סרגיי נוביקוב, קספרסקי: "כמות הנוזקות במובייל צמחה בשנים האחרונות פי 46"

"מדובר בנתון קטסטרופלי שלא מטפלים בו בישראל כמו שצריך", אמר נוביקוב, סגן מנהל צוות המחקר והפיתוח הגלובלי בחברה ● נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל, ציין שהתוקפים מתמקדים במכשירי אנדרואיד ● קספרסקי השיקה בארץ פתרון המספק הגנה למכשירים הנפוצים בעולם במוצר אחד

"החדירה של הטלפונים החכמים לישראל גדלה מ-31% ב-2011 ל-57% כיום – כמעט פי שניים. כמות הנוזקות במובייל עמדה בשנים 2010-2004 על 1,160 ובחציון הראשון של השנה על 53,852 – גידול של יותר מפי 46. מדובר בנתונים קטסטרופליים שלא מטפלים בהם בישראל כמו שצריך", כך אמר סרגיי נוביקוב, סגן מנהל צוות המחקר והפיתוח הגלובלי בקספרסקי (Kaspersky Lab).

נוביקוב השתתף במסיבת עיתונאים שנערכה אמש (ד') בתל אביב, במהלכה השיקה ענקית האבטחה הרוסית בישראל פתרון המספק הגנה למכשירים הניידים השונים במוצר אחד.

הוא ציטט בדבריו כמה נתונים על מנת להמחיש את העלייה שחלה בכמות הנוזקות בעולם המיחשוב הנייד: "כמות המכשירים המקושרים לאינטרנט בבית אחד במערב אירופה עמדה בשנה שעברה על 4.7 בממוצע והשנה היא מגיעה ל-5.1 – נתון המשקף עלייה של 17%. בחציון הראשון של השנה, מספר יחידות ה-PC שנמכרו צנח ב-20% לעומת החציון המקביל ב-2012, בעוד מכירות הטאבלטים והטלפונים החכמים עלו ב-13%. נתון נוסף הוא ש-60% מהמשתמשים גולשים ברשתות אלחוטיות חופשיות, לדוגמה מבתי קפה ומקניונים, ו-75% מהם צורכים אחסון בענן".

לדבריו, "לצד העלייה באיכות המכשירים הניידים, כך עולה היקף הסיכונים בשימוש בהם. נדרש פתרון אבטחה למשתמשי העולם הנייד. צריך לתת מענה הן לגידול בהיקף המכשירים והן למגוון הסוגים ומערכות ההפעלה". נוביקוב ציין כי "טלפונים חכמים וטאבלטים הפכו לכלי סטנדרטי לגלישה, תקשורת ורכישות מקוונות, אבל למרות זאת, משתמשים רבים לא מודעים לכך שהמכשירים הניידים שברשותם משמשים כמטרות לעבריינים ברשת. הם לא חושבים על כך שדרוש להגן על המכשירים הללו באופן מלא, כמו במחשבים אישים וניידים".

נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל"המציאות החדשה, של מתקפות על מכשירים ניידים, לא מפתיעה, מאחר שההתנהגות של עברייני הרשת צפויה למדי: הם תמיד יעדכנו את שיטות הפעולה שלהם ואת מטרותיהם כשהם מזהים הזדמנות חדשה לגנוב כסף", אמר נוביקוב. "הצפת השוק בטאבלטים ובטלפונים חכמים שמתחברים לרשת ללא הגנה מתאימה סיפקה בשנים האחרונות לגנבים סוג חדש של הזדמנות פריצה".

"כל ישראלי שלישי הותקף בנייד"
דובר נוסף באירוע היה נועם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל, שבחר להתמקד במכשירי אנדרואיד (Android). הוא ציין כי "מערכת ההפעלה של גוגל (Google) היא המטרה המרכזית של עברייני הרשת. אנדרואיד מחזיקה ב-68% משוק הטלפונים החכמים העולמי".

פרוימוביץ' ציטט נתוני מחקר שערכה קספרסקי לפיהם 99.96% מהנוזקות לניידים תוכננו על מנת לתקוף מכשירי אנדרואיד. "ב-2012 אותרו יותר מ-43 אלף נוזקות ייחודיות למערכת הזו – פי 10 יותר מאשר ב-2011. קצב ייצור הנוזקות הולך וגובר, ובמחצית הראשונה של 2013 זיהינו יותר מ-53 אלף יחידות כאלה. הגידול העצום הזה מצביע בבירור על הצורך בהגנה איכותית על השימוש בכל מכשיר נייד שמתחבר לאינטרנט".

הוא ציין כי "בארץ זוהו ברבעון השלישי של השנה 1.195 מיליון נוזקות ו-30.7% מהישראלים הותקפו על ידי איומים מקומיים. כל ישראלי שלישי הותקף".

"גם Mac על המוקד של פושעי הרשת"
הפתרון שהושק באירוע הוא Kaspersky Internet Security – Multi Device, שמספק הגנה למכשירים הנפוצים בעולם – PC ,Mac וטלפונים חכמים – במוצר אחד. לדברי פרוימוביץ', "על רקע הצמיחה המטאורית במכירות הטאבלטים והטלפונים החכמים, גדלה המודעות לכך שגם מכשירים אלה נדרשים לאותה רמת הגנה מפני איומים כמו המחשבים האישיים והניידים. במקום לרכוש כמה מוצרי הגנה, מספק ה-KIS-MD למשתמשים יכולת להגן על פעילותם בטווח שלם של מכשירים חכמים, ברכישה אחת בלבד".

"הצמיחה בנתח השוק של מחשבי ה-Mac הובילה לכך שעברייני הרשת החלו למקד מתקפות גם בפלטפורמה זו", ציין. "בנוסף לבעיה הצומחת של קוד זדוני, משתמשי Mac ו-PC חשופים באותה מידה להונאות פישינג שמשתמשות באתרים מזויפים כדי לגנוב מידע אישי".

הוא הוסיף כי הפתרון מגן גם על מכשירים מבוססי חלונות (Windows). "הפתרון כולל, בין השאר, הגנה פרו-אקטיבית עם Safe Money נגד גניבת נתונים פיננסיים בעת קניות וביצוע פעולות פיננסיות ובנקאיות ברשת", אמר.

לצד השקת המוצר לשוק הפרטי הושק פתרון KSOS לארגונים קטנים בני 25-4 רכיבי מיחשוב. "הפתרון הזה מאבטח את המכשירים הניידים הפרטיים של העובדים בארגונים ומספק ממשק ליישומים הארגוניים", אמר פרוימוביץ'. "אנחנו צופים ב-2014 מכירות של עשרות אלפי פתרונות KSOS בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים