שיר פרידה: ווינאמפ נסגר אחרי 16 שנים

נגן המוזיקה הפופולרי לא יהיה ניתן להורדה החל מ-20 בדצמבר, והאתר הרשמי ייסגר

סוף הדרך לתוכנת ווינאמפ (Winamp): הנגן הפופולרי לא יהיה ניתן להורדה לאחר ה-20 בדצמבר, כמו גם שירותי האינטרנט המלווים אותו, לרבות אפשרות להורדת ערכות נושא מעוצבות וקישורים לכלים ותוספות. בנוסף, האתר Winamp.com לא יהיה זמין יותר.

הודעה על סיום דרכו של הנגן, שרק בשבוע החולף עבר שדרוג, מופיעה בדף ההורדות שלו. הנוסח לקוני למדי ולא כוללת הסברים מצד Nullsoft, חברה בת בבעלות מלאה של AOL. יצוין כי בתקופה האחרונה השיקה החברה גרסה שמתאימה לאנדרואיד (Android).

הנגן הפופולרי שוחרר לראשונה ב-1997 ועד מהרה זכה לקהל אוהדים גדול. המשתמשים שילבו בו תוספים וערכות נושא מיוחדות, ששינו לחלוטין את המראה של ווינאמפ. אפשרות ההתאמה האישית זכה למקום של כבוד באתר החברה, בו הוצגו הערכות החדשות והפופולריות ביותר.

שנתיים לאחר מכן נמכרה החברה ל-AOL, אך המשיכה לעבוד באופן עצמאי. במהלך השנים היא שלחה ידה בכמה פרויקטים נוספים, כולל פרויקט שיתוף הקבצים Gnutella, שנעלם במהרה על ידי AOL עצמה.

כיום, בעידן בו כל מכשיר מגיע עם נגן מדיה המאפשר הצגת מוזיקה וסרטונים בצורה מספקת לצרכן הממוצע, הפלטפורמה של Nullsoft אינה מחזיקה מים, כנראה. זו הסיבה שהובילה להחלטה המצערת מבחינת מעריצי ווינאמפ, שזוכרים בערגה את הנגן הפופולרי מסוף שנות ה-90.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים