בינת תקשורת מחשבים תספק למערכת הביטחון ציוד תקשורת של סיסקו ביותר מחצי מיליארד שקלים

חברת האינטגרציה תספק ציוד תשתית לרשתות מקומיות ורחבות שכולל מתגים, מטריצות לקישוריות, נתבים, טלפוניה ועוד ● סיסקו תעניק תמיכה טכנית והכשרות מקצועיות למערכת הביטחון ללא תשלום נוסף ● ממשרד הביטחון נמסר כי החברה זכתה במכרז לאחר שקיבלה את הציון המשוקלל הגבוה ביותר בגין הציוד הטכני ותמחור המוצרים

מפטרת. סיסקו

סיסקו (Cisco) היא הזוכה במכרז התקשורת הגדול של מערכת הביטחון, לאחר חודשים ארוכים בהם קיימו מינהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) והמשלחת של המשרד בניו-יורק משא ומתן אינטנסיבי והליך מכרזי מורכב. הציוד של סיסקו יסופק למערכת הביטחון על ידי בינת תקשורת מחשבים ומשך המכרז הוא לחמש שנים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. במהלך התקופה צפויה סיסקו לספק למערכת הביטחון ציוד תקשורת בהיקף של כ-150 מיליון דולרים, סכום השווה ליותר מחצי מיליארד שקלים. הפרויקט ממומן בדולרים מאחר שהוא חלק מהסיוע הצבאי של ארצות הברית לישראל.

מדובר בציוד תשתית לרשתות מקומיות ורחבות שכולל מתגים, מטריצות לקישוריות, נתבים, טלפוניה ועוד. סיסקו אף תעניק למערכת הביטחון תמיכה טכנית והכשרות מקצועיות במחיר ציוד התקשורת, קרי: ללא עלות נוספת – דבר שצפוי להביא לחיסכון משמעותי נוסף למערכת הביטחון. ממשרד הביטחון נמסר כי סיסקו זכתה במכרז לאחר שקיבלה את הציון המשוקלל הגבוה ביותר – בגין הציוד הטכני ותמחור המוצרים.

ג'וניפר (Juniper Networks), שהתמודדה אף היא במכרז, תמשיך להעניק תמיכה למערכת הביטחון בפרויקטים שהקימה בשנים האחרונות, באמצעות תים-נטקום מקבוצת מלם-תים.

במהלך המשא ומתן לזכייה במכרז קדם משא ומתן אינטנסיבי שבמהלכו הצליח משרד הביטחון להוריד בעשרות אחוזים את המחירים שתשלם מערכת הביטחון על ציוד התקשורת שהיא רוכשת. מחיר המוצרים יכלול גם אחריות יצרן, למשך חמש שנים.

אליעזר (איקו) חסון, סגן ראש מינהל הרכש במשרד הביטחון. צילום: פלי הנמרמערכות התקשורת הקיימות כיום בצה"ל הן בעיקר של סיסקו וג'וניפר. לפני כמה חודשים הוציאה משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו-יורק מסמך RFP (ר"ת Request For Proposal) בו פנתה לשתי החברות הללו וכן לאלקטל לוסנט (Alcatel Lucent) ול-HP לצורך קבלת הצעות לפתרון כולל או חלקי של מערכות התקשורת. לצד אנשי המינהל והמשלחת ניהלו את המגעים קצינים מאגפי התיקשוב והמודיעין בצבא.

גורמים במערכת הביטחון העריכו בפני אנשים ומחשבים כי החיסכון הצפוי בשל תנאי המכרז הזולים יעמוד על יותר מ-40 מיליון דולרים. "דווקא בתקופה בה צה"ל עובר תוכנית קיצוצים לא פשוטה", אמר גורם בצה"ל. "אנחנו רואים במכרז ובתנאיו נקודת אור כי אנחנו משיגים במסגרתו יותר תכולות בפחות משאבים כספיים"

גורם המעורה בפרטי המכרז אמר אז לאנשים ומחשבים כי צה"ל רוצה לבחון מכלול שלם של פתרונות תקשורת חדשניים, שמשתלבים עם המגמות של דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) ו-וירטואליזציה עתידית של שכבת התקשורת במערכי המיחשוב הארגוניים.

לדברי אליעזר (איקו) חסון, סגן ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, "השגנו את הציוד הטוב ביותר במחירים הזולים ביותר בשוק התקשורת. על חלק מהמוצרים נשלם פחות מצבאות זרים גדולים אחרים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים