גוגל השיקה את Project Link להנגשת האינטרנט במדינות מתפתחות

ענקית האינטרנט צפויה להתקין רשתות מהירות של סיבים אופטיים באזורים שאין בהם כלל תשתיות, או במקומות עם תשתיות ירודות ● "באפריקה מתגוררים יותר ממיליארד בני אדם, אבל רק 16% מהתושבים ביבשת נהנים מגישה לאינטרנט", נכתב בהודעת החברה

גוגל (Google) השיקה אמש (ד') את Project Link, במסגרתו תספק גישה אמינה בפס רחב לאינטרנט במדינות מתפתחות ברחבי העולם.

ענקית האינטרנט צפויה להתקין רשתות מהירות של סיבים אופטיים באזורים שאין בהם כלל תשתיות אינטרנט, או במקומות עם תשתיות ירודות. הפרויקט יאפשר לספקיות אינטרנט הפועלות באזורים אלה להציע גישה מהירה יותר לרשת, על מנת לפתוח בפני התושבים הזדמנויות חדשות ללימודים ועבודה.

"באפריקה מתגוררים למעלה ממיליארד בני אדם, והיא היבשת בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר. ובכל זאת, רק 16% מתושבי אפריקה נהנים מגישה לאינטרנט", כתב קאיי וולף, מנהל הגישה בשטח בגוגל, בהודעה שפרסם בבלוג החברה. "כך נותר חלק גדול מהאוכלוסיה ללא גישה להזדמנויות חדשות, ללא ערוץ חדשות אמין, ללא כלים שמאפשרים לקחת חלק בסחר העולמי, וללא פלטפורמה לשיתוף תמונות וסרטונים".

גוגל השיקה את הפרויקט בקמפלה, בירת אוגנדה הצפופה, בה, על פי החברה, "יש כיסים של גישה לאינטרנט במהירויות שקדמו לעידן הפס הרחב". מלבד אספקה של גישה בקצב מהיר יותר, יעד נוסף של הפרויקט הוא לחזק את שרשרת האספקה של האינטרנט באפריקה.

"חלקים מסוימים של השרשרת חזקים כבר היום: כבלים תת ימיים מזרימים נתונים לחופי היבשת, וחברות סלולר מרחיבות את שירותיהן ברחבי היבשת", כתב וולף. "הקמנו כבר תשתיות איכותיות בין נקודות אלה על מנת לספק גישה מהירה, בקיבולת גבוהה, ולתמוך בטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר באינטרנט".

גוגל לא ציינה מתי והיכן בכוונתה להרחיב את הפרויקט. סביר להניח שהוא ישלים פרויקטים נוספים של ענקית הרשת לגישה לאינטרנט, דוגמת פרויקט Loon לגישה אלחוטית באמצעות כדורים פורחים במקומות שונים בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים