו להציג ערך עסקי ברור וממשי.

אם כך, כיצד בכל זאת יכולות החברות לנתב את נתח עוגת התקציב הקטנה לחדשנות ויזמות עסקית ולמנוע את צמצומה? הן יאלצו ליצר חסכונות בהוצאות התפעול השוטפות, כדי שאלו ישמשו מקורות לפתרונות המספקים את היתרון התחרותי.

מאמר ראשון זה תומך במגמת ה-Business & IT Alignment, המיועדת לתמוך בפיתוח תכניות לשיפור התהליך העסקי באמצעות מערכות מידע וחדשנות. וכן, לחבר את יחידות ה-IT למטרות הארגון, ולסייע לרתימת עולם הטכנולוגיה, כך שהארגון וההנהלה ישביחו את הערך העסקי של החברה.

אירועים קרובים